Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Toyota pracuje na elektromotorech v kolech

EV novinky
Foto: EV novinky
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 19 Srpen, 2024

Toyota, jedna z největších automobilek světa, nedávno učinila významný krok vpřed v oblasti elektromobility. Společnost podala nový patent týkající se elektromotorů zabudovaných přímo do kol vozidel. Tato zpráva vyvolala značný rozruch v automobilovém průmyslu a naznačuje, že Toyota intenzivně pracuje na inovativních řešeních pro budoucnost elektromobilů.

Co nového patent přináší?

Klíčovým prvkem nového patentu je unikátní konstrukce převodové skříně. Ta využívá kombinaci dvou šroubových převodů a axiálních ložisek. Podle Toyoty toto řešení umožňuje převodovce efektivně odolávat axiálnímu zatížení, aniž by došlo k výraznému nárůstu hmotnosti. To je zásadní výhoda, protože snížení neodpružené hmotnosti je jedním z hlavních cílů při vývoji elektromotorů integrovaných do kol.

Proč je tento vývoj tak důležitý?

Elektromotory umístěné přímo v kolech mají potenciál zcela změnit konstrukci elektromobilů. Mohou přinést lepší ovladatelnost, zvýšit efektivitu využití energie a umožnit zcela nové přístupy k designu vozidel. Zároveň by tato technologie mohla vést k výraznému zjednodušení výrobního procesu elektromobilů.

Dlouhá cesta k inovaci

Toyota není v oblasti vývoje elektromotorů v kolech nováčkem. Společnost na této technologii pracuje již řadu let. Množství patentů, které Toyota v posledních letech v této oblasti podala, jasně ukazuje, že jde o dlouhodobou strategii firmy. Podobné snahy můžeme pozorovat i u jiných velkých hráčů na trhu, například u General Motors.

Výzvy a budoucnost technologie

I přes slibný potenciál čelí technologie elektromotorů v kolech několika významným výzvám. Mezi hlavní patří otázky trvanlivosti a bezpečnosti. Neodpružená hmotnost kol s integrovanými motory může negativně ovlivnit jízdní vlastnosti a komfort. Navíc vystavení motorů přímým vlivům prostředí (voda, prach, nárazy) klade vysoké nároky na jejich konstrukci a odolnost.

Kdy uvidíme tuto technologii na silnicích?

Ačkoli patent naznačuje významný pokrok, cesta k masovému nasazení této technologie může být ještě dlouhá. Někteří výrobci, jako například společnost Aptera, již plánují použití elektromotorů v kolech ve svých vozidlech. Jiní, jako Hyundai, experimentují s umístěním motorů blíže ke kolům, ale ne přímo v nich. Toyota zatím konkrétní plány na uvedení vozidla s touto technologií nezveřejnila.

Závěr: Toyota opět v čele inovací

Nový patent Toyoty na elektromotory v kolech je dalším důkazem, že japonská automobilka zůstává na špici technologických inovací v automobilovém průmyslu. I když ještě nějakou dobu potrvá, než tuto technologii uvidíme v sériově vyráběných vozidlech, je jasné, že budoucnost elektromobility bude plná vzrušujících změn. Toyota svým přístupem ukazuje, že je připravena hrát v této revoluci klíčovou roli.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Volvo EX30 Cross Country

První jízda s Volvem EX30 Cross Country: Supersport v holínkách dorazil do redakce. Jaká byla reálná spotřeba?
Tohle auto má problém s identitou, ale v tom nejlepším slova smyslu. Na jedné straně světlá výška do terénu, na druhé dynamika srovnatelná s Teslou Performance. Právě jsme převzali k testování Volvo E...

Bezdrátové nabíjení elektromobilů | zdroj: empa.ch

Vyměníte 5 % energie za čisté ruce? Bezdrátové nabíjení elektromobilů konečně dává smysl
Zaparkovat a odejít. Žádné hledání kabelů v kufru, žádné špinavé ruce. To, co známe z telefonů, se ve Švýcarsku stává realitou i pro elektromobily. Výzkumný ústav Empa v novém projektu prokázal, že be...

Hyundai Nexo | zdroj: hyundai.news

Hyundai investuje 18 miliard Kč do baterií: Klíč k budoucím EV a hybridům
Hyundai Motor Group masivně investuje do budoucnosti elektromobility. V Jižní Koreji zahájila výstavbu Future Mobility Battery Campus, svého největšího výzkumného a vývojového centra pro baterie. S in...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobily ve Velké Británii dosáhly rekordního podílu 51,4 % trhu

Elektromobily a hybridní vozidla poprvé v historii překonaly ve Velké Británii 50% podíl na trhu nových aut. V listopadu dosáhly... >>

Elektromobil by si 97 % majitelů koupilo znovu. Jaká je jejich jediná velká bolest?

Devět z deseti českých řidičů elektromobilů je nadšených. Jezdí levněji než dříve, většinou nabíjejí doma přes noc a reálný... >>

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility

Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí... >>

Ford a Renault spojují síly: Levné elektromobily v roce 2028?

Dva tradiční evropští výrobci sahají po společném řešení tváří v tvář invazi čínských elektromobilů. Ford a Renault dnes... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Manchester, UK - Trafford CentreManchester, United Kingdom
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Flå, NorwayFlå, Norway
38 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Göttingen, GermanyGöttingen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.