Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Francouzi se zbláznili do Renaultu 5. Elektromobily dosáhly 24 %

Renault 5 | zdroj: media.renault.com
Foto: Renault 5 | zdroj: media.renault.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 4 Listopad, 2025
Francouzský automobilový trh zaznamenal v říjnu 2025 historický mezník. Elektromobily dosáhly rekordního 24% podílu na celkovém trhu, což znamená, že každé čtvrté nově registrované vozidlo bylo plně elektrické. Program social leasing se stal hlavním katalyzátorem tohoto růstu, přičemž Renault 5 dominuje žebříčku prodejů s výrazným náskokem.

Elektromobily táhnou celý trh nahoru

Ve Francii bylo v říjnu 2025 registrováno celkem 139 513 nových osobních vozů, což představuje mírný nárůst o 2,9 % oproti stejnému období loňského roku. Za tímto pozitivním výsledkem však stojí především elektromobily, které zaznamenaly impozantní skok o 63 % – z 20 899 na 34 108 jednotek.

Tento dramatický nárůst lze přímo spojit se spuštěním programu social leasing (sociální leasing), který umožňuje domácnostem s nižšími příjmy pronajmout si elektromobil za měsíční splátky pohybující se mezi 82 a 200 eury. Program byl oficiálně spuštěn 30. září 2025, takže první dodávky mohly začít právě v říjnu.

Klíčová čísla za říjen 2025:
• Celkový počet registrací: 139 513 vozů (+2,9 %)
• Elektrické vozy: 34 108 jednotek (+63 %)
• Tržní podíl elektromobilů: 24 % (historické maximum)
• Program social leasing: 41 500 žádostí ke konci října

Renault 5 dominuje žebříčku prodejů

Jednoznačným vítězem října se stal Renault 5 E-Tech, který zaznamenal 4 551 registrací a výrazně předstihl veškerou konkurenci. Moderní interpretace ikonického městského vozu se vrátila na první místo poté, co byla v září předstižena Teslou Model Y.

Úspěch Renaultu 5 není náhodný. Francouzská automobilka podle dostupných údajů obdržela více než 10 000 objednávek v rámci programu social leasing, kde je vozidlo nabízeno od 120 eur měsíčně. Tato atraktivní cenová nabídka v kombinaci s nostalgickým designem a moderní technologií přesvědčila tisíce francouzských řidičů.

Top 10 nejprodávanějších elektromobilů v říjnu 2025

PořadíModelProdeje v říjnuKumulativně 2025
1Renault 54 55126 285
2Peugeot e-2082 43610 319
3Renault Scénic1 67012 520
4Tesla Model Y1 66017 326
5Peugeot 20081 6305 428
6Citroën ë-C31 39112 956
7Renault 41 2013 982
8Renault Megane1 1666 942
9Škoda Elroq8915 704
10BMW iX18126 769

Překvapivé výsledky a zklamání

Peugeot e-208, který byl hvězdou programu social leasing v roce 2024, se vrátil na druhou pozici s 2 436 registracemi a zaznamenal své nejlepší číslo roku. Také Peugeot 2008 těží z programu a vrátil se na páté místo.

Zajímavé je umístění Renault Scénic na třetím místě s 1 670 registracemi. Tento elektrický SUV dosáhl tohoto výsledku bez účasti v programu social leasing, což dokládá jeho atraktivitu na klasickém trhu. Scénic těsně předstihl Teslu Model Y a uspěl i proti novému konkurentovi Škoda Elroq, který skončil na devátém místě.

Zklamáním je naopak výsledek Citroën ë-C3, který obsadil až šestou pozici s 1 391 registracemi. To je překvapivé zejména proto, že ë-C3 byl nejlevnějším vozem v programu s měsíčními splátkami od pouhých 82 eur.

Pomalý start zaznamenává také Renault 4, který v říjnu dosáhl pouze 1 201 registrací. Ve svém prvním reportu o social leasingu se Renault o tomto modelu příznačně nezmínil, což naznačuje opatrný přístup k jeho uvádění na trh.

Social leasing jako motor změny

Program social leasing se ukázal jako klíčový nástroj pro demokratizaci elektromobility ve Francii. Domácnosti s referenčním daňovým příjmem do 16 300 eur na osobu, které denně dojíždějí do práce vzdálenosti nad 15 kilometrů nebo ročně najedou více než 8 000 kilometrů, mohou využít tento program a získat elektrické vozidlo za zlomek běžné ceny.

