Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

BMW iX3 2025: Revoluční dojezd 800 km a rychlé nabíjení mění trh

Výroba BMW | zdroj: www.press.bmwgroup.com

Revoluce v elektromobilite: Nový BMW iX3

Letošní srpen přináší zlomový okamžik pro milovníky elektromobilů. BMW uvádí na čínský trh zcela novou generaci iX3, postavenou na platformě Neue Klasse. Tento model není pouhým faceliftem, ale komplexní reinženýringem s ambicí změnit pravidla hry v segmentu premium elektrických SUV.

Technické parametry, které berou dech

Nový iX3 disponuje lithium-iontovou baterií s kapacitou 85 kWh, což mu může zajistit dojezd až 800 km dle normy WLTP. Přesná hodnota zatím není známá, její přesný údaj bude zveřejněn později. Výkonový údaj šplhá k 300 kW (408 koní), což umožňuje zrychlení 0-100 km/h za 4,8 sekundy. Klíčovou inovací je použití technologie 800V architektury, jež umožňuje nabíjení výkonem až 400 kW. V praxi to znamená, že za 10 minut doplníte energii pro dalších 350 km jízdy.

Světová premiéra tohoto vozu by měla být na IAA Mobility 2025 (9-12. září). 

Srovnání s konkurencí: Kdo vede v nabíjecím maratonu?

V direktním souboji s Tesla Model Y Long Range a BYD Sea Lion 07 nový iX3 vyniká především v oblasti nabíjecí infrastruktury. Zatímco Tesla dosahuje maximálního výkonu kolem 250 kW a BYD 150 kW, německý výrobce posouvá hranice dál - měli bychom se dočkat až 400 kW nabíjení. Regenerativní brzdění je u iX3 optimalizováno pro městský provoz – dokáže rekuperovat až 90 % kinetické energie.

  • Výhody: Špičková kvalita zpracování, prémiový dojezd, kompatibilita s CCS2 i NACS konektory
  • Nevýhody: Vyšší pořizovací cena (od 1,2 milionu Kč), omezená dostupnost v Evropě do konce roku 2025

Proč zvolit LFP baterii?

BMW u této generace přešlo na LFP (Lithium Iron Phosphate) články, které nabízejí delší životnost (až 6000 cyklů) a vyšší bezpečnost při extrémních teplotách. Tepelné čerpadlo integrované do klimatizace minimalizuje ztráty dojezdu v zimním období – testy ukazují pokles pouze o 18 % při -10 °C oproti 30 % u předchůdce.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

recyklace baterií z elektromobilů dosahuje již více než 90% účinnosti? Moderní recyklační procesy dokáží získat až 95 % kritických materiálů jako nikl, kobalt a lithium, které lze znovu použít při výrobě nových baterií. To výrazně snižuje potřebu těžby prvotních surovin a uhlíkovou stopu spojenou s výrobou elektromobilů. Průkopníci v této oblasti, jako belgická společnost Umicore nebo jihokorejský Samsung SDI, již zavádějí uzavřené recyklační smyčky, kdy materiály z použitých baterií putují přímo zpět do výroby nových. Zajímavé také je, že vysloužilé baterie z elektromobilů často najdou druhý život jako stacionární úložiště energie pro solární a větrné elektrárny, kde mohou sloužit dalších 5-10 let před finální recyklací.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Čínský trh jako laboratoř budoucnosti

Volba Číny pro premiéru není náhodná. Lokální továrna v Shenyangu vyrábí iX3 výhradně pro asijský trh, přičemž kapacita produkce dosáhne 150 000 vozů ročně. Infrastruktura rychlého nabíjení je zde nejhustší na světě – stanice s výkonem nad 150 kW rostou tempem 1200 nových bodů měsíčně. Do konce roku 2025 plánuje BMW expandovat do Evropy, kde cena klesne na úroveň konkurenčních Mercedesů EQE.

Závěrem lze konstatovat, že BMW iX3 nejenže drží krok s dobou, ale aktivně ji utváří. S příchodem chytrých asistentů řidiče úrovně 3 a bezdrátovými aktualizacemi OTA se elektromobilita posouvá do éry, kde výkon a elegance jdou ruku v ruce s udržitelností.

Zdroj: CarNewsChina

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana , dne 20 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Aito M8 BEV: Nový hráč na poli elektrických SUV zahajuje předprodej

Čínský výrobce Aito, podporovaný společností Huawei, spustil předprodej čistě elektrické verze svého modelu M8. Vůz s dojezdem až 705... >>

Itálie schválila stavbu nejdelšího visutého mostu světa za 13,5 miliardy eur – spojí Sicílii s pevninou

Po více než 50 letech plánování a několika zrušených pokusech Itálie definitivně schválila stavbu Messinského mostu přes průliv mezi... >>

Xpeng G6 2025: Revoluce v nabíjení za 41 310 dolarů dorazila do Thajska

Čínský výrobce Xpeng právě představil aktualizovaný elektromobil G6 v Thajsku s přelomovou 5C ultra-rychlou technologií nabíjení. Baterie... >>

BMW iX3 2025: Revoluční dojezd 800 km a rychlé nabíjení mění trh

V srpnu 2025 vstupuje BMW na čínský trh s novou generací iX3, která přináší přelomové technologie. S kapacitou baterie 85 kWh a dojezdem... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barberino di Mugello, ItalyBarberino di Mugello FI, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wismar, GermanyWismar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sarzana, Italy - La SpeziaSarzana SP, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trento, ItalyTrento, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.