Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Leapmotor Lafa 5 Ultra: 605 km dojezdu a prémiový zážitek od roku 2026

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com
Foto: Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 12 Listopad, 2025

Leapmotor Lafa 5 Ultra: Ambice v prémiovém segmentu

V dynamickém světě elektromobility se neustále objevují noví hráči a stávající značky posouvají hranice inovací. Jednou z nich je čínský výrobce Leapmotor, který s podporou koncernu Stellantis zaznamenává impozantní růst. Nyní, s blížícím se koncem podzimu roku 2025, se pozornost upírá k jeho nejnovějšímu počinu – modelu Lafa 5 Ultra, jehož uvedení na trh je naplánováno na druhé čtvrtletí roku 2026.

Verze Ultra má představovat vrchol nabídky modelu Lafa 5, který byl pro čínský trh představen v předprodeji 7. listopadu a jehož oficiální uvedení proběhne 28. listopadu letošního roku. Zatímco standardní Lafa 5 se zaměřuje na širokou zákaznickou základnu s konkurenceschopnými cenami, varianta Ultra cílí na náročnější klientelu, která hledá pokročilejší jízdní zážitek a vyšší úroveň komfortu.

Exkluzivní výbava a dynamika

Leapmotor potvrdil, že Lafa 5 Ultra bude vybavena unikátním sportovním paketem, který podtrhne její dynamický charakter. Očekávají se hluboké optimalizace v oblasti kvality interiéru, s použitím prémiových materiálů a pokročilých technologií. Zlepšení se dotknou i samotných jízdních vlastností, s důrazem na precizní ovladatelnost a agilní reakce, což by mělo přinést skutečně poutavý zážitek za volantem. Přirozeně, s těmito vylepšeními půjde ruku v ruce i vyšší cenovka oproti standardním variantám.

Technologický základ a výkon

Leapmotor Lafa 5 je postavena na moderní platformě LEAP 3.5 architektury B, která umožňuje efektivní využití prostoru a integraci pokročilých elektrických komponent. S délkou 4 430 mm, šířkou 1 880 mm a výškou 1 520 mm a rozvorem náprav 2 735 mm se Lafa 5 řadí mezi prostornější elektrické hatchbacky. Pro srovnání, konkurenční Nio Firefly EV je s délkou 4 003 mm výrazně kompaktnější, což dává Lafe 5 výhodu v nabídce vnitřního prostoru pro cestující i zavazadla.

Baterie, dojezd a bleskové nabíjení

Jedním z klíčových prvků, který podtrhuje ambice modelu Lafa 5, je jeho bateriový systém. Vůz využívá lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie, které jsou známé svou dlouhou životností, bezpečností a odolností vůči teplotním změnám. Dostupné jsou dvě varianty kapacity: 56,2 kWh a 67,1 kWh. Tyto baterie umožňují dosáhnout působivého dojezdu dle čínské normy CLTC, a to buď 515 kilometrů, nebo až 605 kilometrů u varianty s větší kapacitou.

Pro každodenní používání je však stejně důležitá rychlost nabíjení. Lafa 5 exceluje i v této oblasti. Díky podpoře rychlonabíjení je možné doplnit energii z 30 na 80 procent kapacity baterie za pouhých 18 až 19 minut. Tato schopnost výrazně zkracuje dobu strávenou u nabíjecích stanic a přibližuje elektromobilitu k bezstarostnému používání, srovnatelnému s tankováním konvenčních vozidel.

Výkonové varianty pro každého

Během předprodejní fáze jsou k dispozici pouze varianty s jedním elektromotorem. Základní model je vybaven motorem s maximálním výkonem 132 kW (přibližně 179 koní), který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za solidních 8,7 sekundy. Pro ty, kteří hledají dynamičtější jízdu, jsou připraveny další čtyři varianty s motorem o špičkovém výkonu 160 kW (přibližně 217 koní), které zvládnou sprint na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy. Tyto hodnoty potvrzují, že Lafa 5 není jen úsporným, ale i svižným dopravním prostředkem.