Podle údajů ministerstva ekologické transformace program ke konci října zaznamenal více než 41 500 žádostí. Cílem je poskytnout alespoň 50 000 elektromobilů, přičemž státní podpora činí až 27 % celkové ceny vozidla (maximálně 7 000 eur).

Další zajímavé modely a trendy

Mezi silné hráče října patřil také Cupra Born s 657 prodeji a nový Hyundai Inster s 574 registracemi. Čínský Xpeng G6 zaznamenal 284 jednotek a blíží se svému cíli dosáhnout 2 000 prodejů do konce roku 2025.

Na opačném konci spektra se potýkají s obtížemi modely jako Smart #1 (pouze 27 registrací), Nissan Ariya (37 registrací) nebo Ford Capri (72 registrací), které zjevně nenašly v současném prostředí dostatečně silnou odpověď u francouzských kupců.

Budoucnost elektromobility ve Francii

Říjnové výsledky potvrzují, že dostupnost je klíčem k masovému přijetí elektromobilů. Zatímco v první polovině roku 2025 registrace elektromobilů poklesly o 6,4 %, program social leasing přinesl zásadní obrat.

Francie si klade ambiciózní cíl: 66 % nových vozů by mělo být elektrických do roku 2030 a 100 % do roku 2035. S rozšiřující se sítí nabíjecích stanic (cíl 150 000 veřejných bodů do konce 2025) a stále dostupnějšími modely se tento cíl jeví jako dosažitelný.

Říjnový rekord s 24% podílem elektromobilů je jasným signálem, že kombinace cenově dostupných vozidel, státní podpory a rostoucí infrastruktury vytváří podmínky pro skutečnou transformaci automobilového trhu.

Zdroje: Best Selling Cars Blog - France October 2025, Electrive - French social leasing statistics, European Alternative Fuels Observatory, Mobiwisy - Renault 5 Social Leasing Report, media.renault.com

Štítky

  • Renault
  • Zahraničí
  • EV novinky
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Nabíjení elektromobilu

CATL spouští unikátní linku: Humanoidní roboti Xiaomo zrychlí a zabezpečí výrobu baterií
Čínský gigant CATL, světový lídr ve výrobě baterií pro elektromobily, spustil v Luoyangu unikátní linku. Klíčové testovací procesy bateriových sad zde poprvé ve velkém měřítku zajišťují humanoidní rob...

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

MG v Evropě poprvé pokořilo 300 000 prodaných vozů. Klíčem k rekordnímu roku je masivní zájem o hybridy
Automobilka MG Motor dnes v Evropě potvrdila historický úspěch, který ještě před pár lety čekal jen málokdo. Ještě před koncem roku 2025 překonala hranici 300 000 prodaných vozů, k čemuž jí dopomohl z...

Tesla Supercharger

Předčasný dárek pro elektromobilisty. Tesla v Hradci spustila novou stanici, nabízí 12 stojanů a skvělou cenu
Majitelé elektromobilů směřující na východ Čech nebo do Polska mají důvod k oslavě. Tesla vyslyšela dlouholeté prosby a těsně před Vánoci zprovoznila strategicky klíčovou nabíjecí stanici. Nový Superc...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Věda potvrzuje: Každých 10 % více elektromobilů zlepší ovzduší o 1,1 %. Výsledky jsou vidět nejen v Pekingu

Po desetiletích extrémního smogu čínská města konečně dýchají. Vědecké studie analyzující miliony jízd v Pekingu, Šanghaji a... >>

Vyměníte 5 % energie za čisté ruce? Bezdrátové nabíjení elektromobilů konečně dává smysl

Zaparkovat a odejít. Žádné hledání kabelů v kufru, žádné špinavé ruce. To, co známe z telefonů, se ve Švýcarsku stává realitou i... >>

Indie staví 100 000 nabíjecích stanic. Mahindra vládne elektrickým tříkolkám

Indický automobilový gigant Maruti Suzuki odhaluje ambiciózní plán na vybudování sítě 100 000 nabíjecích stanic pro elektromobily.... >>

Ex-stratég VW Michael Jost: Fyzika se nedá oklamat. Proč jsou vodík a e-paliva v autech slepou uličkou

Michael Jost, bývalý šéfstrateg automobilky Volkswagen, přináší jasnou vizi budoucnosti individuální dopravy. Podle něj jsou čistě... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kamenný Újezd, Czech RepublicKamenný Újezd, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Achern, GermanyAchern, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ciechocinek, PolandCiechocinek, Poland
4 míst • 150 kW
Arezzo, ItalyArezzo, Italy
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.