Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

CATL

Čína spustila první čistě elektrickou turistickou loď s bateriemi CATL

Čína zahájila provoz své první čistě elektrické turistické lodi, využívající baterie od společnosti CATL. S kapacitou 3918 kWh a dojezdem 100 km představuje loď významný krok v elektrifikaci vodní dopravy. Projekt demonstruje rostoucí využití bateriových technologií v udržitelném cestovním ruchu.
  • Číst dál o Čína spustila první čistě elektrickou turistickou loď s bateriemi CATL
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Čínský trh baterií pro elektromobily: CATL posiluje vedení, BYD rozšiřuje aktivity

Čínský trh baterií pro elektromobily dosáhl v červnu 2025 objemu 58,2 GWh instalací, přičemž společnost CATL upevnila své dominantní postavení s 43,67% podílem trhu. Konkurent BYD pokračuje v agresivní globální expanzi s otevřením nových továren v Thajsku a Brazílii, zatímco celá Čína kontroluje více než 80 % globální výroby lithiových baterií. CATL na svém Tech Day 2025 představil převratné technologie včetně baterií s dojezdem 1500 km a superrychlého nabíjení umožňujícího získat 520 km dojezdu za pouhých pět minut.
  • Číst dál o Čínský trh baterií pro elektromobily: CATL posiluje vedení, BYD rozšiřuje aktivity
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

SAIC-GM a CATL představují ultra-rychlou 6C LFP baterii: další posun v nabíjení elektromobilů

SAIC-GM a CATL oznámily průlomovou technologii v oblasti nabíjení elektromobilů. Nová ultra-rychlá 6C LFP baterie umožní dobití až 350 km dojezdu za pouhých 10 minut. Tato inovace bude integrována do vylepšené platformy Ultium s kvazi-900V architekturou. Co tato změna znamená pro uživatele a jak ovlivní budoucnost elektromobility?
  • Číst dál o SAIC-GM a CATL představují ultra-rychlou 6C LFP baterii: další posun v nabíjení elektromobilů
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Stellantis a CATL investují do velkokapacitní továrny na LFP baterie ve Španělsku

Společnosti Stellantis a CATL oznámily společnou investici až 4,1 miliardy eur na vybudování továrny na výrobu lithium-železo-fosfátových (LFP) baterií v Zaragoze ve Španělsku. Cílem je dosáhnout výrobní kapacity až 50 GWh ročně do konce roku 2026 a podpořit evropskou výrobu cenově dostupných, odolných a udržitelných baterií pro elektromobily.
  • Číst dál o Stellantis a CATL investují do velkokapacitní továrny na LFP baterie ve Španělsku
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

CATL zahájilo výstavbu nové továrny na baterie v Pekingu

CATL ve spolupráci s několika významnými partnery zahájilo výstavbu továrny na baterie v severní Číně. Nové zařízení posílí kapacity pro výrobu baterií a podpoří rostoucí poptávku po elektromobilech.
  • Číst dál o CATL zahájilo výstavbu nové továrny na baterie v Pekingu
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

Společnosti CATL a BYD představují nové technologie v oblasti elektromobilů. Mezi hlavní inovace patří rychlejší nabíjení s 6C bateriemi a pokročilé asistované řízení.
  • Číst dál o Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Mercedes-Benz a globální trh s bateriemi pro elektromobily

Mercedes-Benz představí nový model CLA s inteligentním řízením od Momenta a globální trh s bateriemi pro elektromobily dominuje CATL a BYD.
  • Číst dál o Mercedes-Benz a globální trh s bateriemi pro elektromobily
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor začal dodávat bateriové packy komerčním výrobcům nově energetických vozidel (NEV).... >>

Itálie spouští rekordní dotace až 11 000 eur na elektroauta

Italská vláda schválila dotační program v hodnotě 600 milionů eur, který od září 2025 nabídne až 11 000 eur na nákup elektroauta.... >>

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

General Motors a Hyundai oznámily společný vývoj pěti vozidel, přičemž pro Severní Ameriku připravují čistě elektrickou dodávku. V USA... >>

250 mld. € investic, jen 15 % EV: ACEA a CLEPA žádají obrat politik EU

Evropské svazy ACEA a CLEPA v otevřeném dopise z 27. srpna 2025 varují, že bez rychlé změny kurzu hrozí neúspěch transformace evropského... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Eggedal, NorwaySigdal, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.