Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Strategické partnerství mezi Volkswagenem a Rivianem

EV novinky Rivian - rivian.com
Foto: EV novinky Rivian - rivian.com
Fotka autora Miriam
Miriam 13 Listopad, 2024

Společnosti Volkswagen a Rivian oznámily nové strategické partnerství, které má posílit jejich pozici na trhu s elektromobily. Volkswagen v rámci této spolupráce navýšil svůj podíl v americkém výrobci elektromobilů Rivian na hodnotu 5,8 miliardy dolarů. Toto rozhodnutí nejen že reflektuje narůstající význam elektromobility, ale také představuje ambiciózní krok směrem k propojení technologií v oblasti elektrické architektury a softwarových systémů.

Detaily investice a cílů společného podniku

Společný podnik mezi Volkswagenem a Rivianem se zaměřuje na vývoj pokročilých elektrických systémů a softwarových řešení pro budoucí generace elektromobilů obou značek. Společnost Volkswagen si od této spolupráce slibuje posílení své softwarové infrastruktury a přístup k technologii, která umožní aktualizace vozidel na dálku (tzv. over-the-air). Vývoj bude zahrnovat síťový hardware a softwarové balíčky, které zajistí, že vozy budou schopné se dynamicky přizpůsobovat technologickému pokroku po celou dobu své životnosti.

Finanční aspekty a struktura investice

Podmínky investiční dohody byly aktualizovány tak, aby zahrnovaly větší přímou podporu vývoje. Z celkové částky 5,8 miliardy dolarů bude 1,3 miliardy vyčleněno na vývoj softwarových řešení, 3,5 miliardy dolarů Volkswagen použije na nákup akcií společnosti Rivian, čímž posílí svůj podíl v této společnosti, a zbývající 1 miliarda dolarů bude sloužit jako rezervní fond pro potenciální půjčku Rivianu. Tato struktura investice odráží dlouhodobý zájem Volkswagenu o získání pokročilého technologického know-how a zároveň zajišťuje kapitálovou stabilitu pro budoucí rozvoj.

Plánované modely a časový harmonogram

První model, který využije nově vyvinuté systémy společného podniku, bude crossover Rivian R2 s plánovaným uvedením na trh v roce 2026. Tento model je zamýšlen jako dostupnější varianta s důrazem na moderní elektrickou architekturu a softwarové řešení, což by mělo pomoci zvýšit jeho přitažlivost pro širší spektrum zákazníků. V roce 2027 by měla následovat i první vozidla značky Volkswagen, která budou vybavena těmito systémy, a to včetně modelů Audi a Scout.

Technologické inovace a budoucnost elektromobility

Tento společný podnik bude mít sídlo v Silicon Valley a plánuje zaměstnat přibližně 1 000 inženýrů. Rovněž se uvažuje o rozšíření na další tři místa v USA a Evropě. Jednou z významných inovací bude možnost aktualizovat software vozidel na dálku, což oběma společnostem umožní pružně reagovat na měnící se požadavky trhu a zajišťovat, že jejich elektromobily zůstanou technologicky aktuální po celou dobu své životnosti.

Další možnosti spolupráce a rozvoj elektromobility

Volkswagen a Rivian jsou otevřeni dalším formám spolupráce mimo rámec současného společného podniku, zejména v oblasti bateriových technologií, vývoje platforem celých vozidel a potenciální společné produkce. Aktuální partnerství však nepočítá s integrací Rivianu do vývoje platformy Scalable Systems Platform (SSP) Volkswagenu, která je určena pro další generaci elektromobilů. I přes toto omezení může partnerství pomoci oběma společnostem upevnit své pozice v rychle se rozvíjejícím odvětví elektrických vozidel.

Zdroj: Greencarreports, Volkswagen News

Štítky

  • EV novinky
  • Volkswagen
  • Rivian

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Zatímco Evropa vede kulturní války o spalováky, Afrika počítá peníze. Elektromobilita tam vítězí díky selskému rozumu
V Česku je elektromobil často vnímán jako politický diktát nebo luxusní hračka pro bohaté. Pohled na africký kontinent nám ale nastavuje nemilosrdné zrcadlo. V zemích, které považujeme za rozvojové, n...

Tesla Semi | zdroj: tesla.com

Továrna Tesla Semi je téměř hotová. Výroba elektrických tahačů začne koncem roku 2025
V prosinci 2025 se Tesla intenzivně připravuje na zahájení sériové výroby elektrického tahače Semi v továrně u Gigafactory Nevada. Nejnovější zprávy naznačují, že výrobní linky jsou téměř připraveny, ...

Zeekr 7X | zdroj: zeekrlife.com

Vítej Německo: Zeekr vstupuje na trh s agresivní cenovkou a třemi modely
Dlouhé čekání je u konce a německý trh má nového, velmi ambiciózního hráče. Čínský Zeekr po dvou letech odkladů otevírá objednávky u našich sousedů a rovnou útočí na citlivá místa konkurence. Přiváží ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Korea zařazuje vyšší rychlost. Ohlásila 20% skok dotací na elektromobily a odtajnila plán na globální prvenství

Domácí trh s elektromobily potřebuje impulz a korejská vláda odpovídá rázně:dotace na nákup EV vzrostou v roce 2026 o pětinu. Tato... >>

Zatímco Tesla a BYD dostávají pozornost, tato čínská značka tiše prodala půl milionu aut za necelý rok

Zatímco NIO, Xpeng a Li Auto bojují o 30–40 tisíc prodejů měsíčně, čínský Leapmotor v listopadu dodal 70 327 vozů – téměř... >>

Evropský bateriový průmysl se hroutí: Stovky milionů v plamenech, tisíce lidí bez práce

Northvolt v bankrotu. Porsche propouští 200 lidí. ACC uzavírá továrny. To, co mělo být evropskou odpovědí na čínskou dominanci, se... >>

Litus LiNC v Texasu: 98% účinnost těžby lithia slibuje levnější baterie

<div class="highlight-box"><p class="paragraph">Společnost Litus oznámila zásadní úspěch svého pilotního projektu technologie LiNC v Texasu.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Neumünster, Germany - Freesen CenterNeumünster, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kostomłoty, PolandKostomłoty, Poland
4 míst • 150 kW
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Busdorf, GermanyBusdorf, Germany
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Plzeň, Czech RepublicPlzeň, Czech Republic
6 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.