Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínský trh s elektromobily zažívá rekordní růst: Dominance BYD a nástup nových značek

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 24 Září, 2024

Čínský trh s elektromobily zažívá nevídaný růst, což dokazuje nedávný nárůst registrací pojištění pro týden končící 22. zářím. Tato pozitivní tendence potvrzuje postavení Číny jako světového lídra v oblasti elektrické mobility.

Dominance klíčových hráčů na trhu

Na čele stojí společnost BYD, která zaznamenala impozantních 80 600 registrací pojištění. Tento milník nejen upevňuje dominanci BYD v sektoru elektromobilů, ale také odráží rostoucí spotřebitelský zájem o ekologickou dopravu. Tesla se také ukázala jako silný hráč s 13 800 registracemi, což potvrzuje její konkurenceschopnost na čínském trhu.

Konkurenční prostředí a rozmanitá nabídka

Konkurenceschopnost čínského trhu s elektromobily je dále podtržena společností Li Auto, která dosáhla 12 000 registrací. Nio a Xpeng přispěly 3 700 a 3 500 registracemi, což svědčí o silné aktivitě mezi zavedenými výrobci. Tyto údaje ukazují na trh bohatý na možnosti pro spotřebitele a zdravou konkurenci podporující inovace.

Nárůst nových značek

Výrazné pokroky činí i noví hráči na trhu. Společnost Aito dosáhla 7 300 registrací a Xiaomi hlásí 2 900, což signalizuje jejich rostoucí vliv v oblasti elektromobility. Vstup těchto společností přispívá k diverzitě trhu a naznačuje dynamické prostředí, kde jsou nové technologie rychle vyvíjeny a uváděny na trh.

Širší dopady na průmysl

Zrychlující se míra přijetí elektromobilů v Číně má dopad nejen na domácí trhy, ale i globálně. Závazek země ke snižování emisí a podpoře udržitelné dopravy nastavuje průmyslové standardy po celém světě. Tento trend pravděpodobně povede k dalším pokrokům v technologiích elektromobilů a infrastruktuře na globální úrovni.

Podpora vlády a výhled do budoucna

Klíčovou roli v tomto rozmachu hrají vládní politiky. Pobídky jako dotace na nákup elektromobilů a investice do nabíjecí infrastruktury snížily bariéry pro spotřebitele. Díky tomu je Čína na dobré cestě k dosažení svých cílů v oblasti snižování uhlíkových emisí a zvýšení podílu nových energetických vozidel na silnicích.

Analytici předpovídají, že tento růstový trend bude pokračovat, s tím jak více spotřebitelů přijme elektromobily kvůli jejich efektivitě a rozšiřující se síti podpůrných služeb. Výrobci pravděpodobně zareagují zrychlením inovací, zlepšením bateriových technologií a nabídkou cenově dostupnějších modelů.

Zdroj: EVmagazine

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Čeká nás zemětřesení v cenících Renaultu? Klíč k levnějším elektromobilům leží v novém typu baterie

Vysoká cena je stále jednou z největších překážek pro masové rozšíření elektromobilů. Renault se to chystá změnit a po vzoru Tesly... >>

Místo nových článků stačí méně plastu. Jak jednoduchý nápad prodlouží dojezd o 50 %

Jedna z největších překážek elektromobility může brzy padnout. Americká společnost 24M Technologies vyvinula technologię, která dokáže... >>

20 000 km s elektromobilem MG ZS EV: Upřímná zpověď po roce života na baterky

Přesně před rokem jsme v rodině udělali krok do neznáma a vyměnili starší spalovací vůz za nový elektromobil. Vyslechli jsme si desítky... >>

5 elektromobilů, které nám v Česku chybí: Proč by tu měly být?

Nabídka elektrických aut na českém trhu je rok od roku pestřejší, přesto se na světových trzích pohybují modely, které by stávající... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ondara, SpainOndara, Spain
16 míst • 250 kW
Porto Sant'Elpidio, ItalyPorto Sant'Elpidio, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Charleroi, BelgiumCharleroi, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - AurelioRoma, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.