Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

NIO získalo souhlas na výstavbu třetího závodu v Číně

Ilustrační foto

Společnost NIO obdržela souhlas k výstavbě svého třetího závodu v Číně, což je významný krok v rozšíření jejich výrobních kapacit. Tento nový závod bude mít roční kapacitu 600 000 vozidel, což zvýší celkovou kapacitu NIO na 1 milion vozů, čímž se téměř vyrovná továrně Tesly v Šanghaji.

Strategická expanze

Závod, známý jako F3, bude umístěn ve městě Huainan v provincii Anhui a zaměří se na výrobu vozidel pro novou cenově dostupnou značku Onvo, kterou NIO nedávno představilo. Společnost NIO potvrdila, že již zahájila výstavbu tohoto závodu, ale přesné datum zahájení masové produkce zatím nebylo uvedeno.

Stávající závody NIO

NIO již provozuje dva závody v provincii Anhui, konkrétně v městě Hefei. První závod (F1) byl uveden do provozu v roce 2018, zatímco druhý závod (F2) začal produkci v září 2022. V prosinci 2023 společnost NIO získala povolení od čínského Ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT) pro výrobu vozidel pod svým vlastním jménem, což je významný krok pro společnost, která dříve vyráběla vozidla ve spolupráci s Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC).

Evropské ambice

NIO rozšiřuje své aktivity také v Evropě, kde již vybudovala první evropský závod v Biatorbágy v Maďarsku. Tento závod slouží k montáži a poprodejnímu servisu stanic pro výměnu baterií, školení v oblasti energetických operací v Evropě a vývoji produktů NIO Power. Kromě toho NIO v Evropě zřídila 43 stanic pro výměnu baterií, 46 nabíjecích stanic a propojení s více než 500 000 třetími nabíjecími místy​.

Společnost NIO dále rozšiřuje své služby prostřednictvím konceptu NIO House, který je nyní přítomen v několika evropských městech, včetně Berlína, Amsterdamu, Hamburku, Frankfurtu, Düsseldorfu, Kodaně, Stockholmu a Göteborgu. Tyto prostory slouží nejen jako showroomy, ale také jako místa pro komunitní akce a setkávání uživatelů​..

Závěr

Rozšíření výrobních kapacit je pro NIO klíčovým krokem k uspokojení rostoucí poptávky po elektromobilech značek NIO a Onvo. S novým závodem v Číně a rozšířením aktivit v Evropě se NIO snaží upevnit svou pozici na globálním trhu elektromobilů a konkurovat dalším významným hráčům, jako je Tesla.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 5 Červen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Hyundai Ioniq 6 N: Agresivní elektrický sedan míří na trh

Hyundai představuje vysoce výkonnou verzi svého elektrického sedanu Ioniq 6, označenou jako N. Model slibuje rekordní zrychlení pod 3 sekundy... >>

Chevrolet se vyšvihl na druhé místo v prodejích elektromobilů v USA

Americký trh elektromobilů zaznamenal významný posun. Chevrolet předstihl Forda a stal se druhým největším prodejcem elektrických vozů v... >>

Soudní rozhodnutí uvolňuje miliardy na rozvoj elektromobilní infrastruktury v USA

Federální soudce nařídil Trumpově administrativě uvolnit miliardy dolarů pro program rychlonabíjecích stanic elektromobilů. Financování... >>

Česko vede růst elektromobility v EU, podíl však zůstává nízký

Česká republika zaznamenala v první polovině roku 2025 rekordní nárůst registrací bateriových elektromobilů o 111,7 %, což představuje... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.