Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Francouzi se zbláznili do Renaultu 5. Elektromobily dosáhly 24 %

Renault 5 | zdroj: media.renault.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 4 Listopad, 2025
Francouzský automobilový trh zaznamenal v říjnu 2025 historický mezník. Elektromobily dosáhly rekordního 24% podílu na celkovém trhu, což znamená, že každé čtvrté nově registrované vozidlo bylo plně elektrické. Program social leasing se stal hlavním katalyzátorem tohoto růstu, přičemž Renault 5 dominuje žebříčku prodejů s výrazným náskokem.

Elektromobily táhnou celý trh nahoru

Ve Francii bylo v říjnu 2025 registrováno celkem 139 513 nových osobních vozů, což představuje mírný nárůst o 2,9 % oproti stejnému období loňského roku. Za tímto pozitivním výsledkem však stojí především elektromobily, které zaznamenaly impozantní skok o 63 % – z 20 899 na 34 108 jednotek.

Tento dramatický nárůst lze přímo spojit se spuštěním programu social leasing (sociální leasing), který umožňuje domácnostem s nižšími příjmy pronajmout si elektromobil za měsíční splátky pohybující se mezi 82 a 200 eury. Program byl oficiálně spuštěn 30. září 2025, takže první dodávky mohly začít právě v říjnu.

Klíčová čísla za říjen 2025:
• Celkový počet registrací: 139 513 vozů (+2,9 %)
• Elektrické vozy: 34 108 jednotek (+63 %)
• Tržní podíl elektromobilů: 24 % (historické maximum)
• Program social leasing: 41 500 žádostí ke konci října

Renault 5 dominuje žebříčku prodejů

Jednoznačným vítězem října se stal Renault 5 E-Tech, který zaznamenal 4 551 registrací a výrazně předstihl veškerou konkurenci. Moderní interpretace ikonického městského vozu se vrátila na první místo poté, co byla v září předstižena Teslou Model Y.

Úspěch Renaultu 5 není náhodný. Francouzská automobilka podle dostupných údajů obdržela více než 10 000 objednávek v rámci programu social leasing, kde je vozidlo nabízeno od 120 eur měsíčně. Tato atraktivní cenová nabídka v kombinaci s nostalgickým designem a moderní technologií přesvědčila tisíce francouzských řidičů.

Top 10 nejprodávanějších elektromobilů v říjnu 2025

PořadíModelProdeje v říjnuKumulativně 2025
1Renault 54 55126 285
2Peugeot e-2082 43610 319
3Renault Scénic1 67012 520
4Tesla Model Y1 66017 326
5Peugeot 20081 6305 428
6Citroën ë-C31 39112 956
7Renault 41 2013 982
8Renault Megane1 1666 942
9Škoda Elroq8915 704
10BMW iX18126 769

Překvapivé výsledky a zklamání

Peugeot e-208, který byl hvězdou programu social leasing v roce 2024, se vrátil na druhou pozici s 2 436 registracemi a zaznamenal své nejlepší číslo roku. Také Peugeot 2008 těží z programu a vrátil se na páté místo.

Zajímavé je umístění Renault Scénic na třetím místě s 1 670 registracemi. Tento elektrický SUV dosáhl tohoto výsledku bez účasti v programu social leasing, což dokládá jeho atraktivitu na klasickém trhu. Scénic těsně předstihl Teslu Model Y a uspěl i proti novému konkurentovi Škoda Elroq, který skončil na devátém místě.

Zklamáním je naopak výsledek Citroën ë-C3, který obsadil až šestou pozici s 1 391 registracemi. To je překvapivé zejména proto, že ë-C3 byl nejlevnějším vozem v programu s měsíčními splátkami od pouhých 82 eur.

Pomalý start zaznamenává také Renault 4, který v říjnu dosáhl pouze 1 201 registrací. Ve svém prvním reportu o social leasingu se Renault o tomto modelu příznačně nezmínil, což naznačuje opatrný přístup k jeho uvádění na trh.

Social leasing jako motor změny

Program social leasing se ukázal jako klíčový nástroj pro demokratizaci elektromobility ve Francii. Domácnosti s referenčním daňovým příjmem do 16 300 eur na osobu, které denně dojíždějí do práce vzdálenosti nad 15 kilometrů nebo ročně najedou více než 8 000 kilometrů, mohou využít tento program a získat elektrické vozidlo za zlomek běžné ceny.

