Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínský výrobce elektromobilů Nio vstoupí na český trh v roce 2026

Ilustrační foto
Klíčové zprávy: Čínský výrobce elektrických vozů Nio (NYSE: NIO) oznámil plány na vstup na sedm nových evropských trhů v letech 2025 a 2026. Společnost expanduje do Rakouska, Belgie, České republiky, Maďarska, Lucemburska, Polska a Rumunska prostřednictvím partnerství s místními distributory.

7

Nových evropských trhů

5

Modelů bude nabízeno

2025

První rok dodávek

Strategická expanze do střední a východní Evropy

Čínská automobilka Nio pokračuje v systematické expanzi na evropském trhu, kdy po úspěšném vstupu do severských zemí nyní zaměřuje pozornost na střední a východní Evropu. Společnost tak potvrzuje svou ambici stát se globálním hráčem v segmentu prémiových elektrických vozidel a rozšířit své působení mimo domácí čínský trh.

Spolupracujeme s místními distribučními partnery, abychom tento růst umožnili. Současně představujeme nabídku více značek s Nio i Firefly, abychom oslovili ještě více uživatelů.

— Oficiální prohlášení společnosti Nio

Historie evropské expanze Nio

2021

Vstup na norský trh
6. května Nio oznámilo vstup na norský trh jako první krok evropské expanze. 1. října otevřelo první Nio House v Norsku, oficiálně vstoupilo na evropský trh.

2021-2023

Rozšíření do dalších zemí
Postupné rozšíření do Německa, Nizozemska, Švédska a Dánska. Uvedení modelů ES8, ES7, ES6, ET7, ET5 a ET5T na evropském trhu.

2024

Nová generace a sub-značky
Zahájení dodávek nového ES8 na platformě NT 2.0 v září. Spuštění sub-značek Onvo a Firefly v Číně s prvními modely.

2025-2026

Expanze do střední Evropy
Plánované uvedení vozů na sedmi nových trzích s podporou místních distribučních partnerů a nabídkou dvou značek.

Partnerská síť pro evropskou expanzi

Nio zvolilo strategii spolupráce s etablovanými místními distributory, která má zajistit efektivní vstup na nové trhy. Tato strategie umožňuje společnosti využít místní znalosti trhů a existující infrastrukturu partnerů při současném zachování kontroly nad kvalitou služeb a značkou.

Hedin Mobility Group

  • 🇧🇪 Belgie: Kompletní služby mobility
  • 🇱🇺 Lucembursko: Pokrytí beneluxského regionu

AutoWallis

  • 🇦🇹 Rakousko, 🇭🇺 Maďarsko: Zahájení 2025
  • 🇨🇿 Česko, 🇵🇱 Polsko: Plánované spuštění 2026
  • 🇷🇴 Rumunsko: Dokončení regionálního pokrytí 2026

Stávající trhy

  • 🇳🇴 Norsko: První evropský trh (2021)
  • 🇩🇪 Německo, 🇳🇱 Nizozemsko: Klíčové západní trhy
  • 🇸🇪 Švédsko, 🇩🇰 Dánsko: Severské rozšíření

Portfolio modelů pro nové trhy

Na nových evropských trzích bude Nio nabízet celkem pět modelů pod dvěma značkami. Hlavní značka Nio přinese čtyři osvědčené modely, zatímco nová sub-značka Firefly doplní portfolio kompaktním elektrickým vozem zaměřeným na městskou mobilitu.

Modely značky Nio

Kvůli sporu o ochrannou známku s Audi bude série ES v těchto zemích přejmenována na sérii EL:

  • Nio EL6 (dříve ES6) - středně velké SUV
  • Nio EL8 (dříve ES8) - velkoprostorové prémiové SUV
  • Nio ET5 - střední sedan
  • Nio ET5 Touring - praktické kombi

Sub-značka Firefly

Firefly představuje kompaktní elektrický vůz určený především pro městské prostředí. Model byl původně plánován k uvedení v Evropě jako první, avšak vyšší cla donutila společnost změnit strategii a začít nejprve v Číně.

Firefly si vybere vhodný čas mezi červnem a srpnem pro uvedení svého prvního modelu v Evropě.

— Qin Lihong, spoluzakladatel a prezident Nio

NIO Entering Seven New European Markets

We’re excited to share that NIO is expanding into seven new European markets. In 2025 and 2026, we will launch in Austria, Belgium, the Czech Republic, Hungary, Luxembourg, Poland, and Romania. We’re working with local distributor partners… pic.twitter.com/onLXim6pix

— NIO (@NIOGlobal) June 3, 2025

Výzvy a příležitosti na evropském trhu

Expanze Nio do střední a východní Evropy přichází v době zvýšené konkurence na evropském trhu s elektromobily. Společnost musí čelit nejen etablovaným evropským výrobcům, ale také rostoucím clům na čínské elektromobily, které ovlivňují cenovou konkurenceschopnost.

Strategické výhody: Nio vsází na svou inovativní technologii výměny baterií, prémiové služby a diferenciaci prostřednictvím dvou různých značek pro pokrytí širšího spektra zákazníků.

Tento článek vychází z oficiálních oznámení společnosti Nio a zpravodajství specializovaných médií. Všechny uvedené informace odpovídají faktům zveřejněným k datu publikace.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
  • nio
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 3 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Překvapiví lídři elektromobility: Nepál a Etiopie

Zatímco vyspělé země postupně přecházejí na elektromobily, nečekanými šampiony v jejich adopci se staly Nepál a Etiopie. Díky razantním... >>

Nio Firefly: Nejbezpečnější malý vůz v čínských crash testech

Model Firefly od společnosti Nio dosáhl výjimečného úspěchu v nezávislých crash testech C-IASI, kde získal nejvyšší možné hodnocení.... >>

Elektrická Octavia na SSP platformě bude úplně jiná. Připravte se na šok

Mladoboleslavská automobilka připravuje na zářijový mnichovský autosalon převratný koncept páté generace Octavie. Nový elektromobil... >>

Xpeng P7: Nová generace elektrického sedanu debutuje v Číně

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng představí novou generaci svého sedanového modelu P7 6. srpna v Pekingu. Vůz, postavený na platformě E,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Jastrebarsko, CroatiaCvetković, Croatia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Frederikshavn, DenmarkFrederikshavn, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mo i Rana, NorwayMo i Rana, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fürstenfeldbruck, GermanyFürstenfeldbruck, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Charnock Richard, UKChorley, United Kingdom
12 míst • 150 kW
Warsaw, PolandWarsaw, Poland
2 míst • 120 kW
Gelnhausen, GermanyGelnhausen, Germany
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Villach, AustriaVillach, Austria
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Herborn, GermanyHerborn, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wiesbaden - Äppelallee, GermanyWiesbaden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.