Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Stellantis ukončuje program vývoje vodíkové technologie

Stellantis končí s vodíkem
Foto: Stellantis končí s vodíkem
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 17 Červenec, 2025
Shrnutí: Automobilová skupina Stellantis oznámila ukončení programu vývoje vodíkové technologie palivových článků. Společnost zrušila plánované uvedení nové řady vodíkových užitkových vozů Pro One na trh v roce 2025.

2025

Rok zrušení vodíkového programu

0

Vodíkových vozů Pro One na trhu

2

Závody připravené na výrobu

Vodíková technologie neobstála v konkurenci elektromobility

Automobilová skupina Stellantis učinila radikální rozhodnutí a ukončila svůj program vývoje vodíkové technologie palivových článků. Společnost, která sdružuje značky jako Peugeot, Citroën, Opel, Jeep či Ram, tak reaguje na nedostatečnou infrastrukturu pro tanky vodíku, vysoké investiční náklady a slabé pobídky pro zákazníky.

V kontextu, kdy společnost mobilizuje síly k plnění náročných předpisů o emisích CO2 v Evropě, se Stellantis rozhodl ukončit svůj program vývoje vodíkové technologie palivových článků. Vodíkový trh zůstává nišovým segmentem bez vyhlídek na střednědobou ekonomickou udržitelnost.

— Jean-Philippe Imparato, provozní ředitel pro rozšířenou Evropu

Historie vodíkových ambicí Stellantis

2021

Vznik Stellantis a vodíkové ambice
Po fúzi PSA Group a Fiat Chrysler Automobiles vzniká Stellantis s plány na diverzifikaci pohonů včetně vodíkové technologie.

2022-2023

Vývoj vodíkových užitkových vozů
Stellantis intenzivně pracuje na vývoji vodíkových verzí užitkových vozů ve spolupráci s technologickou společností Symbio.

2024

Příprava výroby řady Pro One
Dokončují se přípravy na sériovou výrobu vodíkových užitkových vozů Pro One v závodech Hordain ve Francii a Gliwice v Polsku.

2025

Ukončení vodíkového programu
V červenci 2025 Stellantis oficiálně ukončuje celý program vývoje vodíkové technologie a ruší plánované uvedení vozů Pro One na trh.

Důvody ukončení vodíkového programu

Stellantis identifikoval několik klíčových překážek, které učinily vodíkovou technologii neudržitelnou pro komerční využití v následujícím desetiletí. Největší problém představuje omezená dostupnost vodíkové infrastruktury, která znemožňuje masové přijetí této technologie zákazníky.

Infrastrukturní výzvy

  • 🚗 Nedostatek čerpacích stanic: Minimální pokrytí vodíkovými stanicemi v Evropě
  • ⚡ Vysoké náklady: Výstavba infrastruktury vyžaduje masivní investice

Ekonomické faktory

  • 💰 Kapitálová náročnost: Vysoké investiční náklady na vývoj technologie
  • 📊 Nišový trh: Omezená poptávka bez vyhlídek na růst

Tržní podmínky

  • 🎯 Slabé pobídky: Nedostatečná podpora nákupu vodíkových vozů
  • 🔋 Konkurence elektromobility: Rychlejší rozvoj a přijetí BEV technologií

Dopady na výrobu a zaměstnanost

Stellantis zdůraznil, že ukončení vodíkového programu neovlivní zaměstnanost ve výrobních závodech. Závody v Hordain ve Francii a Gliwice v Polsku, které byly připraveny na výrobu vodíkových užitkových vozů střední a velké velikosti, budou přesměrovány na jiné projekty.

Přesměrování výzkumu a vývoje

Výzkumné a vývojové aktivity související s vodíkovou technologií budou přesměrovány na jiné projekty v rámci elektrifikační strategie Stellantis. Společnost se tak plně zaměří na:

  • Elektromobily - rozšíření portfolia čistě elektrických vozů
  • Plug-in hybridy - pokračování v hybridní technologii
  • Bateriové technologie - vývoj pokročilých bateriových systémů
  • Nabíjecí infrastruktura - podpora rozvoje dobíjecí sítě

Současný stav vodíkového segmentu přináší finanční výzvy pro všechny zainteresované strany. Stellantis proto zahájil diskuse s akcionáři společnosti Symbio, technologického partnera pro vodíkové palivové články, aby vyhodnotil tržní dopady a zachoval nejlepší zájmy všech stran.

