Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Stellantis

Stellantis ukončuje program vývoje vodíkové technologie

Automobilová skupina Stellantis překvapivě oznámila ukončení celého programu vývoje vodíkové technologie palivových článků. Společnost, která sdružuje značky jako Peugeot, Citroën, Opel nebo Jeep, tak reaguje na nedostatečnou infrastrukturu, vysoké investiční náklady a slabé tržní vyhlídky vodíku. Plánované uvedení nové řady vodíkových užitkových vozů Pro One na trh v roce 2025 je definitivně zrušeno. Stellantis se nyní plně zaměří na elektrické a plug-in hybridní pohony, které vykazují větší komerční potenciál a rychlejší přijetí zákazníky.
  • Číst dál o Stellantis ukončuje program vývoje vodíkové technologie
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Leapmotor T03: Čínský elektromobil pro Evropu – Kompaktní hráč s ambicemi

Hledáte cenově dostupný elektromobil s dojezdem až 265 km, který se nezalekne městského provozu? T03 od čínské automobilky Leapmotor – vyvíjený ve spolupráci se Stellantis a vyráběný v Polsku – představuje novou alternativu k populární Dacii Spring a dalším malým elektromobilům v Evropě.
  • Číst dál o Leapmotor T03: Čínský elektromobil pro Evropu – Kompaktní hráč s ambicemi
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Stellantis a CATL investují do velkokapacitní továrny na LFP baterie ve Španělsku

Společnosti Stellantis a CATL oznámily společnou investici až 4,1 miliardy eur na vybudování továrny na výrobu lithium-železo-fosfátových (LFP) baterií v Zaragoze ve Španělsku. Cílem je dosáhnout výrobní kapacity až 50 GWh ročně do konce roku 2026 a podpořit evropskou výrobu cenově dostupných, odolných a udržitelných baterií pro elektromobily.
  • Číst dál o Stellantis a CATL investují do velkokapacitní továrny na LFP baterie ve Španělsku
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Carlos Tavares odstupuje z vedení Stellantis: Co stojí za jeho rezignací?

Carlos Tavares rezignoval na post generálního ředitele Stellantis kvůli názorovým rozdílům se správní radou. Společnost čelí poklesu prodejů, finančním problémům a odkládá některé klíčové projekty. Dočasné vedení přebírá John Elkann.
  • Číst dál o Carlos Tavares odstupuje z vedení Stellantis: Co stojí za jeho rezignací?
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Leapmotor začíná s exportem elektromobilů do Evropy

Leapmotor zahájil export svých elektromobilů do Evropy. První modely C10 a T03 zamířily do devíti zemí, včetně Francie, Německa a Itálie, s odhadovanými cenami 35 000 EUR a 20 000 EUR.
  • Číst dál o Leapmotor začíná s exportem elektromobilů do Evropy
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Co se skrývá za značkou Stellantis?

Stellantis, vzniklý sloučením Fiat Chrysler Automobiles a PSA Group, zahrnuje 14 ikonických automobilových značek. Nově spolupracuje s CEA na vývoji pokročilých bateriových technologií pro elektromobily.
  • Číst dál o Co se skrývá za značkou Stellantis?
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Růst instalací baterií a zahájení výroby elektromobilů v Evropě

Čínská společnost WeLion zaznamenala výrazný nárůst instalací baterií, zatímco Leapmotor zahájil výrobu elektromobilů v polském závodě Stellantis.
  • Číst dál o Růst instalací baterií a zahájení výroby elektromobilů v Evropě
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Honda a Leapmotor představují nové strategie pro globální expanzi elektromobilů

Honda odhalila svou aktualizovanou strategii pro elektrifikaci, zatímco Leapmotor plánuje rozšíření svých prodejů do devíti evropských zemí. Obě společnosti se zaměřují na růst a inovace v oblasti elektromobilů.
  • Číst dál o Honda a Leapmotor představují nové strategie pro globální expanzi elektromobilů
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Proč Tesla v Číně padá? 6 měsíců propadů odhaluje šokující trend

Tesla zažívá v Číně nejhorší období za poslední roky. Prodeje v srpnu 2025 klesly o 10 % a celkově už šestý měsíc za sebou vykazují... >>

Objevte nový Tesla Model Y L: 751 km dojezd a 6 sedadel už letos!

Léto 2025 přináší revoluci v elektromobilech! Tesla Model Y L s 82 kWh baterií nabízí dojezd 751 km a rychlé nabíjení. Tento... >>

Jak si Volkswagen za 5 let prodal 1,5 milionu elektrických aut? Tajemství úspěchu ID modelů

Představte si, že za pouhých pět let prodáte 1,5 milionu elektrických aut a stanete se jedničkou v Evropě. Přesně to dokázal Volkswagen se... >>

V2G: Přelom, co mění pravidla hry: Jak vám elektromobil vydělá peníze

S nástupem technologie Vehicle-to-Grid (V2G) se elektromobily mění z pouhých dopravních prostředků na aktivní součást energetické sítě.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Saint-Herblain, FranceSaint-Herblain, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neumünster, Germany - Freesen CenterNeumünster, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wilnsdorf, GermanyWilnsdorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Épinal, FranceÉpinal, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Frankfurt, Germany - Am FlughafenFrankfurt am Main, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Valli di Carnia, ItalyAmaro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lübeck, GermanyLübeck, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Constanța, RomaniaConstanța, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - EastboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.