Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

EU zpřísňuje emisní limity: Výrobci aut musí zrychlit prodej elektromobilů

Ilustrační foto

Evropská unie se chystá na další krok v boji proti klimatickým změnám. Od začátku příštího roku vstoupí v platnost nové, přísnější emisní limity pro automobilky. Tento krok má zásadní dopad na automobilový průmysl a může výrazně ovlivnit nabídku a ceny elektromobilů na trhu.

Nové emisní limity jako výzva pro výrobce

Od 1. ledna 2025 budou muset automobilky snížit průměrné emise CO2 u svých vozů pod hranici 93,6 gramů na kilometr. To představuje významné zpřísnění oproti současným limitům. Mattias Bergman, výkonný ředitel Mobility Sweden, k tomu uvádí: "Výrobci musí uvést na trh vozy s nižšími emisemi. Pokud překročí stanovený limit, hrozí jim vysoké pokuty."

Nerovnoměrný vývoj v Evropě

Zatímco některé země, jako například Švédsko, již dosáhly 32% podílu elektromobilů na trhu, jiné státy značně zaostávají. V Česku, Polsku či Rumunsku tvoří elektromobily jen několik procent prodejů. Tento nerovnoměrný vývoj vytváří tlak na výrobce, aby kompenzovali nízké prodeje v některých zemích vyššími prodeji jinde.

Strategie automobilek

Automobilky musí nyní zvážit různé strategie, jak dosáhnout požadovaných limitů. Jednou z možností je zvýšení prodeje elektromobilů a plug-in hybridů. Další cestou je snižování emisí u benzinových a naftových motorů. Bergman dodává: "Pokud se neprodávají elektromobily v jedné zemi, musí se to vykompenzovat na jiném trhu."

Plug-in hybridy pod drobnohledem

Zajímavý vývoj nastal u plug-in hybridů. Původně se očekávalo, že budou mít nízké emise CO2. Ukázalo se však, že evropští majitelé těchto vozů častěji využívají spalovací motor, než se předpokládalo. To vedlo k úpravě metodiky měření emisí u těchto vozidel.

Kdo jsou lídři v plnění nových norem?

V současnosti pouze dva výrobci splňují nové emisní limity - Geely (díky vysokým prodejům elektromobilů značky Volvo) a Tesla. Ostatní výrobci musí rychle jednat, aby se vyhnuli vysokým pokutám. Někteří zvažují nákup emisních kreditů od úspěšnějších konkurentů.

Očekávaný vývoj trhu

Někteří experti předpovídají výrazný pokles cen elektromobilů v důsledku tlaku na zvýšení prodejů. Bergman však upozorňuje: "Nelze jen vyrábět auta, musí existovat i kupci. Většina soukromých osob se řídí především financemi." Přesto očekává, že rok 2025 bude pro švédský automobilový trh příznivý, a to díky kombinaci odložené poptávky a očekávaného snížení úrokových sazeb.

Nové emisní limity EU představují významnou výzvu pro automobilový průmysl. Jejich dopad na trh s elektromobily a celkovou nabídku vozidel bude v následujících měsících bedlivě sledován odborníky i spotřebiteli.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 25 Srpen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.