Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Stellantis ukončuje program vývoje vodíkové technologie

Stellantis končí s vodíkem
Foto: Stellantis končí s vodíkem
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 17 Červenec, 2025
Shrnutí: Automobilová skupina Stellantis oznámila ukončení programu vývoje vodíkové technologie palivových článků. Společnost zrušila plánované uvedení nové řady vodíkových užitkových vozů Pro One na trh v roce 2025.

2025

Rok zrušení vodíkového programu

0

Vodíkových vozů Pro One na trhu

2

Závody připravené na výrobu

Vodíková technologie neobstála v konkurenci elektromobility

Automobilová skupina Stellantis učinila radikální rozhodnutí a ukončila svůj program vývoje vodíkové technologie palivových článků. Společnost, která sdružuje značky jako Peugeot, Citroën, Opel, Jeep či Ram, tak reaguje na nedostatečnou infrastrukturu pro tanky vodíku, vysoké investiční náklady a slabé pobídky pro zákazníky.

V kontextu, kdy společnost mobilizuje síly k plnění náročných předpisů o emisích CO2 v Evropě, se Stellantis rozhodl ukončit svůj program vývoje vodíkové technologie palivových článků. Vodíkový trh zůstává nišovým segmentem bez vyhlídek na střednědobou ekonomickou udržitelnost.

— Jean-Philippe Imparato, provozní ředitel pro rozšířenou Evropu

Historie vodíkových ambicí Stellantis

2021

Vznik Stellantis a vodíkové ambice
Po fúzi PSA Group a Fiat Chrysler Automobiles vzniká Stellantis s plány na diverzifikaci pohonů včetně vodíkové technologie.

2022-2023

Vývoj vodíkových užitkových vozů
Stellantis intenzivně pracuje na vývoji vodíkových verzí užitkových vozů ve spolupráci s technologickou společností Symbio.

2024

Příprava výroby řady Pro One
Dokončují se přípravy na sériovou výrobu vodíkových užitkových vozů Pro One v závodech Hordain ve Francii a Gliwice v Polsku.

2025

Ukončení vodíkového programu
V červenci 2025 Stellantis oficiálně ukončuje celý program vývoje vodíkové technologie a ruší plánované uvedení vozů Pro One na trh.

Důvody ukončení vodíkového programu

Stellantis identifikoval několik klíčových překážek, které učinily vodíkovou technologii neudržitelnou pro komerční využití v následujícím desetiletí. Největší problém představuje omezená dostupnost vodíkové infrastruktury, která znemožňuje masové přijetí této technologie zákazníky.

Infrastrukturní výzvy

  • 🚗 Nedostatek čerpacích stanic: Minimální pokrytí vodíkovými stanicemi v Evropě
  • ⚡ Vysoké náklady: Výstavba infrastruktury vyžaduje masivní investice

Ekonomické faktory

  • 💰 Kapitálová náročnost: Vysoké investiční náklady na vývoj technologie
  • 📊 Nišový trh: Omezená poptávka bez vyhlídek na růst

Tržní podmínky

  • 🎯 Slabé pobídky: Nedostatečná podpora nákupu vodíkových vozů
  • 🔋 Konkurence elektromobility: Rychlejší rozvoj a přijetí BEV technologií

Dopady na výrobu a zaměstnanost

Stellantis zdůraznil, že ukončení vodíkového programu neovlivní zaměstnanost ve výrobních závodech. Závody v Hordain ve Francii a Gliwice v Polsku, které byly připraveny na výrobu vodíkových užitkových vozů střední a velké velikosti, budou přesměrovány na jiné projekty.