Budoucnost elektrifikace Stellantis

Ukončení vodíkového programu neznamená oslabení elektrifikační strategie Stellantis. Naopak, společnost se nyní plně zaměří na elektrické a hybridní pohony, které vykazují větší tržní potenciál a rychlejší přijetí zákazníky. Toto rozhodnutí umožní Stellantis lépe reagovat na náročné evropské předpisy o emisích CO2 a efektivněji investovat do technologií s jasnou budoucností.

Strategické zaměření: Stellantis se nadále zaměřuje na elektrifikaci svého portfolia prostřednictvím čistě elektrických vozů a plug-in hybridů, které lépe odpovídají současným tržním podmínkám a požadavkům zákazníků.

Tento článek vychází z oficiální tiskové zprávy Stellantis. Všechny uvedené informace odpovídají faktům zveřejněným automobilkou.

Zdroj: stellantis.com

Štítky

  • EV novinky
  • Stellantis
  • Vodík
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Paradox elektromobility 2025: Svět hlásí rekordy, Volkswagen omezuje výrobu. Kde je pravda?
Data za rok 2025 mluví jasně: svět zažívá bezprecedentní boom elektromobilů a prodeje dosahují historických maxim. O to víc zarážející jsou zprávy od gigantů jako Volkswagen, kteří omezují výrobu a st...

Leapmotor B05 | zdroj: media.stellantis.com

Elektrické SUV za 690 tisíc: Leapmotor láme rekordy a nabízí jeden z nejlevnějších elektromobilů své třídy u nás
Čínská značka Leapmotor prodala v říjnu rekordních 70 tisíc aut a v Česku překvapuje cenou. Model B10 s dojezdem až 434 km je aktuálně k mání od 690 000 Kč. Jak se daří automobilce, která plánuje výro...

BYD | zdroj: byd.com

Musk ztrácí Británii: Tesla propadla 7× pod BYD. Škoda Elroq je bestseller
Zatímco Tesla prodala ve Velké Británii v říjnu jen 511 vozů (nejhorší výsledek roku), BYD zaznamenalo sedminásobně vyšší prodeje a UK se stalo jejím největším trhem mimo Čínu. Politické kontroverze k...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Uvězněn v hořícím elektromobilu: Smrt řidiče Xiaomi SU7 srazila akcie o 9 % a mění pravidla bezpečnosti

Ranní nehoda v čínském Chengdu se během hodin změnila v globální bezpečnostní krizi. Třicetiletý řidič zemřel uvězněn v hořícím... >>

BMW získává výhodu: Solid-state baterie nabije za 9 minut

Samsung SDI spojuje síly s BMW a americkou Solid Power na validaci solid-state baterií. Sulfidová technologie slibuje 500 Wh/kg, dojezd přes 960... >>

XPeng předvedl robota s lidskou chůzí. Diváci nevěřili, že není uvnitř člověk

Zatímco Tesla slibuje miliony robotů, čínský XPeng tiše testoval IRON robota celý rok ve vlastní továrně – a přiznal neúspěch. Teď... >>

BMW iX3 ujede 805 km. Podívejte se, kolik stojí nová éra bavorských elektromobilů

První model z rodiny Neue Klasse vstupuje na český trh s cenou od 1,74 milionu korun. Nabídka tří variant slibuje dojezd přes 800 kilometrů a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Offenburg, Germany - Wilhelm-Röntgen-StraßeOffenburg, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Balıkesir, Türkiye - Istanbul BoundBalıkesir, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oradea, RomaniaOradea, Romania
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Piacenza, Italy - Via Federico CoppalatiPiacenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nörten-Hardenberg, GermanyNörten-Hardenberg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.