Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Návrat Twinga ve velkém stylu: Elektrická legenda má cenu pod 500 tisíc a skvělou efektivitu

Renault Twingo E-Tech | zdroj: media.renault.com
Foto: Renault Twingo E-Tech | zdroj: media.renault.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 7 Listopad, 2025
Renault včera večer oficiálně odhalil jeden z nejočekávanějších elektromobilů roku: nové Renault Twingo E-Tech electric. Nejde jen o designový návrat ke kořenům, ale o strategický útok na segment dostupných městských vozů. S cenou pod 20 000 eur (asi 490 000 Kč), dojezdem 263 km a výrobou v Evropě chce Renault dokázat, že levný a kvalitní evropský elektromobil není mýtus. Dokáže tento malý elektromobil zaujmout?

Segment A, tedy nejmenších městských aut, v posledních letech téměř vymřel. Rostoucí náklady na splnění emisních a bezpečnostních norem donutily většinu tradičních výrobců (včetně Škody s modelem Citigo) tento trh opustit. Renault však vidí příležitost a vrací se ve velkém stylu. Po úspěšných retro modelech Renault 5 a Renault 4 přichází na řadu Twingo, které má být skutečným "autem pro lidi".

Francouzská automobilka včera potvrdila klíčovou informaci: cena základního modelu bude nižší než 20 000 eur. Pro český trh to znamená startovací cenu pod hranicí půl milionu korun. Tím se Twingo stává přímou konkurencí nejen pro vozy jako Dacia Spring, ale hlavně pro nastupující vlnu čínských elektromobilů.

Obrázek
Renault Twingo E-Tech | zdroj: media.renault.com
Nové Twingo nezapře inspiraci první generací z roku 1992, přináší ji však v moderním, 5dveřovém a čistě elektrickém balení.

Návrat "ducha Twinga"

Design se otevřeně hlásí k první generaci z roku 1992, která definovala kategorii "monobox" vozů s koly v rozích a maximálním vnitřním prostorem. Nechybí typické kulaté světlomety (nyní samozřejmě s LED technologií) a hravé proporce. Na rozdíl od originálu je však novinka výhradně pětidveřová.

"Chtěli jsme se vrátit k 'duchu Twinga', který stavěl do středu designu každodenní život, hravost a vynalézavost," uvedl při představení Fabrice Cambolive, CEO značky Renault. Cílem bylo podle něj vytvořit vůz, který odpovídá reálným potřebám evropských řidičů.

Technika: Efektivita na prvním místě

Základem vozu je nová platforma AmpR Small, určená pro kompaktní elektromobily skupiny. Technické specifikace jsou pro městský vůz více než zajímavé:

  • Baterie: 27,5 kWh (využitelná kapacita)
  • Typ baterie: LFP (lithium-železo-fosfátová). Tato volba je klíčová pro snížení nákladů a zajištění vyšší životnosti a bezpečnosti.
  • Dojezd: 263 km (WLTP)
  • Výkon motoru: 60 kW (80 k)
  • Hmotnost: 1200 kg
  • Nabíjení: Rychlé DC nabíjení z 10 % na 80 % za 30 minut.

Právě kombinace kapacity baterie a dojezdu ukazuje na mimořádnou efektivitu nového Twinga. Pro srovnání, starší Škoda Citigo-e iV potřebovala pro podobný dojezd (tehdy 253 km) výrazně větší 32,3 kWh baterii. Twingo je tak důkazem technologického pokroku v oblasti účinnosti pohonu.

Chytrý interiér s Googlem

Twingo bylo vždy synonymem pro variabilitu. Nová generace v tom pokračuje. Interiér nabídne dvě nezávislá posuvná zadní sedadla (v rozsahu 17 cm), která umožní volit mezi prostorem pro nohy nebo větším kufrem (až 360 litrů). Chybět nebude ani sklopné opěradlo sedadla spolujezdce pro převoz dlouhých předmětů.

Palubní desce dominuje systém OpenR Link s 10palcovou centrální obrazovkou, který má plně integrovaný systém Google. To znamená přítomnost Google Map, hlasového asistenta a přístup k více než stovce aplikací, včetně Waze nebo Spotify. Součástí systému je i nový AI avatar "reno", využívající technologii ChatGPT-4o mini. Praktickou funkcí pro město bude také režim jízdy "One Pedal".

