Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Strategické partnerství mezi Volkswagenem a Rivianem

EV novinky Rivian - rivian.com

Společnosti Volkswagen a Rivian oznámily nové strategické partnerství, které má posílit jejich pozici na trhu s elektromobily. Volkswagen v rámci této spolupráce navýšil svůj podíl v americkém výrobci elektromobilů Rivian na hodnotu 5,8 miliardy dolarů. Toto rozhodnutí nejen že reflektuje narůstající význam elektromobility, ale také představuje ambiciózní krok směrem k propojení technologií v oblasti elektrické architektury a softwarových systémů.

Detaily investice a cílů společného podniku

Společný podnik mezi Volkswagenem a Rivianem se zaměřuje na vývoj pokročilých elektrických systémů a softwarových řešení pro budoucí generace elektromobilů obou značek. Společnost Volkswagen si od této spolupráce slibuje posílení své softwarové infrastruktury a přístup k technologii, která umožní aktualizace vozidel na dálku (tzv. over-the-air). Vývoj bude zahrnovat síťový hardware a softwarové balíčky, které zajistí, že vozy budou schopné se dynamicky přizpůsobovat technologickému pokroku po celou dobu své životnosti.

Finanční aspekty a struktura investice

Podmínky investiční dohody byly aktualizovány tak, aby zahrnovaly větší přímou podporu vývoje. Z celkové částky 5,8 miliardy dolarů bude 1,3 miliardy vyčleněno na vývoj softwarových řešení, 3,5 miliardy dolarů Volkswagen použije na nákup akcií společnosti Rivian, čímž posílí svůj podíl v této společnosti, a zbývající 1 miliarda dolarů bude sloužit jako rezervní fond pro potenciální půjčku Rivianu. Tato struktura investice odráží dlouhodobý zájem Volkswagenu o získání pokročilého technologického know-how a zároveň zajišťuje kapitálovou stabilitu pro budoucí rozvoj.

Plánované modely a časový harmonogram

První model, který využije nově vyvinuté systémy společného podniku, bude crossover Rivian R2 s plánovaným uvedením na trh v roce 2026. Tento model je zamýšlen jako dostupnější varianta s důrazem na moderní elektrickou architekturu a softwarové řešení, což by mělo pomoci zvýšit jeho přitažlivost pro širší spektrum zákazníků. V roce 2027 by měla následovat i první vozidla značky Volkswagen, která budou vybavena těmito systémy, a to včetně modelů Audi a Scout.

Technologické inovace a budoucnost elektromobility

Tento společný podnik bude mít sídlo v Silicon Valley a plánuje zaměstnat přibližně 1 000 inženýrů. Rovněž se uvažuje o rozšíření na další tři místa v USA a Evropě. Jednou z významných inovací bude možnost aktualizovat software vozidel na dálku, což oběma společnostem umožní pružně reagovat na měnící se požadavky trhu a zajišťovat, že jejich elektromobily zůstanou technologicky aktuální po celou dobu své životnosti.

Další možnosti spolupráce a rozvoj elektromobility

Volkswagen a Rivian jsou otevřeni dalším formám spolupráce mimo rámec současného společného podniku, zejména v oblasti bateriových technologií, vývoje platforem celých vozidel a potenciální společné produkce. Aktuální partnerství však nepočítá s integrací Rivianu do vývoje platformy Scalable Systems Platform (SSP) Volkswagenu, která je určena pro další generaci elektromobilů. I přes toto omezení může partnerství pomoci oběma společnostem upevnit své pozice v rychle se rozvíjejícím odvětví elektrických vozidel.

Zdroj: Greencarreports, Volkswagen News

Štítky

  • EV novinky
  • Volkswagen
  • Rivian
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 13 Listopad, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor začal dodávat bateriové packy komerčním výrobcům nově energetických vozidel (NEV).... >>

Itálie spouští rekordní dotace až 11 000 eur na elektroauta

Italská vláda schválila dotační program v hodnotě 600 milionů eur, který od září 2025 nabídne až 11 000 eur na nákup elektroauta.... >>

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

General Motors a Hyundai oznámily společný vývoj pěti vozidel, přičemž pro Severní Ameriku připravují čistě elektrickou dodávku. V USA... >>

250 mld. € investic, jen 15 % EV: ACEA a CLEPA žádají obrat politik EU

Evropské svazy ACEA a CLEPA v otevřeném dopise z 27. srpna 2025 varují, že bez rychlé změny kurzu hrozí neúspěch transformace evropského... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Eggedal, NorwaySigdal, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.