Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Stellantis

Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř

16 Prosinec, 2025
Požár elektromobilu je scénář, kterého se obávají řidiči i záchranáři. Hašení bývá složité, zdlouhavé a náročné na vodu. Co kdyby ale auto dokázalo nebezpečnou reakci zastavit samo, dřív než si posádka vůbec všimne kouře? Koncern Stellantis si právě nechal patentovat technologii, která by mohla tato rizika minimalizovat. Zapomeňte na pasivní ochranu – nový systém využívá bleskurychlé čepele a speciální pěnu, která zaleje baterii při prvním náznaku problému.
  • Číst dál o Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

1 Prosinec, 2025
Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11 miliard korun bude od roku 2026 vyrábět baterie pro milion elektromobilů ročně a vytvoří přes 4000 pracovních míst.
  • Číst dál o Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

CATL začíná stavbu největší španělské továrny na baterie. Přiváží 2000 pracovníků z Číny

27 Listopad, 2025
Malá španělská vesnice se připravuje na příchod 2000 čínských inženýrů a techniků. Budou stavět největší továrnu na baterie v zemi za 4,1 miliardy eur. Místní říkají: "Jsme o roky pozadu, můžeme jen sledovat a učit se." Projekt odhaluje nepohodlnou pravdu – Evropa potřebuje čínské know-how víc, než je ochotna přiznat. A zatímco Brusel bojuje proti čínským elektromobilům cly, zároveň bez Číny nemůže postavit vlastní bateriovou infrastrukturu.
  • Číst dál o CATL začíná stavbu největší španělské továrny na baterie. Přiváží 2000 pracovníků z Číny

Bývalý šéf Stellantis odpálil bombu. V nové knize píše o rozpadu a převzetí Fiatu a Peugeotu Čínou

24 Říjen, 2025
Je to zpráva, která otřásá autoprůmyslem. Carlos Tavares, donedávna nejmocnější muž Stellantis, byl loni odvolán. Nyní ve své knize odhaluje scénář, který byl dosud tabu: možný rozpad koncernu. Americká část (Jeep, Ram) by se oddělila a ztrátový evropský byznys by mohl být na prodej. A zájemce je podle něj jasný.
  • Číst dál o Bývalý šéf Stellantis odpálil bombu. V nové knize píše o rozpadu a převzetí Fiatu a Peugeotu Čínou

Stellantis nasazuje 13 miliard dolarů na záchranu amerického byznysu. Bude to stačit?

15 Říjen, 2025
Automobilový gigant Stellantis, majitel značek Jeep, Dodge a Ram, se nachází v nejhlubší krizi od svého vzniku. Prodeje v USA propadly o 15 procent, zisk o 70 procent, akcie ztratily čtvrtinu hodnoty. Nové vedení nyní sází vše na jednu kartu: historickou investici 13 miliard dolarů do čtyř amerických států, která má zvýšit výrobu o 50 procent a vytvořit 5000 pracovních míst. Otázka zní: dokáže se italsko-francouzsko-americký koncern vrátit do hry na klíčovém trhu, nebo je už pozdě?
  • Číst dál o Stellantis nasazuje 13 miliard dolarů na záchranu amerického byznysu. Bude to stačit?

Stellantis hlásí obrat: Dodávky v Q3 vzrostly o 13 %, Severní Amerika táhne nahoru

10 Říjen, 2025
Po roce plném propadů a pochybností přichází první skutečné světlo na konci tunelu. Stellantis, gigant sdružující značky od Jeepu po Peugeot, reportuje za třetí čtvrtletí růst dodávek o 13 procent. Severní Amerika explodovala nárůstem o 35 procent – částečně díky kroku, který málokterá automobilka dokáže: přiznat chybu a vrátit legendární motor HEMI V8, o který zákazníci křičeli. Nové dostupné modely na platformě Smart Car mezitím ukazují, že elektromobilita nemusí být luxus. Je to začátek comebacku, nebo jen dočasné nadechnutí?
  • Číst dál o Stellantis hlásí obrat: Dodávky v Q3 vzrostly o 13 %, Severní Amerika táhne nahoru