Podle údajů ministerstva ekologické transformace program ke konci října zaznamenal více než 41 500 žádostí. Cílem je poskytnout alespoň 50 000 elektromobilů, přičemž státní podpora činí až 27 % celkové ceny vozidla (maximálně 7 000 eur).

Další zajímavé modely a trendy

Mezi silné hráče října patřil také Cupra Born s 657 prodeji a nový Hyundai Inster s 574 registracemi. Čínský Xpeng G6 zaznamenal 284 jednotek a blíží se svému cíli dosáhnout 2 000 prodejů do konce roku 2025.

Na opačném konci spektra se potýkají s obtížemi modely jako Smart #1 (pouze 27 registrací), Nissan Ariya (37 registrací) nebo Ford Capri (72 registrací), které zjevně nenašly v současném prostředí dostatečně silnou odpověď u francouzských kupců.

Budoucnost elektromobility ve Francii

Říjnové výsledky potvrzují, že dostupnost je klíčem k masovému přijetí elektromobilů. Zatímco v první polovině roku 2025 registrace elektromobilů poklesly o 6,4 %, program social leasing přinesl zásadní obrat.

Francie si klade ambiciózní cíl: 66 % nových vozů by mělo být elektrických do roku 2030 a 100 % do roku 2035. S rozšiřující se sítí nabíjecích stanic (cíl 150 000 veřejných bodů do konce 2025) a stále dostupnějšími modely se tento cíl jeví jako dosažitelný.

Říjnový rekord s 24% podílem elektromobilů je jasným signálem, že kombinace cenově dostupných vozidel, státní podpory a rostoucí infrastruktury vytváří podmínky pro skutečnou transformaci automobilového trhu.

Zdroje: Best Selling Cars Blog - France October 2025, Electrive - French social leasing statistics, European Alternative Fuels Observatory, Mobiwisy - Renault 5 Social Leasing Report, media.renault.com

Štítky

  • Renault
  • Zahraničí
  • EV novinky
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Kdo dluží komu? Nexperia China tvrdí opak toho, co tvrdí Nizozemsko – a ceny čipů letí nahoru
Čínská pobočka nizozemské Nexperia vystoupila s tvrdým prohlášením: obvinění z porušování smluv označuje za „zcela vymyšlená" a tvrdí, že to naopak Nizozemci dluží 140 milionů dolarů. Spor eskaluje – ...

Elektromobil a baterie

BMW získává výhodu: Solid-state baterie nabije za 9 minut
Samsung SDI spojuje síly s BMW a americkou Solid Power na validaci solid-state baterií. Sulfidová technologie slibuje 500 Wh/kg, dojezd přes 960 km a eliminaci požárního rizika. Partnerství, které trv...

Ilustrační foto

Strach z dojezdu? Co řeknete na 1300 km a 210 km dobitých za 10 minut?
Největší obavy z elektromobilů se možná právě rozplynuly. Představte si, že ujedete přes 1300 kilometrů bez nutnosti hledat nabíječku. A když už zastavíte, získáte energii na dalších 210 km jízdy za p...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Solid-state baterie: Naděje, nezávislost nebo jen další drahá hračka pro bohaté?

Sliby o zázračných solid-state bateriích znějí jako sen. Dojezd 1300 km, nabití za deset minut. Po říjnových oznámeních Toyoty, Chery a... >>

Zeekr zahajuje předprodej aktualizovaného SUV 7X s nabíjením za 10 minut

Čínský elektromobil Zeekr 7X dostává upgrade, který mění pravidla hry. Nabíjení z 10 na 80 % za pouhých 10 minut díky 900V architektuře.... >>

GAC Aion i60 vstoupí na čínský trh v listopadu jako dostupnější alternativa k Toyotě bZ3X

Čínský automobilový trh přináší překvapivý zvrat. GAC, partner Toyoty v joint venture, chystá na listopad uvedení modelu Aion i60 –... >>

Strach z dojezdu: Jak zkrotit draka uvnitř každého nového elektromobilisty

Bojíte se, že s elektromobilem uvíznete na dálnici? Nejste sami – range anxiety trápí většinu nových majitelů. Ale vědecké studie... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

(EV OTM) - Frontier, UKBlackburn, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krakow, PolandKraków, Poland
15 míst • 250 kW
Pitesti, RomaniaPitești, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blomsterdalen, NorwayBlomsterdalen, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Warton, UKWarton, United Kingdom
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.