Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínský gigant GWM plánuje evropskou továrnu na 300 tisíc aut ročně

GWM ORA 03 | zdroj: gwm-motor.de
Foto: GWM ORA 03 | zdroj: gwm-motor.de
Fotka autora Filip
Filip 28 Listopad, 2025

Great Wall Motors (GWM), jeden z předních čínských automobilových výrobců, oznámil ambiciózní plány na výstavbu své první evropské továrny. Podle informací agentury Reuters společnost aktivně vyhledává vhodné lokality s cílem dosáhnout roční produkční kapacity 300 tisíc vozidel do roku 2029.

Parker Shi, prezident divize GWM International, potvrdil, že týmy společnosti v současnosti vyhodnocují potenciální místa v několika zemích. Na seznamu kandidátů se nacházejí především Španělsko a Maďarsko, které nabízejí výhodné podmínky pro automobilovou výrobu.

Klíčové faktory při výběru lokality

Rozhodování o konečné destinaci ovlivňuje několik zásadních aspektů. Náklady na pracovní sílu představují jeden z hlavních parametrů, stejně jako logistické výhody dané lokality. GWM totiž bude zpočátku potřebovat dovážet komponenty do cílové země pro finální montáž vozidel.

"Všechny obchodní plány musí být realizovatelné, jinak by to pro GWM bylo velmi obtížné. Jedná se o obrovskou dlouhodobou investici," vysvětlil Shi strategii společnosti při výběru místa.

Důvody expanze mimo domácí trh

Rozšiřování do Evropy není náhodné. Čínský automobilový trh se stává stále konkurenceschopnějším, což nutí místní výrobce hledat nové příležitosti v zahraničí. GWM tak následuje trend dalších čínských automobilek, které v posledních letech výrazně posilují svou mezinárodní přítomnost.

Společnost již provozuje výrobní závody mimo Čínu - v srpnu tohoto roku spustila provoz továrny v Uzbekistánu, kde do října dosáhla prodeje více než 10 tisíc vozů. Kromě toho má GWM projekty továren v Rusku, Thajsku, Vietnamu a Malajsii.

Konkurence v evropském prostoru

GWM nebude v Evropě osamocené. Další čínský gigant BYD již staví továrny v Maďarsku a Turecku. Podle nedávných zpráv BYD také zvažuje založení dalšího závodu v některé z evropských zemí, což ukazuje na rostoucí zájem čínských výrobců o evropský trh.

Parker Shi, který se GWM věnuje mezinárodním trhům od svého nástupu do společnosti v roce 2002, má s expanzí bohaté zkušenosti. Jeho dlouhodobé zaměření na zahraniční trhy nyní pomáhá společnosti při plánování této strategické investice.

Časový harmonogram a očekávání

Aktuální oznámení představuje první aktualizaci evropských výrobních plánů GWM od roku 2023. Tehdy prezident společnosti Mu Feng naznačil ambiciózní plány pro region a začátek výběru místa pro továrnu.

Cílová kapacita 300 tisíc vozů ročně do roku 2029 představuje významný krok v globální strategii GWM. Tato investice by měla posílit pozici společnosti na evropském trhu a snížit závislost na exportu z Číny.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Firefly EV - zdroj: https://www.firefly.world/

Nio Firefly míří do Británie a Thajska: Strategie bez cel pro globální expanzi
Čínská automobilka Nio, známá svými inovativními elektromobily, výrazně zrychluje globální expanzi své prémiové kompaktní značky Firefly. V roce 2026 se Firefly chystá vstoupit na trhy s pravostranným...

Ilustrační foto

1000 km na jedno nabití? Čínský GAC spouští pilotní linku pro baterie, které změní elektromobilitu
Čínská automobilka GAC dosáhla průlomu v elektromobilitě, když jako první v zemi spustila pilotní linku pro velkokapacitní all-solid-state baterie. Tato technologie slibuje dojezd elektromobilů přes 1...

Ilustrační foto

Tesla slibuje Full Self-Driving v Evropě už v roce 2026, regulátoři jsou skeptičtí
Tesla tvrdí, že nizozemský regulátor RDW se zavázal schválit systém Full Self-Driving do února 2026, což by otevřelo cestu pro autonomní řízení v celé EU. Úřad však tato tvrzení popírá a varuje před p...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Německá ekonomická mašinérie ztrácí motor: Propad v inovacích zasáhl i automobilový průmysl

oprvé od roku 2011 vypadlo Německo z první desítky nejinovátnějších zemí světa. Zatímco Čína prudce akceleruje a USA posilují svůj... >>

Návrat Twinga ve velkém stylu: Elektrická legenda má cenu pod 500 tisíc a skvělou efektivitu

Segment malých aut téměř vymřel, ale Renault se vrací ve velkém. Nové Twingo E-Tech electric je oficiálně venku a má být evropskou... >>

XPeng předvedl robota s lidskou chůzí. Diváci nevěřili, že není uvnitř člověk

Zatímco Tesla slibuje miliony robotů, čínský XPeng tiše testoval IRON robota celý rok ve vlastní továrně – a přiznal neúspěch. Teď... >>

Elektromobily ve městě: Proč se vyplatí přesedlat na elektřinu

Městská doprava prochází revolucí a elektromobily se stávají stále atraktivnější volbou pro každodenní cestování. Tichý provoz,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neumünster, Germany - Freesen CenterNeumünster, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weiterstadt, GermanyWeiterstadt, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caen, FranceBretteville-sur-Odon, France
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Brindisi West, ItalyBrindisi, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.