Přesměrování výzkumu a vývoje

Výzkumné a vývojové aktivity související s vodíkovou technologií budou přesměrovány na jiné projekty v rámci elektrifikační strategie Stellantis. Společnost se tak plně zaměří na:

  • Elektromobily - rozšíření portfolia čistě elektrických vozů
  • Plug-in hybridy - pokračování v hybridní technologii
  • Bateriové technologie - vývoj pokročilých bateriových systémů
  • Nabíjecí infrastruktura - podpora rozvoje dobíjecí sítě

Současný stav vodíkového segmentu přináší finanční výzvy pro všechny zainteresované strany. Stellantis proto zahájil diskuse s akcionáři společnosti Symbio, technologického partnera pro vodíkové palivové články, aby vyhodnotil tržní dopady a zachoval nejlepší zájmy všech stran.

Budoucnost elektrifikace Stellantis

Ukončení vodíkového programu neznamená oslabení elektrifikační strategie Stellantis. Naopak, společnost se nyní plně zaměří na elektrické a hybridní pohony, které vykazují větší tržní potenciál a rychlejší přijetí zákazníky. Toto rozhodnutí umožní Stellantis lépe reagovat na náročné evropské předpisy o emisích CO2 a efektivněji investovat do technologií s jasnou budoucností.

Strategické zaměření: Stellantis se nadále zaměřuje na elektrifikaci svého portfolia prostřednictvím čistě elektrických vozů a plug-in hybridů, které lépe odpovídají současným tržním podmínkám a požadavkům zákazníků.

Tento článek vychází z oficiální tiskové zprávy Stellantis. Všechny uvedené informace odpovídají faktům zveřejněným automobilkou.

Zdroj: stellantis.com

Štítky

  • EV novinky
  • Stellantis
  • Vodík
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com

Konec legendy: Volkswagen u malých aut definitivně končí s benzínem. Šéf značky vysvětlil proč.
„Budoucnost je elektrická, nic jiného nedává smysl,“ říká šéf Volkswagenu Thomas Schäfer. Proč se nové generace oblíbeného Pola už nikdy nedočkají spalovacího motoru a co to znamená pro peněženky česk...

Renault 5 | zdroj: media.renault.com

Renault 5 pobláznil Francii. Retro novinka drtí žebříčky a posílá diesel do historie
Tohle není jen další prodejní statistika. Návrat legendy se povedl nad očekávání a listopadová čísla z Francie vyráží dech. Zatímco nafta mizí ze silnic, nový Renault 5 ukazuje, že elektromobil může b...

EV baterie Lithium

Baterie budoucnosti z Číny: Třikrát výkonnější než v současných elektromobilech
Čínský výrobce baterií Welion New Energy oznámil dosažení energetické hustoty 824 Wh/kg v laboratorních testech solid-state baterií. Jde o nejvyšší hodnotu v odvětví, která výrazně překonává současné...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Renault odhalil elektrické kamiony s dojezdem 600 km a nabíjením za 45 minut

Francouzský výrobce představil nové elektrické nákladní vozy E-Tech T s rekordním dojezdem až 600 kilometrů. Revolučním řešením je... >>

Šéf Xpengu testoval Tesla FSD rok poté: „Téměř úroveň 4." A vsadil si na nahý běh

He Xiaopeng se po roce vrátil do Silicon Valley testovat Tesla FSD V14.2 – a nemohl uvěřit vlastním očím. „Blíží se úrovni 4, je to... >>

Třicetitisícové město u Hamburku dosáhlo, co české metropole plánují na roky. MHD jezdí téměř výhradně na elektřinu

Zatímco české dopravní podniky teprve testují první elektrobusy a potykají se s technickými problémy, německý Ahrensburg s 31 tisíci... >>

Volvo posílá domů 73 elektrobusů. Malé město dělá, co velká česká města jen plánují

Představte si: město s 115 tisíci obyvateli objedná najednou 73 elektrobusů a do dvou let kompletně zbaví městskou dopravu dieselu. Ne v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Forte dei Marmi, ItalyForte dei Marmi, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Craiova, RomaniaCraiova, Romania
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Palermo, Italy - Palermo EastPalermo, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brindisi West, ItalyBrindisi, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Afragola, Italy - Napoli NorthAfragola (NA), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.