Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Škoda Elroq dobyla Německo. V prestižní anketě Auto roku 2026 porazila domácí konkurenci

Škoda Elroq | zdroj: skoda-storyboard.com
Foto: Škoda Elroq | zdroj: skoda-storyboard.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 18 Listopad, 2025
Mladoboleslavská automobilka slaví zásadní úspěch na nejnáročnějším evropském trhu. Nová Škoda Elroq přesvědčila německou odbornou porotu a odváží si titul German Car of the Year 2026 (GCOTY) v kategorii kompaktních vozů. Porotci ocenili především poměr ceny a užitné hodnoty, kterým český elektromobil nastavuje nové standardy ve své třídě.

Německo je pro každou automobilku tou nejtěžší zkouškou. Získat uznání na domácí půdě značek jako Volkswagen, BMW či Mercedes-Benz vyžaduje víc než jen dobrý marketing. Vyžaduje to produkt, který dává smysl technicky i ekonomicky. Škoda Elroq to dokázala. V rámci ankety German Car of the Year (GCOTY) byla vyhlášena vítězem kategorie Compact, která zahrnuje vozy s cenou do 40 000 eur.

Trefa do černého: Cena rozhodla

Porota složená z nezávislých motoristických novinářů nehodnotila jen jízdní vlastnosti, ale komplexní balíček, který auto zákazníkovi nabízí. Elroq zde bodoval svou strategií, kterou automobilka nazývá "dostupná elektromobilita". S cenovkou začínající na českém trhu pod hranicí 800 000 Kč (model Essence 50) se Elroq dostal na cenovou paritu se svým spalovacím sourozencem, modelem Karoq.

Tento krok je v kontextu roku 2025 klíčový. Zatímco konkurence často bojuje s vysokými výrobními náklady, Škoda dokázala nabídnout plnohodnotné rodinné SUV na elektrický pohon za cenu, která je pro fleetové i soukromé zákazníky akceptovatelná bez nutnosti masivních státních dotací.

Modern Solid: Design, který funguje

Elroq je prvním sériovým vozem značky, který naplno adoptoval nový designový jazyk Modern Solid. Tradiční masku chladiče nahradila lesklá černá plocha zvaná "Tech-Deck Face", která ukrývá senzory asistenčních systémů. I když nejde o revoluci v pravém slova smyslu, je to výrazná evoluce, která dává vozu robustní a moderní vzhled.

V hodnocení poroty GCOTY hrála roli i praktičnost. Elroq si i přes elektrickou platformu MEB zachovává typické rysy škodovek – prostorný interiér a řadu "Simply Clever" řešení, včetně odkládacích prostor pro nabíjecí kabely přímo pod platem zavazadlového prostoru.

Technika pod kapotou: Sázka na jistotu

Vítězství v kategorii kompaktů si Elroq zajistil i díky široké paletě motorizací, které pokrývají potřeby různých typů řidičů. Zákazníci mohou volit mezi:

  • Elroq 50: Baterie 52 kWh, výkon 125 kW (ideální do města).
  • Elroq 60: Baterie 59 kWh, výkon 150 kW.
  • Elroq 85: Baterie 77 kWh, výkon 210 kW a dojezd přesahující 560 km dle WLTP.
  • Elroq 85x: Verze s pohonem všech kol.

Vrcholná varianta s 82kWh baterií (brutto) nabízí nabíjecí výkon až 175 kW, což umožňuje doplnění energie z 10 na 80 % za přibližně 28 minut. To jsou hodnoty, které v segmentu kompaktních SUV patří k velmi solidnímu průměru a pro běžné cestování jsou naprosto dostačující.

Kontext vítězství

Získání titulu v kategorii Compact (do 40 000 eur) je pro Škodu obzvláště cenné, protože jde o objemově nejsilnější segment trhu. Elroq v přímém souboji porazil silné konkurenty, kteří se v posledním roce objevili na trhu. Mezi dalšími vítězi ročníku 2026 figurují například Dacia Bigster v kategorii dostupných vozů nebo Hyundai Ioniq 9 v prémiovém segmentu.

Úspěch v Německu vysílá jasný signál i pro český trh: Elroq není jen "elektrický Karoq", je to auto, které dokáže obstát v nejpřísnějším evropském srovnání. Pro tuzemskou automobilku je to potvrzení, že sázka na konzervativnější, ale vysoce funkční elektromobilitu byla správná.


Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Škoda
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

EV novinky baterie

Nové konsorcium Together urychlí výstavbu gigatováren na baterie po celém světě
Nezisková organizace Upcell Alliance představila konsorcium „Together“, které si klade za cíl výrazně zrychlit výstavbu a zprovoznění gigatováren na baterie po celém světě. Tato nová iniciativa, rozši...

Slevy elektromobilů - ilustrační foto

Další cenový šok. MG4 padá na 589 tisíc. Trh se přizpůsobuje agresivním cenám Leapmotoru a Tesly.
Tohle mnozí nečekali. Agresivní slevy mění český trh s elektromobily. Zatímco MG bourá psychologickou hranici cenou 589 900 Kč za MG4, nové SUV Leapmotor B10 startuje na 690 000 Kč. Podívali jsme se, ...

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com

Leapmotor Lafa 5 Ultra: 605 km dojezdu a prémiový zážitek od roku 2026
Čínská automobilka Leapmotor se chystá v druhém čtvrtletí roku 2026 uvést na trh prémiovou verzi svého elektrického hatchbacku Lafa 5, nazvanou Ultra. Tento model slibuje nejen sofistikovanější jízdní...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Návrat Twinga ve velkém stylu: Elektrická legenda má cenu pod 500 tisíc a skvělou efektivitu

Segment malých aut téměř vymřel, ale Renault se vrací ve velkém. Nové Twingo E-Tech electric je oficiálně venku a má být evropskou... >>

Na co se zapomíná? Že díky recyklaci budou elektromobily ještě ekologičtější

Kritici elektromobilů často zdůrazňují vysoké emise při výrobě baterií. Nová čísla z Číny a studie Stanfordovy univerzity však... >>

Kterým ojetým EV se vyhnout? Diskuze na Redditu mají 3 jasné favority na nejhorší vůz

Nákup elektromobilu je pro většinu krokem vpřed. Co když se ale dostaví realita v podobě baterie, která rychle ztrácí dojezd, nebo... >>

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Olomouc, Czech RepublicOlomouc, Czech Republic
8 míst • 138 kW • ne-Tesla
Jastrebarsko, CroatiaCvetković, Croatia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Burtonwood, UKWarrington, United Kingdom
8 míst • 150 kW
Tiengen, GermanyFreiburg im Breisgau, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.