Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

MG4: Levná čínská konkurence pro Teslu a Toyotu

MG novinky - news.mgmotor.eu

V říjnu 2024 dosáhla čínská automobilka MG významného úspěchu na trhu elektrických vozidel v Austrálii. Její model MG4 překonal v prodejích Teslu Model Y i Model 3 a dokonce tradičně populární Toyotu Camry. Tento výsledek není jen ojedinělým úspěchem, ale potenciálně ukazuje na změnu v preferencích zákazníků, zejména díky konkurenční cenové politice MG.

MG4 v číslech: Jak si vede oproti konkurenci?

Během října prodala Tesla celkem 1464 vozů, z čehož 1042 tvořily Model Y a 422 Model 3. MG však překvapilo, když prodalo 1486 kusů svého modelu MG4, což jej umístilo za Toyotu Corolla s 1751 prodanými vozy, ale před dalšími populárními modely jako Hyundai i30, Kia Cerato (967) a Mazda3 (742).

Zajímavé je, že MG4 také překonalo ostatní elektrické konkurenty jako GWM Ora s 154 prodanými kusy a BYD Dolphin s pouhými 67 kusy. Tato čísla naznačují, že MG4 si rychle získává přízeň zákazníků na trhu malých elektrických vozů v Austrálii.

Obrázek
Dan

MG4 v Česku:

MG4 se u nás nabízí v několika verzích – dle stupně výbavy (Emotion, Elegance) a také ve sportovní variantě MG4 XPower. Verze Emotion nabízí dojezd 350 km, zatímco Elegance dosahuje dojezdu 450 km. Sportovní verze XPower má dojezd 385 km podle WLTP. Cena MG4 v Česku začíná od 749 900 Kč včetně DPH, zatímco XPower startuje od 999 900 Kč. I když se značka prosazuje i na českém trhu, častěji zde vidíme benzínové modely, které jsou na našich silnicích stále běžnější. Více informací o MG4 najdete v našem katalogu elektromobilů.

 

Klíč k úspěchu MG4: Atraktivní cena

Jedním z hlavních důvodů úspěchu MG4 je nízká cena. Základní varianta Excite 51kWh s dojezdem 350 km dle WLTP stojí podle carsguide.com.au  kolem 32 990 AUD, což je přibližně 511 000 Kč. Pro porovnání, GWM Ora stojí 558 000 Kč a BYD Dolphin 600 000 Kč. Cena MG4 je tedy nižší než u jiných elektrických konkurentů i některých hybridních modelů, jako je Toyota Corolla Ascent Sport.

Varianty modelu MG4 a jejich specifikace

MG nabízí několik variant modelu MG4. Například model Excite 64 s dojezdem 450 km a Essence jsou vyššími variantami, které jsou aktuálně k dispozici s tovární slevou 8000 AUD na starší modely MY23. Novější verze MY24 stojí 44 990 AUD (697 600 Kč) a 46 990 AUD (drive-away), tedy  728 000 Kč.

Nejprodávanější je právě verze Excite 51kWh, která tvoří 53 % prodejů MG4, ale ostatní verze také přispívají k celkovému úspěchu tohoto modelu.

Co činí MG4 atraktivní pro zákazníky?

Podle obchodního ředitele MG, Giles Belchera, MG4 představuje vítěznou kombinaci kvalitního produktu a přívětivé cenové politiky, doplněné 10letou zárukou. Tato strategie se ukazuje jako úspěšná, zejména ve srovnání s Teslou, která podobné cenové taktiky zavedla již dříve. Například po výrazném zlevnění Modelu Y v červnu 2024 se prodeje tohoto modelu rapidně zvýšily.

Budoucí výzvy: Roste konkurence v nižších cenových hladinách

I přes současný úspěch čekají MG4 další výzvy. Trh elektrických vozů se rychle rozšiřuje a na obzoru jsou noví cenově dostupní konkurenti, jako Kia EV3, Hyundai Inster nebo nový model hatchbacku od značky Aion. Pro MG bude klíčové, aby si udrželo svou cenovou politiku a kvalitu, která nyní přitahuje široké spektrum zákazníků.

Vývoj na trhu elektrických vozů sledujeme, ať už se jedná o MG, Teslu nebo jiné značky. Zůstává otázkou, zda MG dokáže dlouhodobě držet své náklady a konkurenceschopnou cenu tak, aby udrželo i tento vysoký objem prodejů v budoucnosti.

Zdroj: carsguide.com.au

Štítky

  • EV novinky
  • MG
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 10 Listopad, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.