Evropská odpověď na Čínu

Nejvíce fascinující je na projektu rychlost vývoje. Renault dokázal dostat Twingo z konceptu do produkční podoby za pouhých 100 týdnů (méně než 2 roky), zatímco standardní vývojový cyklus trvá v Evropě čtyři až pět let. Automobilka přiznává, že využila i své vývojové centrum ACDC v Šanghaji, aby se naučila rychlosti a efektivitě od čínských konkurentů.

Výroba bude probíhat v Evropě, konkrétně ve slovinském závodě Novo Mesto. První vozy by se k zákazníkům měly dostat na začátku roku 2026.

Nové Twingo E-Tech tak není jen nostalgickou vzpomínkou. Je to strategicky zásadní model, který má Evropě vrátit konkurenceschopnost v segmentu malých a dostupných elektromobilů. S potvrzenou cenou, skvělou efektivitou a výrobou v EU má Renault v ruce silné karty.

Zda to bude stačit na výraznější úspěch právě na českém trhu, si však netroufáme odhadovat. Ačkoliv je vůz mimořádně efektivní, za což si zaslouží pochvalu (vč. nízké hmotnosti), dojezd 263 km (WLTP) z něj dělá  pro většinu čistě městský vůz. Jako druhé auto do rodiny pro cesty do práce nebo na nákupy bude jistě fungovat výborně, ale na jakýkoliv delší a komfortní přesun mimo město primárně cíleno není. Bude to stačit na výraznější úspěch v Česku, potažmo v celé Evropě? Uvidíme.

Další informace a oficiální tiskovou zprávu naleznete na mediálním webu Renaultu.

Štítky

  • EV novinky
  • Renault
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

MG4 Anxin Edition: Světově první masově vyráběný elektromobil s polopevnou baterií míří k zákazníkům
Zatímco jiní o pevných bateriích jen mluví, MG je právě začalo doručovat prvním zákazníkům. Model MG4 Anxin Edition boří mýty o nedostupnosti špičkových technologií – nabízí extrémní odolnost proti po...

Renault 5 | zdroj: media.renault.com

Renault 5 pobláznil Francii. Retro novinka drtí žebříčky a posílá diesel do historie
Tohle není jen další prodejní statistika. Návrat legendy se povedl nad očekávání a listopadová čísla z Francie vyráží dech. Zatímco nafta mizí ze silnic, nový Renault 5 ukazuje, že elektromobil může b...

Škoda Enyaq | zdroj: skoda-storyboard.com

Český úspěch v Německu: Gigant Reemtsma rok testoval elektromobily, jako vítěze vybral Škodu Enyaq
Je to zpráva, která v Mladé Boleslavi potěší. Německá společnost Reemtsma, stojící za známými tabákovými značkami, dokončila náročný dvanáctiměsíční pilotní projekt. Cíl byl jasný: najít ideální elekt...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Věda potvrzuje: Každých 10 % více elektromobilů zlepší ovzduší o 1,1 %. Výsledky jsou vidět nejen v Pekingu

Po desetiletích extrémního smogu čínská města konečně dýchají. Vědecké studie analyzující miliony jízd v Pekingu, Šanghaji a... >>

Vyměníte 5 % energie za čisté ruce? Bezdrátové nabíjení elektromobilů konečně dává smysl

Zaparkovat a odejít. Žádné hledání kabelů v kufru, žádné špinavé ruce. To, co známe z telefonů, se ve Švýcarsku stává realitou i... >>

Indie staví 100 000 nabíjecích stanic. Mahindra vládne elektrickým tříkolkám

Indický automobilový gigant Maruti Suzuki odhaluje ambiciózní plán na vybudování sítě 100 000 nabíjecích stanic pro elektromobily.... >>

Ex-stratég VW Michael Jost: Fyzika se nedá oklamat. Proč jsou vodík a e-paliva v autech slepou uličkou

Michael Jost, bývalý šéfstrateg automobilky Volkswagen, přináší jasnou vizi budoucnosti individuální dopravy. Podle něj jsou čistě... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kamenný Újezd, Czech RepublicKamenný Újezd, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Achern, GermanyAchern, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ciechocinek, PolandCiechocinek, Poland
4 míst • 150 kW
Arezzo, ItalyArezzo, Italy
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.