Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Geely EX5: Nová éra elektromobilů s pokročilou technologií baterií

Novinky Volvo - media.volvocars.com

Geely se připravuje na celosvětovou expanzi se svým nejnovějším modelem EX5, který přináší řadu inovací, především díky pokročilé technologii "Short Blade" baterií. Tento elektrický SUV slibuje chytřejší, bezpečnější a efektivnější jízdu, čímž redefinuje zkušenosti řidičů po celém světě.

EX5: Debut na evropském trhu

Model EX5 se poprvé představil na veletrhu Automechanika ve Frankfurtu, kde zaujal odbornou veřejnost i novináře. Tento elektrický SUV je postaven na architektuře GEA. Díky svému aerodynamickému designu s koeficientem odporu vzduchu pouhých 0,269 a kompaktním rozměrům (délka 4 615 mm, šířka 1 901 mm, výška 1 670 mm) nabízí optimální prostor pro cestující i zavazadla.

Pokročilá technologie baterií

Jedním z hlavních lákadel modelu EX5 je jeho vybavení nejnovější generací baterií "Short Blade". Tato baterie využívá lithium-železo-fosfátové články a přináší vyšší bezpečnost, delší životnost, rychlejší nabíjení a lepší výkony při nízkých teplotách. Geely nabízí dvě kapacitní varianty – 49,52 kWh s dojezdem 440 km a 60,22 kWh s dojezdem až 530 km dle čínského standardu CLTC.

Rychlé nabíjení a výdrž

Jednou z výjimečných vlastností "Short Blade" baterií je schopnost nabít se z 10 % na 80 % za pouhých 17 minut, což je o 9 minut rychleji než u konvenčních dlouhých baterií. Baterie také zvládá extrémní teplotní podmínky – při testech při teplotě -30 °C si udržela 90,54 % své kapacity, což z ní činí ideální volbu pro chladné klimatické oblasti.

Bezpečnost na prvním místě

Geely klade velký důraz na bezpečnost svých baterií. "Short Blade" baterie prošla řadou náročných testů, včetně vystavení ohni o teplotě až 1 000 °C, korozních zkoušek při ponoření do mořské vody a nárazových testů při -35 °C. Díky svému inovativnímu designu, včetně vrstvy hliníkové fólie a patentovaného rámu, baterie odolala i průstřelu standardní vojenskou municí bez vzniku požáru.

Infotainment a interiér EX5

Geely EX5 je vybaven moderními technologiemi i v interiéru. Řidič má k dispozici 10,2palcový displej a 15,4palcový infotainment systém, který běží na operačním systému Flyme Auto vyvinutém ve spolupráci s Meizu. O zvukový zážitek se stará 16reproduktorový audio systém Flyme Audio, který zajišťuje špičkový zvuk pro všechny pasažéry.

Globální expanze

Geely EX5 bude brzy uveden na trhy v Thajsku, Indonésii, Norsku, Austrálii a dalších zemích. Tím se čínský výrobce snaží upevnit svou pozici na globálním trhu s elektromobily a nabídnout konkurenceschopný model, který splňuje požadavky moderních řidičů na prostor, dynamiku jízdy a pokročilé technologie.

EX5 je důkazem, že Geely nejen drží krok s konkurencí, ale v mnoha ohledech ji dokáže překonat díky svým inovacím a neustálému pokroku v oblasti elektromobilů. Na našem trhu jej pravděpodobně uvidíme pod značkou Volvo EX5. V Číně je jeho cena stanovena na přibližně 425 000 Kč (po přepočtu), ale u nás lze očekávat vyšší cenu. EX5 sdílí platformu s modelem Volvo EX30, avšak EX5 bude větší. Dá se proto předpokládat, že jeho cena nebude nižší než cena Volva EX30, které se aktuálně prodává za necelých 900 000 Kč. V Evropě se vůz pravděpodobně objeví začátkem roku 2025.

Zdroj: evmagazine.eu

Štítky

  • EV novinky
  • Volvo
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 13 Září, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínský výrobce GAC představil létající automobil AirCab

Automobilka GAC Group představila na autosalonu v Hongkongu dvoumístný létající vůz AirCab pod značkou Govy. Vůz s vertikálním startem a... >>

Alpine A390: Trojmotorový elektrický crossover míří do prémium segmentu

Alpine A390 je nový elektrický sportovní fastback francouzské značky s trojmotorovým pohonem a výkonem až 463 koní. Vůz kombinuje... >>

Tesla Robotaxi zahájí testování, prodeje v Německu vykazují růst

Tesla zahajuje veřejné testování svého prvního robotaxi bez řidiče – upraveného Modelu Y s plně autonomním řízením FSD v12. První... >>

MG ZS EV: Rok zkušeností s elektromobilem - 12 500 km bez problémů

MG ZS EV patří mezi méně obvyklé elektromobily na českých silnicích, přestože jeho benzínová verze si získala oblibu díky výhodnému... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.