Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Fordův nový elektrický pick-up za 30 000 dolarů: Menší baterie, větší dostupnost

Novinka

Ford představuje koncept nového elektrického pick-upu, jehož cena by se měla pohybovat kolem 30 000 dolarů. Tento model se výrazně odlišuje od stávajících nabídek, jako je F-150 Lightning, především použitím výrazně menší baterie. Zatímco základní verze F-150 Lightning disponuje baterií o kapacitě 98 kWh, nový pick-up počítá s přibližně poloviční kapacitou kolem 51 kWh.

Technologie a efektivita v hlavní roli

Menší baterie je kompenzována pokročilými technologiemi, včetně optimalizované aerodynamiky a snížení valivého odporu pneumatik. Valivý odpor označuje sílu, kterou působí pneumatiky proti pohybu vozidla, a jeho snížení zásadně zlepšuje dojezd. Automobilka vsadila na 400V elektrickou architekturu, která sice není špičkovým řešením, ale umožňuje kompatibilitu s většinou veřejných nabíječek a snižuje výrobní náklady.

Typy baterií a jejich výhody

Ford plánuje využívat dva typy baterií: LFP (lithium železo fosfát) a NMC (nikl mangan kobalt). LFP baterie jsou levnější, bezpečnější a odolnější vůči častému nabíjení, ideální pro základní modely. NMC baterie nabízejí vyšší energetickou hustotu, tedy delší dojezd, a budou určeny pro dražší varianty. Oba typy podporují funkci V2H (vehicle-to-home), což umožňuje napájet domácnost energií z baterie vozu během výpadku sítě.

Cíl: Praktičnost pro každodenní využití

Navzdory menší kapacitě baterie je pick-up navržen jako plnohodnotné denní vozidlo. Průměrný americký řidič ujede denně zhruba 60 km, což je vzdálenost, kterou tento model spolehlivě pokryje. Efektivita provozu je dále zvýšena nižšími náklady na energie a údržbu oproti spalovacím vozům. Ford zdůrazňuje, že nejde o osekaný model – vozidlo bude nabízet standardní komfort a funkce.

Strategie výroby a konkurenceschopnost

Klíčem k nízké ceně je Fordův univerzální výrobní systém pro elektromobily, který urychluje montáž a redukuje náklady. Automobilka tím reaguje na konkurenci, jako je čínská BYD, jejíž model Atto 3 disponuje baterií o kapacitě 60,5 kWh. Nový pick-up má být o 15 % úspornější než tento vůz. Tento přístup má zajistit konkurenceschopnost na globálním trhu bez nutnosti dotací.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
  • Ford
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Redakce , dne 14 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Červencové prodeje čínských elektromobilů: Geely výrazně roste, BYD stagnuje

Červencové výsledky prodeje elektromobilů čínských výrobců ukazují výrazné rozdíly v růstu. Zatímco Geely zaznamenalo meziroční... >>

GM a Redwood Materials inovují v oblasti bateriových úložišť

Společnosti General Motors a Redwood Materials uzavřely dohodu na urychlení výstavby energetických úložišť využívajících nové baterie... >>

Tesla Model 3+ přináší do Číny rekordní dojezd

Tesla připravuje revoluci v dojezdu elektromobilů. Nová varianta Model 3+ má být uvedena na čínský trh již v září 2025 s rekordním... >>

BYD Yangwang uvádí luxusní SUV U8L s cenou od 1,3 milionu RMB

Čínská automobilka BYD zahájila předprodej prodloužené verze luxusního elektrického SUV Yangwang U8L za 1,3 milionu RMB. Model využívá... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Hamburg-Eidelstedt, GermanyHamburg, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eidfjord, NorwayEidfjord, Norway
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Beacon, UKBeacon, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Katowice, PolandKatowice, Poland
4 míst • 150 kW
Elmshorn, GermanyElmshorn, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fidenza, ItalyFidenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alessandria, ItalyAlessandria, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rouen, FranceSaint-Etienne-du-Rouvray, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skarnes, NorwaySkarnes, Norway
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.