Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Čína šokovala Nürburgring. Elektrický supersport BYD Yangwang U9 zajel rekord a pokořil evropskou elitu

BYD Yangwang U9 | zdroj: press.bydauto.be
Foto: BYD Yangwang U9 | zdroj: press.bydauto.be
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 23 Říjen, 2025
Nürburgring je mýtus. Legendární „Zelené peklo“ v Německu platí za ultimátní test automobilové techniky a prestiže. A Čína právě vyslala světu šokující vzkaz. Elektrický supersport BYD Yangwang U9 Xtreme se právě stal králem této trati mezi sériovými elektromobily. Nejde jen o další rekord. Je to důkaz, že čínská automobilová nadvláda už dávno není jen o nízké ceně, ale i o absolutním špičkovém výkonu.

Je to zpráva, která rezonuje celým motoristickým světem. Bitva o nejrychlejší sériově vyráběný elektromobil na obávané Severní smyčce Nürburgringu (Nordschleife) má nového vítěze. A není jím ani Porsche, ani Rimac, ale čínský gigant BYD se svým futuristickým modelem Yangwang U9 Xtreme.

Podle posledních zpráv z Německa se elektrickému supersportu podařilo nejen překonat předchozí rekord držený rovněž čínskou značkou, ale hlavně stlačit čas hluboko pod magickou hranici 7 minut. Tím se U9 Xtreme zařadil do absolutní elity nejrychlejších vozů planety, bez ohledu na typ pohonu.

Víc než jen čas: Je to vzkaz

Pro automobilky není čas na Nürburgringu jen číslem pro tabulky. Je to marketingový nástroj, důkaz technologické vyspělosti a potvrzení inženýrských schopností. Zvládnout více než 20 kilometrů trati plné skoků, slepých horizontů a rychlých zatáček vyžaduje dokonalé sladění podvozku, výkonu, aerodynamiky a managementu baterie.

Zatímco jsme na EVmagazínu nedávno psali o příchodu některých čínských modelů do Evropy, jako například Geely EX5, tato zpráva je z úplně opačného konce spektra. Je to takzvaný „halo efekt“ –⁠ demonstrace síly.

BYD tímto rekordem jasně vzkazuje zavedeným evropským značkám: „Nejen, že vás umíme podlézt cenou u rodinných SUV, ale umíme vás i porazit ve vaší vlastní královské disciplíně.“

Technologický zázrak se jmenuje „Xtreme“

Co je vlastně ten stroj, který pokořil 'Ring? Důležité je rozlišovat. Standardní, sériový model Yangwang U9 je sám o sobě supersport s výkonem kolem 1 300 koní. Ale vůz, který zajel rekord v Německu, je jeho speciální, limitovaná verze nazvaná Yangwang U9 Xtreme.

A jeho specifikace jsou z jiné planety. Nejde o překlep:

  • Výkon: Téměř 3 000 koní (přesněji 2 978 koní / 2 220 kW).    
  • Pohon: Čtyři nezávislé elektromotory, každý s výkonem přes 740 koní.    
  • Platforma: Jako první vůz využívá 1 200V architekturu (běžný U9 má 800V).    
  • Maximální rychlost: Tento model také drží rekord pro produkční EV s rychlostí přes 496 km/h (308 mph).    

Největší senzací je však jeho podvozek. Je vybaven systémem DiSus-X, který kombinuje adaptivní vzduchové odpružení s hydraulickým okruhem. Právě tento systém umožňuje vozu neuvěřitelné kousky, jako je jízda po třech kolech nebo dokonce "tančení". Na Nürburgringu však tato technologie sloužila k jedinému cíli: udržet vůz s výkonem 3 000 koní přilepený k trati v každé situaci.

Rekord na 'Ringu je tak dalším hřebíčkem do rakve mýtů o čínských autech jako o pouhých kopiích. Mapa automobilového světa se definitivně překreslila a evropští giganti mají nového, extrémně schopného soupeře.

Štítky

  • EV novinky
  • BYD
  • Elektromobilita
  • Čínské elektroauta
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Slevy elektromobilů - ilustrační foto

Další cenový šok. MG4 padá na 589 tisíc. Trh se přizpůsobuje agresivním cenám Leapmotoru a Tesly.
Tohle mnozí nečekali. Agresivní slevy mění český trh s elektromobily. Zatímco MG bourá psychologickou hranici cenou 589 900 Kč za MG4, nové SUV Leapmotor B10 startuje na 690 000 Kč. Podívali jsme se, ...

Tesla

Musk navrhuje roboty místo vězení: Optimus jako digitální strážce
Elon Musk představil kontroverzní vizi budoucnosti trestního práva, kde by humanoidní roboty Tesla Optimus mohly nahradit klasické věznění. Místo za mřížemi by odsouzení dostali robotického "průvodce"...

Ilustrační foto

Litus LiNC v Texasu: 98% účinnost těžby lithia slibuje levnější baterie
Společnost Litus oznámila zásadní úspěch svého pilotního projektu technologie LiNC v Texasu. Systém po zpracování tisíců litrů solanky dosáhl trvalé 98% účinnosti při extrakci lithia. Tento průlom pot...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu

Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných... >>

866 km dojezdu? Nový Mercedes CLA-EV útočí na Teslu Model 3! Zjistěte, proč.

Svět elektromobilů zažívá zemětřesení! Mercedes-Benz představuje svůj nový elektrický CLA, který s ohromujícím dojezdem 866 km a cenou... >>

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi

Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cherbourg, FranceCherbourg-en-Cotentin, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nyborg, DenmarkNyborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.