Konkurence a cenová dostupnost

Leapmotor Lafa 5 vstupuje na trh, kde se utká s etablovanými modely jako je Volkswagen ID.3, SAIC MG4 a již zmíněný Nio Firefly EV. S cenami v předprodeji, které startují na 105 800 čínských jüanech (přibližně 338 560 Kč) a sahají až po 131 800 čínských jüanů (přibližně 421 760 Kč) za nejvyšší specifikace, nabízí Lafa 5 velmi atraktivní poměr ceny a výkonu. To ji staví do silné pozice v segmentu elektrických hatchbacků, zejména s ohledem na její rozměry, dojezd a rychlost nabíjení.

  • 515 Plus: 105 800 RMB (cca 338 560 Kč)
  • 515 Pro: 115 800 RMB (cca 370 560 Kč)
  • 515 Max: 125 800 RMB (cca 402 560 Kč)
  • 605 Pro: 121 800 RMB (cca 389 760 Kč)
  • 605 Max: 131 800 RMB (cca 421 760 Kč)

Impozantní růst Leapmotoru

Leapmotor není na trhu nováčkem bez zkušeností. Společnost v říjnu zaznamenala šestý po sobě jdoucí měsíc rekordních prodejů. Od ledna do října letošního roku dodala celkem 465 805 vozidel, což představuje ohromující meziroční nárůst o 120,72 procenta. Tyto výsledky svědčí o silné poptávce a rostoucí důvěře zákazníků v produkty značky.

Automobilka má navíc ambiciózní plány do budoucna. Pro rok 2025 si stanovila cíl dodat mezi 580 000 až 650 000 vozidly, a pro následující rok, tedy 2026, si klade za cíl překonat hranici jednoho milionu prodaných kusů. S takovými plány a s prémiovou verzí Lafa 5 Ultra v záloze se Leapmotor stává jedním z nejpozoruhodnějších hráčů na globální scéně elektromobility, který si zaslouží pozornost nejen v Číně, ale i na mezinárodních trzích.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Technologie - Robotika - AI

XPeng předvedl robota s lidskou chůzí. Diváci nevěřili, že není uvnitř člověk
Zatímco Tesla slibuje miliony robotů, čínský XPeng tiše testoval IRON robota celý rok ve vlastní továrně – a přiznal neúspěch. Teď přichází s novou generací, která kombinuje pevnolátkové baterie, 22 s...

BYD | zdroj: byd.com

Musk ztrácí Británii: Tesla propadla 7× pod BYD. Škoda Elroq je bestseller
Zatímco Tesla prodala ve Velké Británii v říjnu jen 511 vozů (nejhorší výsledek roku), BYD zaznamenalo sedminásobně vyšší prodeje a UK se stalo jejím největším trhem mimo Čínu. Politické kontroverze k...

Porsche

Porsche Cayenne Electric: 16 minut nabíjení, 1000 koní a konec éry pomalého dobíjení
Stuttgart konečně odhaluje karty. Elektrický Cayenne nabídne to, co dosud žádné prémiové SUV nedokázalo – nabití z 10 na 80 procent za pouhých 16 minut při výkonu 400 kW. Premiéra 19. listopadu ukáže,...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Paradox elektromobility 2025: Svět hlásí rekordy, Volkswagen omezuje výrobu. Kde je pravda?

Data za rok 2025 mluví jasně: svět zažívá bezprecedentní boom elektromobilů a prodeje dosahují historických maxim. O to víc zarážející... >>

Exodus designérů: Proč špičky z Audi, BMW a Rolls-Royce odešly do Číny?

Wolfgang Egger z Audi, Klaus Zyciora z Volkswagenu, Giles Taylor z Rolls-Royce. Jména, která formovala evropský automobilový design poslední... >>

Tak už i Nissan oznamuje solid-state baterie. Od roku 2028 tak čekejme dvojnásobné dojezdy

Závod o bateriový svatý grál má dalšího silného hráče – nebo spíše, Nissan teď hlasitě potvrzuje své ambice. Japonská automobilka,... >>

Nejlepší auto, které nikdo nechce. Proč se oceňovaný Porsche Taycan neprodává a stahuje celou značku ke dnu?

Porsche, ikona ziskovosti, je na kolenou. Provozní marže se propadla z 18,6 % na pouhých 0,2 % a firma utrpěla historickou ztrátu. Důvod?... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Olomouc, Czech RepublicOlomouc, Czech Republic
8 míst • 138 kW • ne-Tesla
Albertville, FranceAlbertville, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lohfelden, GermanyLohfelden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg, Germany - StillhornHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Charleroi, BelgiumCharleroi, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.