Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Jak se vyvíjí elektromobilita v roce 2024: Čína dominuje, Tesla ztrácí podíl

Novinka

V červnu 2024 jsme zaznamenali 15% nárůst registrací elektrických vozidel oproti stejnému období loňského roku. Celkově bylo registrováno 1,5 milionu vozidel. Zatímco čistě bateriové elektromobily (BEV) vzrostly jen o 4 %, plug-in hybridy zaznamenaly impozantní 41% nárůst s rekordními 500 000 prodanými kusy.

Podíl elektrifikovaných vozidel na celkovém automobilovém trhu dosáhl 22 %, z čehož 14 % tvořily čistě elektrické modely. To jasně ukazuje, že globální automobilový průmysl je v plné "elektrické transformaci".

Top 20 nejprodávanějších elektromobilů

Na čele žebříčku stále kraluje Tesla Model Y se 119 000 registracemi, i když zaznamenala 10% meziroční pokles. Následuje Tesla Model 3 s 65 000 registracemi, což je však také o 5 % méně než loni.

Čínská značka BYD obsadila hned 7 míst v top 10! Agresivní cenová strategie se jim očividně vyplácí. Jediným "narušitelem" v první desítce byl nový Li Xiang L6, který se s 24 000 registracemi umístil na 7. místě, a to jen ve svém třetím měsíci na trhu.

Tesla Model Y

Tesla Model 3

BYD Song

BYD Qin +

BYD Seagull

BYD Atto 3

Li Xiang L6

BYD Destr. 05

BYD Han

BYD Qin L

Značky a výrobci: BYD na vzestupu, Tesla ztrácí

BYD v červnu dosáhl svého druhého nejlepšího výsledku s 324 000 registracemi. Naproti tomu Tesla zaznamenala 8% pokles s 193 000 registracemi. Za první pololetí 2024 Tesla vykázala pokles o 7 % ve srovnání s loňskem.

BMW si udrželo třetí místo s rekordními 50 000 jednotkami. Volkswagen se vrací do hry s 42 000 registracemi, což je jeho nejlepší výsledek v tomto roce.

BYD

Tesla

BMW

Li Auto

Volkswagen

AITO

Aion

Mercedes

Geely

Volvo

Čínská dominance sílí

V top 20 značkách se objevilo 11 čínských výrobců. Tradiční značky jako Ford, Peugeot a Jeep byly vytlačeny. Li Auto se díky úspěchu modelu L6 dostalo na 5. místo v celkovém žebříčku a chystá se expandovat na Střední východ.

Růst Poptávky po BEV a PHEV

Segment BEV dosáhl rekordního prodeje s více než 800 000 prodanými jednotkami, což představuje 67% podíl na celkových prodejích plug-in vozidel. PHEV dosáhly také významného úspěchu s více než 400 000 prodanými jednotkami, což odpovídá 33% podílu na trhu. Tento růst ukazuje na zvyšující se důvěru spotřebitelů v elektrická vozidla a jejich ekologické výhody.

BEV

PHEV

Výhled do budoucna

BYD si upevňuje vedoucí pozici, zatímco Tesla čelí výzvám. Geely-Volvo skupina roste a mohla by v roce 2025 ohrozit druhé místo Tesly. Volkswagen Group pomalu získává podíl na trhu BEV, zatímco SAIC ztrácí.

Stellantis potřebuje urychleně uvést na trh své plánované levné elektromobily, aby zastavil pokles tržního podílu. BMW a Hyundai-Kia naopak posilují své pozice.

Rok 2024 bude klíčový pro budoucí rozložení sil na trhu elektrických vozidel. Uvidíme, zda Tesla dokáže zvrátit klesající trend a jak se evropské značky vypořádají s čínskou konkurencí.

Zdroj: cleantechnica.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 8 Srpen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Politická nejistota v USA zastavila výstavbu továrny na baterie pro BMW za 40 miliard korun

Japonský výrobce baterií Envision AESC pozastavil výstavbu továrny za 40 miliard korun v Jižní Karolíně, která měla dodávat pokročilé... >>

Salon Elektromobilů 2025 Praha: Přehlídka budoucnosti mobility v srdci Prahy

Praha hostí první specializovanou výstavu elektromobility v České republice. Od 30. května do 1. června 2025 představí Galerie Harfa... >>

Chevrolet se vyšvihl na druhé místo v prodejích elektromobilů v USA

Americký trh elektromobilů zaznamenal významný posun. Chevrolet předstihl Forda a stal se druhým největším prodejcem elektrických vozů v... >>

Požár lodi s elektromobily odhalil rizika přepravy baterií

Požár autotransportní lodi Morning Midas, která převážela stovky elektromobilů, znovu otevřel debatu o bezpečnosti přepravy vozidel s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.