Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Průlom ve výrobě baterií s pevným elektrolytem: Linky na 8 GWh jsou realitou, BYD je blíž, než jsme čekali

Baterie
Foto: Baterie
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 20 Prosinec, 2025
Dnešní datum 20. prosince 2025 se do historie elektromobility zapíše jako den, kdy teoretické výhody pevných elektrolytů začaly definitivně ustupovat reálné průmyslové výrobě. Společnost Lead Intelligent potvrdila, že její nová generace linek dosahuje kapacity až 8 GWh ročně, což je v tomto segmentu bezprecedentní výkon, který otevírá dveře k nasazení v masovém měřítku.

Toto je zpráva, která zásadně mění pohled na časovou osu komercializace pokročilých baterií. Čínská společnost Lead Intelligent, klíčový dodavatel technologií pro giganty jako BYD, oznámila spuštění výrobních linek pro solid-state baterie (baterie s pevným elektrolytem) s kapacitou 5 až 8 GWh na jednu linku.

Konec laboratorních experimentů, nastupuje průmyslový standard

Dosavadní debaty o solid-state bateriích se často točily kolem laboratorních vzorků a pilotních provozů s nízkou výtěžností. Lead Intelligent, největší světový výrobce zařízení pro výrobu lithiových baterií, však nyní přichází s řešením, které pokrývá celý řetězec: od přípravy elektrod přes výrobu pevných membrán až po vysokotlaké zhušťování.

Podle zpráv z prosince 2025, které publikoval server CarNewsChina, tyto nové linky neslibují pouze vysoký objem, ale především efektivitu. Spotřeba energie při výrobě klesla o více než 35 % a náklady na jednu gigawatthodinu (GWh) se podařilo snížit o 15 %. To jsou klíčové parametry pro to, aby se tato technologie mohla v blízké budoucnosti vyrovnat cenám současných článků s tekutým elektrolytem.

Proč je 5-8 GWh klíčové číslo?

V kontextu bateriového průmyslu se jedná o "průmyslové měřítko". Jedna taková linka dokáže ročně vybavit bateriemi přibližně 60 000 až 100 000 elektromobilů (v závislosti na kapacitě paketu). Skutečnost, že Lead Intelligent již tyto systémy dodává svým zákazníkům, naznačuje, že výrobci jako BYD nebo GAC Group jsou mnohem blíže k reálnému nasazení, než se dříve předpokládalo.

Hlavní technické milníky oznámení:

  • Škálovatelnost: Přechod z megawatthodin (MWh) na gigawatthodiny (GWh).
  • Technologie: Plné pokrytí procesů včetně nanášení pevných elektrolytů za sucha.
  • Kapacita článků: Produkce článků s kapacitou 60 Ah a vyšší, což je standard pro automotive.

Role BYD a cesta k dojezdu 1 000 km

Ačkoliv Lead Intelligent dodává stroje mnoha firmám, pozornost se upírá především na BYD. Tato automobilka již v listopadu 2025 aktualizovala své technické specifikace pro spotřební baterie a zahrnula do nich pevné elektrolyty. Podle dostupných informací z SMM a dalších průmyslových analýz cílí BYD na rok 2027 jako termín pro instalaci první vlny těchto baterií do prémiových modelů.

Solid-state baterie slibují energetickou hustotu kolem 400 Wh/kg, což by v praxi znamenalo elektromobily s dojezdem přes 1 000 kilometrů na jedno nabití, a to při zachování vysoké bezpečnosti a odolnosti proti vznícení.

Nezávislý pohled: Výzvy zůstávají

I když je výrobní technologie připravena, neznamená to, že zítra zmizí klasické lithium-iontové baterie. Masová adaptace bude postupná. Analytici odhadují, že globální penetrace solid-state baterií na trhu bude v roce 2026 stále pod 1 %.

Hlavní překážkou zůstává stabilita dodavatelského řetězce surovin pro pevné elektrolyty (často na bázi sulfidů) a nutnost dlouhodobého testování v reálném provozu. Přesto je krok společnosti Lead Intelligent jasným signálem, že infrastruktura pro výrobu je již o krok napřed před samotnými produkty na silnicích.

Zatímco evropské a americké automobilky často o této technologii mluví v souvislosti s koncem desetiletí, čínští dodavatelé technologií právě teď přepínají vypínače na prvních velkokapacitních linkách.

 

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Baterie
  • Zahraničí
  • BYD

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Studená sprcha z Číny: Bateriové materiály skokově zdražují. Konec levných elektromobilů?
Zvykli jsme si, že ceny elektromobilů v roce 2025 klesaly. Teď ale přichází náraz. Čínští giganti, kteří ovládají trh s bateriemi, oznámili náhlé zvýšení cen surovin o 15 %. Propíše se tento krok okam...

Ilustrační foto

Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř
Požár elektromobilu je scénář, kterého se obávají řidiči i záchranáři. Hašení bývá složité, zdlouhavé a náročné na vodu. Co kdyby ale auto dokázalo nebezpečnou reakci zastavit samo, dřív než si posádk...

Ilustrační foto

Věda potvrzuje: Každých 10 % více elektromobilů zlepší ovzduší o 1,1 %. Výsledky jsou vidět nejen v Pekingu
Po desetiletích extrémního smogu čínská města konečně dýchají. Vědecké studie analyzující miliony jízd v Pekingu, Šanghaji a Šen-čenu přinášejí tvrdá data: elektromobily skutečně zlepšují kvalitu ovzd...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Seat a Cupra otevřely továrnu na baterie za 7,8 miliardy korun

Španělské automobilky Seat a Cupra slavnostně otevřely nový závod na výrobu bateriových systémů v Martorelli. Investice za 300 milionů... >>

Geely vstupuje do Itálie s elektrickým SUV EX5 a hybridem

Čínský automobilový gigant Geely rozšiřuje svou evropskou expanzi o další klíčový trh. V Itálii začíná prodávat elektrický SUV EX5 s... >>

Velký přehled verzí Volva EX30: Od městské stylovky po vrcholný Cross Country. Vyznáte se v nich?

S příchodem nových variant se z modelu EX30 stává komplexní modelová řada. Zákazník má nyní na výběr ze tří charakterů, které se... >>

Evropa odloží konec spalovacích motorů na rok 2040, tvrdí analytici

Plánovaný zákaz prodeje nových benzinových a dieselových aut v EU do roku 2035 se pravděpodobně nepodaří splnit. Podle analýzy Allianz se... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Arezzo, ItalyArezzo, Italy
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Radom, PolandRadom, Poland
4 míst • 120 kW
Schweitenkirchen, GermanySchweitenkirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ferrybridge, UKKnottingley, United Kingdom
18 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.