Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Nové baterie Panasonic pro Teslu: Cesta k dojezdu 1000 km (WLTP) se otevírá. Ale kdy?

Ilustrační foto - Zdroj: https://x.com/SawyerMerritt/status/1877524761103761671
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 19 Září, 2025
Nejprodávanější elektromobil světa, Tesla Model Y, by mohl v blízké budoucnosti získat výrazně delší dojezd. Společnost Panasonic, klíčový dodavatel baterií pro americkou automobilku, oznámila zásadní vylepšení svých článků, které by teoreticky podle insideevs.com mohlo posunout dojezd verze Long Range k metě 1000 kilometrů dle evropské normy WLTP. Nadšení však mírní časový horizont – na vozy s touto technologií si počkáme nejméně dva roky.

Vyšší hustota, delší dojezd podle WLTP

Japonský technologický gigant Panasonic, jehož baterie tvoří srdce mnoha vozů Tesla, potvrdil, že úspěšně navýšil energetickou hustotu svých lithium-iontových článků typu 2170. Konkrétně se jedná o nárůst o přibližně 13 %. Zjednodušeně řečeno to znamená, že do bateriového článku o stejné velikosti a hmotnosti je nyní možné uložit o 13 % více energie. Právě tyto články jsou využívány v současných verzích Modelu Y vyráběných v USA.

Pro evropské zákazníky je to skvělá zpráva. Pokud by Tesla integrovala tyto vylepšené články do bateriového packu Modelu Y Long Range, jehož současný oficiální dojezd činí 600 km podle normy WLTP, teoretický nárůst by mohl znamenat dojezd blížící se 980 kilometrům. To je posun, který by dále upevnil pozici Modelu Y na trhu a pro mnoho řidičů by znamenal ještě pohodlnější cestování na dlouhé vzdálenosti.

Zásadní změna po decentní modernizaci

Tato zpráva přichází v roce, kdy Tesla sice představila vylepšenou verzi Modelu Y, avšak tyto změny se soustředily primárně na design, interiér a aerodynamiku. Samotná technologie baterií a pohonného ústrojí zůstala z velké části beze změny. Inovace od Panasonicu by tak představovala mnohem zásadnější technologický skok než samotný facelift vozu.

Pro Teslu je partnerství s Panasonicem strategické. Přestože si americká automobilka vyvíjí i vlastní bateriové články (typ 4680), masová produkce a spolehlivost dodávek od externích partnerů, jako je Panasonic, je pro ni klíčová. Nové, hustší články by automobilce umožnily buď nabídnout delší dojezd při zachování stejné velikosti baterie, nebo naopak snížit náklady a hmotnost vozu použitím menšího bateriového packu při zachování stávajícího dojezdu.

Realita vs. sen o 1000 kilometrech

Magická hranice 1000 kilometrů na jedno nabití je v automobilovém průmyslu považována za svatý grál. Ačkoliv tento pokrok od Panasonicu k této metě Model Y sám o sobě nedostane, je to významný krok správným směrem. Ukazuje, že potenciál lithium-iontové technologie ještě zdaleka není vyčerpán.

Špatnou zprávou je ovšem dostupnost. Panasonic plánuje zahájit masovou výrobu těchto vylepšených článků ve svém novém závodě v Kansasu v USA až v letech 2026 až 2027. Z toho vyplývá, že v showroomech se vozy s touto technologií neobjeví dříve než na přelomu 2026/2027 a spíše až v roce 2027. Jedná se tedy o příslib budoucnosti, nikoliv o vylepšení, které by se týkalo vozů prodávaných v příštích měsících.

Zdroj: insideevs.com, reuters.com

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla
  • Elektromobilita
  • Baterie
  • Panasonic
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Křemíkové baterie získaly 463 milionů dolarů: Konec éry lithium-iontů?

Americká společnost Group14 Technologies právě uzavřela jedno z největších investičních kol v oblasti bateriových technologií za... >>

BYD expanduje do Finska: Jak to ovlivní evropský trh elektromobilů v srpnu 2025?

Čínská automobilka BYD uzavřela strategické partnerství s finským distributorem Veho, čímž výrazně posiluje svou evropskou expanzi. Tento... >>

Pochopte tarify: Jak se v roce 2025 vyznat v cenách za nabíjení a neplatit zbytečně navíc?

S koncem prázdnin a blížícím se podzimem 2025 se elektromobilisté v Česku stále častěji ptají: Kde je nabíjení nejlevnější a jak se... >>

Čáslav dostala první 300kW nabíječku: 50 kW stojí stejně jako 300 kW

Region Čáslavi se konečně dočkal první rychlonabíjecí infrastruktury. Nový hub u Kauflandu překvapuje nejen výkonem až 300 kW, ale... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Carsoli Oricola, ItalyOricola, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Herne, GermanyHerne, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Stralsund, GermanyStralsund, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Morlaix, FranceSaint-Martin-des-Champs, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lodi, ItalyPieve Fissiraga, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lohfelden, GermanyLohfelden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Jastrebarsko, CroatiaCvetković, Croatia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eurotunnel, France - TerminalCoquelles, France
8 míst • 125 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.