Zatímco Evropa zavírá továrny, svět kupuje elektromobily jako nikdy předtím

3 Říjen, 2025
Některá média píšou o konci elektromobilů. Realita? Každý pátý prodaný vůz na světě je elektrický, prodeje rostou o čtvrtinu ročně. Jenže když malý vůz stojí 800 tisíc a spalovací 450 tisíc, není divu, že Stellantis zavírá továrny.
  • Číst dál o Zatímco Evropa zavírá továrny, svět kupuje elektromobily jako nikdy předtím

Hra o cla rozhodla. Stellantis s Leapmotor opouští Polsko, novým výrobním centrem bude Španělsko

16 Září, 2025
Strategické partnerství mezi čínskou automobilkou Leapmotor a gigantem Stellantis nabírá jasnější obrysy. Po krátké výrobní epizodě v Polsku se novým domovem pro evropskou produkci cenově dostupných elektromobilů stane Španělsko. Tento krok má zásadní význam pro konkurenceschopnost značky na starém kontinentu.
  • Číst dál o Hra o cla rozhodla. Stellantis s Leapmotor opouští Polsko, novým výrobním centrem bude Španělsko

Leapmotor D16: Velké SUV s duálním mozkem od Qualcommu má stát pod milion korun

14 Září, 2025
Čínská automobilka Leapmotor, která se díky strategickému partnerství s koncernem Stellantis stále silněji etabluje na evropském trhu, se chystá vstoupit do segmentu velkých SUV. Nový model D16 má podle zpráv nabídnout špičkový výpočetní výkon díky nasazení dvou čipů Qualcomm Snapdragon a udržet si přitom velmi konkurenceschopnou cenu.
  • Číst dál o Leapmotor D16: Velké SUV s duálním mozkem od Qualcommu má stát pod milion korun

Stellantis ukončuje program vývoje vodíkové technologie

17 Červenec, 2025
Automobilová skupina Stellantis překvapivě oznámila ukončení celého programu vývoje vodíkové technologie palivových článků. Společnost, která sdružuje značky jako Peugeot, Citroën, Opel nebo Jeep, tak reaguje na nedostatečnou infrastrukturu, vysoké investiční náklady a slabé tržní vyhlídky vodíku. Plánované uvedení nové řady vodíkových užitkových vozů Pro One na trh v roce 2025 je definitivně zrušeno. Stellantis se nyní plně zaměří na elektrické a plug-in hybridní pohony, které vykazují větší komerční potenciál a rychlejší přijetí zákazníky.
  • Číst dál o Stellantis ukončuje program vývoje vodíkové technologie

Pagination

  • 1
  • Následující stránka
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Rivian odhaluje vlastní AI čip a cestu k Levelu 4 autonomie do roku 2027

Automobilka Rivian na svém nedávném Autonomy & AI Day představila ambiciózní plány, které posouvají její elektromobily k vyšším... >>

Ford a Renault spojují síly: Levné elektromobily v roce 2028?

Dva tradiční evropští výrobci sahají po společném řešení tváří v tvář invazi čínských elektromobilů. Ford a Renault dnes... >>

Čínský automobilový průmysl trpí slepým kopírováním, kritizuje Geely

Viceprezident Geely Chen Zheng ostře kritizoval čínský automobilový průmysl za nekritické následování trendů. Elektromobily jsou si podle... >>

Třicetitisícové město u Hamburku dosáhlo, co české metropole plánují na roky. MHD jezdí téměř výhradně na elektřinu

Zatímco české dopravní podniky teprve testují první elektrobusy a potykají se s technickými problémy, německý Ahrensburg s 31 tisíci... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Risør, NorwayRisør, Norway
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ceprano, ItalyCeprano, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Debrecen, HungaryDebrecen, Hungary
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Vøringsfossen, NorwayEidfjord, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UKManchester, United Kingdom
14 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.