Ora vstupuje na trh SUV s novým modelem
Značka Ora, která patří pod čínský automobilový gigant Great Wall Motors (GWM), zahájila předprodej svého prvního elektrického SUV nazvaného Ora 5. Tento krok představuje významný milník pro značku, která se po více než dvou letech ticha na trhu elektromobilů vrací s ambiciózním projektem.
Ora 5 se na čínském trhu prodává v pěti různých variantách s cenami od 109 800 do 142 800 jüanů, což v přepočtu odpovídá zhruba 390 000 až 507 000 korun. Model cílí především na městskou mobilitu a konkuruje dalším kompaktním elektrickým menším SUV na čínském trhu.
Technické parametry a výkon
Ora 5 měří 4 471 milimetrů na délku, 1 833 až 1 844 milimetrů na šířku a 1 641 milimetrů na výšku. Rozvor náprav dosahuje 2 720 milimetrů, což zajišťuje dostatečný prostor pro cestující i zavazadla. Hmotnost vozidla se pohybuje mezi 1 540 až 1 655 kilogramy.
Pohon zajišťuje jeden elektromotor s maximálním výkonem 150 kW, což odpovídá 201 koňským silám. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 170 kilometrů za hodinu, což je pro městské a příměstské použití zcela dostačující.
Baterie a dojezd
Vozidlo využívá lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie od společnosti Svolt Energy ve dvou kapacitních variantах. Menší baterie s kapacitou 45,3 kWh poskytuje dojezd 480 kilometrů podle čínského standardu CLTC, zatímco větší 58,3kWh baterie umožňuje ujet až 580 kilometrů na jedno nabití. WLTP dojezd by byl zhruba o 20% nižší.
LFP technologie je známá svou bezpečností, dlouhou životností a nižšími náklady ve srovnání s klasickými lithium-iontovými bateriemi. Tyto baterie jsou také méně náchylné k přehřátí a mají lepší tepelnou stabilitu.
Pokročilé asistenční systémy
Ora 5 je vybaven třetí generací systému Coffee Pilot Ultra od GWM, který podporuje pokročilé funkce autonomního řízení. Systém zahrnuje městskou i dálniční navigaci s autopilotním režimem (NOA - Navigation on Autopilot).
Tyto funkce umožňují vozidlu samostatně navigovat ve složitém městském provozu i na dálnicích, přičemž řidič zůstává v pohotovosti pro případné převzetí kontroly. Jedná se o významný krok směrem k plně autonomnímu řízení.
Design a konkurence
Designově Ora 5 kombinuje tradiční SUV proporce s designovými prvky známými z dalších modelů značky, jako je Ora Good Cat. Přední i zadní část vozidla přebírá charakteristické prvky, které vytvářejí jednotný vizuální styl celé značky.
Na čínském trhu bude Ora 5 konkurovat dalším kompaktním elektrickým SUV, která se těší rostoucí oblibě mezi čínskými spotřebiteli. Segment kompaktních elektrických SUV je v Číně velmi konkurenční a rychle se rozvíjející.
Situace značky Ora
Značka Ora byla založena v roce 2018 s cílem obsadit segment kompaktních elektromobilů do 100 000 jüanů (přibližně 355 000 korun). V současnosti nabízí modely Good Cat, Good Cat GT, Lightning Cat a Ballet Cat.
V říjnu 2024 prodala značka Ora celkem 5 648 vozidel, což představovalo 15,59 procenta z celkových měsíčních prodejů GWM ve výši 143 078 jednotek. Zahraniční prodeje GWM dosáhly v říjnu rekordních 57 158 vozidel, což představuje téměř 40 procent celkových prodejů společnosti.