Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

GWM Ora 5: Nové elektro-SUV za 390 tisíc korun míří na čínský trh

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Filip
Filip 12 Listopad, 2025

Ora vstupuje na trh SUV s novým modelem

Značka Ora, která patří pod čínský automobilový gigant Great Wall Motors (GWM), zahájila předprodej svého prvního elektrického SUV nazvaného Ora 5. Tento krok představuje významný milník pro značku, která se po více než dvou letech ticha na trhu elektromobilů vrací s ambiciózním projektem.

Ora 5 se na čínském trhu prodává v pěti různých variantách s cenami od 109 800 do 142 800 jüanů, což v přepočtu odpovídá zhruba 390 000 až 507 000 korun. Model cílí především na městskou mobilitu a konkuruje dalším kompaktním elektrickým menším SUV na čínském trhu.

Technické parametry a výkon

Ora 5 měří 4 471 milimetrů na délku, 1 833 až 1 844 milimetrů na šířku a 1 641 milimetrů na výšku. Rozvor náprav dosahuje 2 720 milimetrů, což zajišťuje dostatečný prostor pro cestující i zavazadla. Hmotnost vozidla se pohybuje mezi 1 540 až 1 655 kilogramy.

Pohon zajišťuje jeden elektromotor s maximálním výkonem 150 kW, což odpovídá 201 koňským silám. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 170 kilometrů za hodinu, což je pro městské a příměstské použití zcela dostačující.

Baterie a dojezd

Vozidlo využívá lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie od společnosti Svolt Energy ve dvou kapacitních variantах. Menší baterie s kapacitou 45,3 kWh poskytuje dojezd 480 kilometrů podle čínského standardu CLTC, zatímco větší 58,3kWh baterie umožňuje ujet až 580 kilometrů na jedno nabití. WLTP dojezd by byl zhruba o 20% nižší.

LFP technologie je známá svou bezpečností, dlouhou životností a nižšími náklady ve srovnání s klasickými lithium-iontovými bateriemi. Tyto baterie jsou také méně náchylné k přehřátí a mají lepší tepelnou stabilitu.

Pokročilé asistenční systémy

Ora 5 je vybaven třetí generací systému Coffee Pilot Ultra od GWM, který podporuje pokročilé funkce autonomního řízení. Systém zahrnuje městskou i dálniční navigaci s autopilotním režimem (NOA - Navigation on Autopilot).

Tyto funkce umožňují vozidlu samostatně navigovat ve složitém městském provozu i na dálnicích, přičemž řidič zůstává v pohotovosti pro případné převzetí kontroly. Jedná se o významný krok směrem k plně autonomnímu řízení.

Design a konkurence

Designově Ora 5 kombinuje tradiční SUV proporce s designovými prvky známými z dalších modelů značky, jako je Ora Good Cat. Přední i zadní část vozidla přebírá charakteristické prvky, které vytvářejí jednotný vizuální styl celé značky.

Na čínském trhu bude Ora 5 konkurovat dalším kompaktním elektrickým SUV, která se těší rostoucí oblibě mezi čínskými spotřebiteli. Segment kompaktních elektrických SUV je v Číně velmi konkurenční a rychle se rozvíjející.

Situace značky Ora

Značka Ora byla založena v roce 2018 s cílem obsadit segment kompaktních elektromobilů do 100 000 jüanů (přibližně 355 000 korun). V současnosti nabízí modely Good Cat, Good Cat GT, Lightning Cat a Ballet Cat.

V říjnu 2024 prodala značka Ora celkem 5 648 vozidel, což představovalo 15,59 procenta z celkových měsíčních prodejů GWM ve výši 143 078 jednotek. Zahraniční prodeje GWM dosáhly v říjnu rekordních 57 158 vozidel, což představuje téměř 40 procent celkových prodejů společnosti.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Leapmotor B05 | zdroj: media.stellantis.com

Elektrické SUV za 690 tisíc: Leapmotor láme rekordy a nabízí jeden z nejlevnějších elektromobilů své třídy u nás
Čínská značka Leapmotor prodala v říjnu rekordních 70 tisíc aut a v Česku překvapuje cenou. Model B10 s dojezdem až 434 km je aktuálně k mání od 690 000 Kč. Jak se daří automobilce, která plánuje výro...

Statistiky elektromobilů

Dvě tváře evropské elektromobility: Proč švédský lídr zpomaluje, zatímco Francie našla nový motor růstu?
Švédsko bylo léta dáváno za vzor, ale jeho spanilá jízda k elektromobilitě zpomaluje. Přestože trh dosahuje působivých 65 %, naráží na své limity. Překvapivý motor růstu teď najdeme ve Francii. Ta s p...

Zeekr X | zdroj: zeekr.eu/press

Nový Zeekr X má 489 koní a v Číně stojí půl milionu. Teď míří do Evropy
Čínská prémiová značka Zeekr, patřící pod Geely, oficiálně odhalila model Zeekr X. Parametry vyrážejí dech: jde o kompaktní SUV s výkonem až 489 koní. Zatímco se chystá do Evropy, na domácím trhu star...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

EU sází na malé elektromobily za 400 000 Kč. Ale kdo je vlastně chce koupit?

Evropská komise 10. prosince představí plán na záchranu automobilového průmyslu: nová kategorie malých elektromobilů za 15-20 tisíc eur s... >>

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?

Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor.... >>

Lucid a NVIDIA chtějí přinést autonomní řízení úrovně 4 do osobních aut

Představte si, že během jízdy na dálnici pustíte volant, otočíte se na rodinu a přestanete sledovat silnici. To už brzy nemusí být... >>

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1

První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Saint-Quentin, FranceSaint-Quentin, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Craiova, RomaniaCraiova, Romania
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sulzbach, GermanySulzbach (Taunus), Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Frederikshavn, DenmarkFrederikshavn, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Forte dei Marmi, ItalyForte dei Marmi, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.