Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

ProLogium představí revoluční baterii s anodu z kompozitního křemíku na pařížském autosalonu

EV novinky baterie

Na letošním pařížském autosalonu, který se koná od 14. do 20. října v Paříži, představí společnost ProLogium Technology průvodní baterii s 100% anodou z kompozitního křemíku. Pařížský autosalon, jehož historie sahá až do roku 1898, patří mezi pět největších automobilových výstav na světě a je předním místem pro prezentaci inovativních automobilových technologií a designů. Autosalon bude letos zahrnovat širokou škálu inovací, včetně klasických vozů, elektromobilů, autonomních řídicích technologií a budoucích mobilitních řešení.

Nový standard pro baterie elektromobilů

Inovativní baterie ProLogium, certifikovaná mezinárodně uznávanou společností TÜV Rheinland, přináší řadu významných vylepšení v oblasti energetické hustoty a rychlého nabíjení. Baterie s anodou z 100% kompozitního křemíku dosahuje rychlého nabití z 5 % na 60 % stav nabití (SOC) během pouhých 5 minut. Pro porovnání SOC (State of Charge) je míra, která udává, jak moc je baterie v daném okamžiku nabitá. Tato technologie potřebuje pouze 66 % energie, kterou využívají konkurenční produkty, přičemž dokáže nabídnout lepší řidičský zážitek.

Tyto významné pokroky vedou k redukci času potřebného k nabití baterie, zvýšení dojezdu a zlepšení výkonu vozidel. ProLogium tak stanovuje nový standard v oblasti lithium-iontových baterií a má potenciál změnit trh s elektromobily.

Certifikace a technická data

Technologie ProLogium byla certifikována společností TÜV Rheinland v březnu a květnu 2024. Certifikace potvrzuje energetickou hustotu jejich nových lithium-keramických článků na úrovni 749 Wh/L (objemová hustota) a 321 Wh/kg (hmotnostní hustota). ProLogium dosahuje rychlého nabití z 5 % na 60 % během pouhých 5 minut a z 5 % na 80 % během 8,5 minuty. Tento úpěch v oblasti rychlého nabíjení představuje významný krok vpřed pro elektromobilitu.

Jaký je význam anod z kompozitního křemíku?

Anoda je klíčová součást baterie, která při nabíjení uchovává lithiové ionty. Použití křemíku místo grafitu, který se běžně používá v tradičních lithium-iontových bateriích, má řadu výhod. Křemík má až desetinásobnou kapacitu pro uchování lithiových iontů oproti grafitu, což znamená výrazný nárůst energetické hustoty a výkonnosti baterie. ProLogium vyvinulo řešení, které využívá křemík ve formě kompozitu, což zlepšuje jeho stabilitu a zvyšuje odolnost baterie proti opotřebení během nabíjecích cyklů.

Vliv na budoucnost elektromobility

Technologie ProLogium může mít významný vliv na budoucí vývoj elektromobilů. Zkrácení doby nabíjení a zvýšení dojezdu jsou klíčové faktory, které mohou pomoci rozšířit přijetí elektromobilů mezi řidiče. Vyšší energetická hustota znamená menší a lehčí baterie, což se pozitivně projevuje na výkonu vozidel a jejich efektivitě. Tento technologický pokrok je proto důležitým krokem ke zvyšení konkurenceschopnosti elektromobilů ve srovnání s klasickými spalovacími vozy.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam, dne 7 Říjen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

WeRide zavádí robotaxi v Dubaji ve spolupráci s Uberem

Čínská společnost WeRide, specializující se na autonomní řízení, spouští komerční službu robotaxi v Dubaji ve spolupráci s Uberem a... >>

BYD Seal 06 EV: Čínský elektrický sedan míří na globální trhy za 385 tisíc korun

Čínský automobilový gigant BYD oficiálně představil plně elektrickou verzi populárního sedanu Seal 06 EV. Nový model startuje na ceně 109... >>

Solid-state baterie: Čína útočí na 9miliardový trh, MG první na světě už v roce 2025?

Průmysl solid-state baterií prochází zlomovým okamžikem. Zatímco analytici IDTechEx předpovídají růst trhu na 9 miliard dolarů do roku... >>

Extrémně dlouhý dojezd: Changan představuje solid-state baterie s dojezdem až 1500 km

Čínská automobilka Changan oznámila průlomový pokrok ve vývoji solid-state baterií, které by mohly definitivně vyřešit problém s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.