Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Proč Volkswagen mění strategii: Elektromobily musí být zase "lidové"

VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com
Fotka autora Jana
Jana 3 Září, 2025

Revoluce u Volkswagenu: Elektromobily konečně pro masy

Volkswagen otevřeně přiznává, že první generace elektromobilů byla chyba. Šéf designu Andreas Mindt v září 2025 prohlásil: "Dosáhli jsme mainstreamu. Končí éra elektromobilů jako exotických ledniček." Německý gigant slibuje návrat k tradičním hodnotám - místo kosmických vozidel postaví auta, která budou mít lidé rádi.

Co znamená "být sympatický"?

Pro Volkswagen znamená "likeable" kombinaci spolehlivosti, příjemného designu a praktičnosti. Nové modely opustí kontroverzní ID označení a vrátí se k tradičním názvům. Designéři aplikovali princip zlatého řezu a třípětinového pravidla, které dodávají autům přirozené proporce.

Technické parametry, které zaujmou

Nové elektromobily VW nabídnou baterie od 58 kWh do 86 kWh s dojezdem 400-600 km. Nabíjení DC rychlostí 175 kW umožní doplnění z 10 na 80 % za 28 minut. Základní modely vyjdou na 800 000 Kč, prémiové verze pak na 1,2 milionu Kč.

Praktické lekce z minulosti

Mindt přiznává konkrétní chyby: "Krátká kapota a dlouhé čelní sklo vypadaly futuristicky, ale v praxi způsobovaly přehřívání interiéru. Klimatizace pak spotřebovala drahocenné elektrony z baterie." Nové modely proto mají optimálnější proporce.

Interiér, který má smysl

Volkswagen slyšel kritiku na dotykové ovládání a vrací fyzická tlačítka. Nové vozy budou mít:

  • Otočné knoflíky pro hlasitost a teplotu
  • Fyzická tlačítka pro ventilaci a rozvádění vzduchu
  • Podsvícené ovladače které zůstanou funkční i v noci
  • Android Auto a Apple CarPlay jako standard

Interiéry nabídnou více barevných variant, protože bílá i černá mají v létě termální nevýhody.

Spolehlivost na prvním místě

Němci slibují zjednodušení servisu. Motory budou mít vyměnitelná ložiska, baterie modulární konstrukci a chladicí systém snadné odvzdušnění. Všechny autorizované servisy budou moci vyměňovat jednotlivé moduly baterií.

Jak si stojí proti konkurenci?

V porovnání s Teslou Model 3 (od 1 mil. Kč) nabídne VW tradičnější design a ovládání. Oproti Hyundai Kona Electric (od 750 000 Kč) bude mít lepší dojezd a rychlejší nabíjení. Nejsilnější konkurencí zůstává Škoda Elroq s cenou od 800 000 Kč.

Volkswagen vsadil na strategii "být nejsympatičtější" místo "nejrychlejší" nebo "nejagresivnější". Zda tato cesta přinese úspěch, ukáže až trh v nadcházejících měsících. Jedno je jisté - elektromobilita vstupuje do fáze, kde design a uživatelský komfort hrají prim.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
  • VW
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

XPENG X9 | zdroj: xpeng.com/news

Konec úzkosti z dojezdu: Čínské MPV zvládne Prahu–Řím bez tankování
Představte si sedmimístný vůz, který ujede z Prahy do Říma a ještě mu zbude. Xpeng 6. listopadu odhalí X9 EREV – svůj první hybrid s neuvěřitelným dojezdem 1 602 kilometrů. Největší překvapení? Benzín...

XPENG G6

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?
Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor. Plán je jasný: přibližně 180 km v chladném podzimním počasí, v pl...

Indie a elektromobilita

Indie zdvojnásobila prodeje elektromobilů. Pomůže to jejímu smrtícímu ovzduší?
Bombaj, Dillí, Kalkata dusí toxický smog. Indie proto řeší nejhorší krizi kvality ovzduší na světě masivním přechodem na elektromobilitu. Prodeje za půl roku vzrostly o 108 procent – nejrychleji v his...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi

Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory... >>

Stellantis hlásí obrat: Dodávky v Q3 vzrostly o 13 %, Severní Amerika táhne nahoru

Po roce plném propadů a pochybností přichází první skutečné světlo na konci tunelu. Stellantis, gigant sdružující značky od Jeepu po... >>

Čínské SUV má 724 koní, kyslíkový generátor a cenu, která šokuje - bohužel jen v Číně

Šanghaj viděla premiéru vozu, který by mohl změnit pravidla v prémiové třídě. Leapmotor D19 kombinuje výkon superauta s dojezdem 720... >>

Nabíjíte u IONITY? Máte jednu z posledních šancí, jak si zamknout nižší cenu na celý rok a ušetřit tisíce

Pokud patříte mezi řidiče, pro které je logo IONITY na mapě nabíječek klíčovým bodem na dlouhých cestách, zbystřete. Provozovatel... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Gelsenkirchen, GermanyGelsenkirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rosengarten, GermanyRosengarten, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Villach-Ost, AustriaVillach, Austria
6 míst • 200 kW • ne-Tesla
Amstetten, AustriaAmstetten, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Pierre-d'Irube, FranceSaint-Pierre-d'Irube, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.