30 000€
450 km
223 k
Premiéra už za týden v Mnichově
Německá automobilka Volkswagen se chystá představit svůj nejdostupnější elektrický SUV, model ID.2X, na nadcházejícím veletrhu IAA Mobility v Mnichově. Světová premiéra se uskuteční již 9. září 2025 na Odeonsplatz v centru bavorské metropole, kde si návštěvníci budou moci prohlédnout nejnovější přírůstek do elektrické ID. rodiny.
CEO Thomas Schäfer uvedl, že s modelem ID.2X a dalšími třemi cenově dostupnými elektromobily, které budou uvedeny na trh, „Brand Group Core skutečně ukazuje svou sílu na silnici.“ Dodal také: „Jsme na správné cestě – a teď zařazujeme vyšší rychlostní stupeň.“
Elektrický nástupce populárního T-Cross
ID.2X je koncipován jako elektrický nástupce současného velmi populárního modelu T-Cross a představuje SUV variantu nadcházejícího hatchbacku ID.2, který má být "prostorný jako Golf a dostupný jako Polo". Kompaktní crossover vzniká na nové platformě MEB Entry s pohonem předních kol, která byla speciálně vyvinuta pro dostupné elektromobily.
Technické parametry
- Platforma: MEB Entry (pohon předních kol)
- Výkon: 223 koní (166 kW)
- Baterie: 38 kWh nebo 56 kWh
- Dojezd: až 280 mil (450 km) WLTP
Design a rozměry
- Délka: Pod 4,2 metru
- Styl: Přepracovaný design blíže k novému T-Roc
- Interiér: 12,9" infotainment a 10,9" displej řidiče
- Ovládání: Návrat fyzických tlačítek
Historie vývoje ID.2 rodiny
Koncept ID.Life
První vize městského elektroauta s futuristickým vzhledem a koncepcí crossoveru od předchůdce současného designéra.
ID.2all a změna designu
Současnému šéfovi značky se koncept ID.Life nelíbil, proto nechal vytvořit ID.2all za pouhých šest týdnů. Ten má blíže dnešním modelům značky.
Dokončení designu
Šéfdesignér Andreas Mindt potvrdil, že design produkční verze je dokončen a "vypadá ještě lépe než koncept".
Zahájení prodeje
Sériová verze ID.2X vstoupí na evropské trhy v polovině až na konci roku 2026.
Dostupnost jako klíčová výhoda
S očekávanou startovací cenou kolem 30 000 eur (přibližně 740 000 Kč) se ID.2X řadí mezi nejdostupnější elektrická SUV na trhu. To je výrazně méně než současné ID.4, které začíná na 35-40 tisíc eur v závislosti na trhu. Konkurovat bude především modelům jako Renault 4 E-Tech a Kia EV2.
Výroba v Španělsku
Podle dostupných informací bude ID.2X vyráběn v Pamploně ve Španělsku, společně s dalšími členy "Electric Urban Car Family". Bateriové články pro ID.2X budou dodávány z připravované gigafactory PowerCo v Saguntu ve Španělsku s roční kapacitou 40 GWh, zatímco elektromotory by mohly pocházet z továrny Audi v Győru v Maďarsku.
Moderní interiér s nostalgickými prvky
Interiér bude vybaven novým designem s 12,9" infotainmentem a 10,9" displejem řidiče a množstvím fyzických ovládacích prvků. Zajímavým prvkem bude možnost přepínat mezi různými režimy, které připomínají klasické modely Volkswagenu, jako je Golf nebo Beetle.
Součást větší elektrické strategie
ID.2X je součástí ambiciózních plánů Volkswagenu. V rámci "triple A" plánu oznámeného v únoru 2025 chce Volkswagen představit 9 nových elektrických vozidel do roku 2027. Společnost také pracuje na ještě levnějším elektroautě za méně než 20 000 eur, které by mělo dorazit po roce 2025.
Zdroje: Electrek, Volkswagen Newsroom, Autocar