Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Německé automobilky propouštějí: Volkswagen ruší 35 tisíc míst

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Miriam
Miriam 4 Prosinec, 2025

Restrukturalizace zasáhla celý německý průmysl

Německé společnosti procházejí rozsáhlými úspornými programy v reakci na pokračující hospodářskou recesi a rostoucí globální obchodní rizika. Náklady na tyto restrukturalizace se stále výrazněji promítají do bilancí koncernů a snižují jejich čisté zisky - automobilový průmysl není výjimkou.

Podle aktuálních analýz investovaly společnosti z německého akciového indexu DAX pouze v prvních třech čtvrtletích letošního roku přibližně 6 miliard eur (zhruba 150 miliard korun) do restrukturalizačních opatření. Značná část těchto prostředků směřuje k personálním změnám, včetně předčasných důchodů a odstupného, které často dosahuje šesticiferných částek.

Volkswagen jako příklad rozsáhlých změn

Automobilový gigant Volkswagen zaznamenal v minulém roce restrukturalizační výdaje ve výši 2,5 miliardy eur (přibližně 62 miliard korun). Koncern plánuje do roku 2030 zrušit 35 tisíc pracovních pozic napříč deseti německými závody. Tento krok odráží nejen současné ekonomické výzvy, ale také nutnost adaptace na rychle se měnící automobilový trh.

Trend se od začátku roku 2024 ještě zintenzivnil. Celkové náklady na restrukturalizace německých DAX firem nyní překračují 16 miliard eur (zhruba 400 miliard korun). Odborníci očekávají, že další omezení zasáhnou celou německou ekonomiku.

Průmyslové odvětví pod tlakem

"Redukce pracovních míst bude v průmyslu pokračovat, proces přestavby ještě není dokončen," vysvětluje Jan Brorhilker z poradenské společnosti EY. Nejvíce postižená jsou odvětví automobilového průmyslu, strojírenství a chemie, jak potvrzuje Patrick Widmaier z Alix Partners.

"V budoucnu můžeme očekávat ještě více změn, protože společnosti stále více vnímají potřebu přizpůsobení a přehodnocují své dosavadní nastavení," dodává Widmaier. Dopady na zaměstnanost jsou již patrné - koncem září pracovalo v německém průmyslu o 120 300 lidí méně než před rokem.

MAN reaguje na slabou poptávku

Také výrobce užitkových vozidel MAN, který patří do koncernu Volkswagen, nedávno oznámil redukci 2 300 pracovních míst jako reakci na slabou poptávku a vysoké náklady v Německu. Společnost se však rozhodla vyhnout nucenému propouštění a spoléhá na dobrovolné odchody zaměstnanců.

Mnoho firem volí strategii dobrovolných odchodů, aby splnilo zákonné nebo kolektivní požadavky. Podle experta na restrukturalizace Widmaiera se redukce personálu z pohledu společností vyplatí velmi rychle, obvykle již během jednoho roku, navzdory jednorázovým výdajům spojeným s často dobrovol­nými personálními programy.

Nejistá budoucnost úsporných opatření

Přesto zůstává otázkou, zda ambiciózní cíle společností budou skutečně naplněny. Jak upozorňují analytici, mnohé předchozí úsporné kola ukázaly dva problematické efekty: buď se implementace ukázala jako obtížná a nedosáhla stanovených cílů, nebo se účinek velkoryse ohlášených změn vytratil během několika let.

Současná situace německého automobilového průmyslu tak odráží nejen krátkodobé ekonomické výzvy, ale také dlouhodobou potřebu adaptace na měnící se globální trh, kde elektromobilita a digitalizace vyžadují zásadní přehodnocení tradičních obchodních modelů.

Zdroj: feeds.feedblitz.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

BYD | zdroj: byd.com

Zatímco v ČR stojí elektromobil majlant, v Albánii je běžná realita. Co děláme špatně?
Čínský BYD Seagull stojí v Evropě přes půl milionu korun. V Albánii výrazně méně – a prodává se jako teplé housky. Malá balkánská země s průměrným platem 600 eur právě předběhla většinu Evropy v adopc...

Elektromobil v Paříži - ilustrační foto

Francie prodlužuje štědré dotace na elektromobily do roku 2026: Rekordní prodeje potvrzují úspěch
Francie potvrdila prodloužení dotačního programu na elektromobily do roku 2026, což přináší stabilitu pro kupující i trh. Nově nastavené dotace, vázané na energetické úspory, mohou dosáhnout až 142 50...

Ilustrační foto

Kypr spouští dotace na elektromobily až 225 tisíc korun
Kyperská vláda připravuje nový program podpory elektromobility s rozpočtem 112 milionů korun. Kupující nových elektromobilů a hybridů mohou získat dotaci až 225 tisíc korun na vozidlo.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Ford překvapil. Jízda bez držení volantu už není jen pro Mustang, dostane ji i Puma Gen-E a Ranger

Ford oznamuje zásadní rozšíření své komfortní technologie „hands-off“ řízení. Pokročilý asistent BlueCruise, který umožňuje... >>

Zapomeňte na drahé výměny: Moderní baterie EV přežijí celé auto, ukazují nová data

„Za pár let budeš muset vyhodit půl milionu za novou baterii." Tohle větu slyšel každý, kdo uvažoval o elektromobilu. Jenže to prostě... >>

Vítej Německo: Zeekr vstupuje na trh s agresivní cenovkou a třemi modely

Dlouhé čekání je u konce a německý trh má nového, velmi ambiciózního hráče. Čínský Zeekr po dvou letech odkladů otevírá objednávky... >>

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility

Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Ostrava, Czech RepublicOstrava-jih-Zábřeh, Czech Republic
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Törökbálint, HungaryTörökbálint, Hungary
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - EastboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Morlaix, FranceSaint-Martin-des-Champs, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Albertville, FranceAlbertville, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.