Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

CATL

CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %

2 Prosinec, 2025
Čínský výrobce baterií CATL upevnil svou dominanci na globálním trhu baterií pro elektromobily s tržním podílem 38,1 procenta za prvních deset měsíců roku 2025. Spolu s konkurenčním BYD ovládají více než polovinu světového trhu.
  • Číst dál o CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

1 Prosinec, 2025
Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11 miliard korun bude od roku 2026 vyrábět baterie pro milion elektromobilů ročně a vytvoří přes 4000 pracovních míst.
  • Číst dál o Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

CATL začíná stavbu největší španělské továrny na baterie. Přiváží 2000 pracovníků z Číny

27 Listopad, 2025
Malá španělská vesnice se připravuje na příchod 2000 čínských inženýrů a techniků. Budou stavět největší továrnu na baterie v zemi za 4,1 miliardy eur. Místní říkají: "Jsme o roky pozadu, můžeme jen sledovat a učit se." Projekt odhaluje nepohodlnou pravdu – Evropa potřebuje čínské know-how víc, než je ochotna přiznat. A zatímco Brusel bojuje proti čínským elektromobilům cly, zároveň bez Číny nemůže postavit vlastní bateriovou infrastrukturu.
  • Číst dál o CATL začíná stavbu největší španělské továrny na baterie. Přiváží 2000 pracovníků z Číny

Nižší cena, vyšší dojezd? CATL spouští výrobu baterií, které posouvají možnosti levných elektromobilů

13 Listopad, 2025
Klíčový hráč na poli elektromobility přichází s technologickým skokem, který ocení především koncoví uživatelé. Pátá generace LFP baterií od CATL neřeší jen dojezd, ale přináší zásadní posun v počtu nabíjecích cyklů. Pro majitele vozů to znamená pomalejší stárnutí baterie a vyšší zůstatkovou hodnotu auta. Podívejte se, v čem se novinka liší od současného standardu.
  • Číst dál o Nižší cena, vyšší dojezd? CATL spouští výrobu baterií, které posouvají možnosti levných elektromobilů

Éra „jedné baterie pro všechny“ končí. Přichází specializace, která má konečně vyřešit cenu i dojezd elektromobilů.

18 Září, 2025
Vývoj baterií pro elektromobily nabírá na obrátkách. Zatímco společnost Farasis Energy, podporovaná automobilkou Mercedes-Benz, oznamuje dodávku první generace solid-state baterií s přelomovou hustotou 400 Wh/kg ještě letos, konkurenční gigant CATL kontruje přípravou masové výroby sodíkovo-iontových článků, které slibují dojezd 500 km a dostupnější cenu. Nejedná se o vzdálenou hudbu budoucnosti, ale o konkrétní kroky, které v nejbližších dvou letech ovlivní celý automobilový průmysl.
  • Číst dál o Éra „jedné baterie pro všechny“ končí. Přichází specializace, která má konečně vyřešit cenu i dojezd elektromobilů.

Konec úzkosti z dojezdu: Nová baterie nabije elektromobil za 10 minut na 478 km

8 Září, 2025
Čínský technologický gigant CATL představil na veletrhu IAA Mobility v Mnichově průlomovou baterii Shenxing Pro, která může definitivně vyřešit hlavní problémy elektromobilů v Evropě. První LFP baterie na světě s rekordní životností 12 let a dojezdem až 758 kilometrů podle standardu WLTP slibuje revoluci v oblasti udržitelné mobility. Rychlonabíjecí verze dokáže nabít 478 km dojezdu za pouhých 10 minut a funguje spolehlivě i při mrazivých -20°C. S investicemi přes 11 miliard eur do tří evropských závodů chce CATL zásadně změnit pravidla hry na kontinentu, kde prodej elektromobilů letos dosáhne rekordních 4 milionů kusů.
  • Číst dál o Konec úzkosti z dojezdu: Nová baterie nabije elektromobil za 10 minut na 478 km

Čína spustila první čistě elektrickou turistickou loď s bateriemi CATL

28 Červenec, 2025
Čína zahájila provoz své první čistě elektrické turistické lodi, využívající baterie od společnosti CATL. S kapacitou 3918 kWh a dojezdem 100 km představuje loď významný krok v elektrifikaci vodní dopravy. Projekt demonstruje rostoucí využití bateriových technologií v udržitelném cestovním ruchu.
  • Číst dál o Čína spustila první čistě elektrickou turistickou loď s bateriemi CATL

Čínský trh baterií pro elektromobily: CATL posiluje vedení, BYD rozšiřuje aktivity

13 Červenec, 2025
Čínský trh baterií pro elektromobily dosáhl v červnu 2025 objemu 58,2 GWh instalací, přičemž společnost CATL upevnila své dominantní postavení s 43,67% podílem trhu. Konkurent BYD pokračuje v agresivní globální expanzi s otevřením nových továren v Thajsku a Brazílii, zatímco celá Čína kontroluje více než 80 % globální výroby lithiových baterií. CATL na svém Tech Day 2025 představil převratné technologie včetně baterií s dojezdem 1500 km a superrychlého nabíjení umožňujícího získat 520 km dojezdu za pouhých pět minut.
  • Číst dál o Čínský trh baterií pro elektromobily: CATL posiluje vedení, BYD rozšiřuje aktivity

SAIC-GM a CATL představují ultra-rychlou 6C LFP baterii: další posun v nabíjení elektromobilů

13 Leden, 2025
SAIC-GM a CATL oznámily průlomovou technologii v oblasti nabíjení elektromobilů. Nová ultra-rychlá 6C LFP baterie umožní dobití až 350 km dojezdu za pouhých 10 minut. Tato inovace bude integrována do vylepšené platformy Ultium s kvazi-900V architekturou. Co tato změna znamená pro uživatele a jak ovlivní budoucnost elektromobility?
  • Číst dál o SAIC-GM a CATL představují ultra-rychlou 6C LFP baterii: další posun v nabíjení elektromobilů

Stellantis a CATL investují do velkokapacitní továrny na LFP baterie ve Španělsku

10 Prosinec, 2024
Společnosti Stellantis a CATL oznámily společnou investici až 4,1 miliardy eur na vybudování továrny na výrobu lithium-železo-fosfátových (LFP) baterií v Zaragoze ve Španělsku. Cílem je dosáhnout výrobní kapacity až 50 GWh ročně do konce roku 2026 a podpořit evropskou výrobu cenově dostupných, odolných a udržitelných baterií pro elektromobily.
  • Číst dál o Stellantis a CATL investují do velkokapacitní továrny na LFP baterie ve Španělsku

Pagination

  • 1
  • Následující stránka
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Mercedes CLA: Hybridní a elektrická verze za téměř stejnou cenu

Mercedes představil hybridní varianty modelu CLA, které startují na 1,2 milionu korun a cenově se téměř vyrovnají elektrickému provedení.... >>

Na benzince platíte kartou 30 let. U nabíječky musíte čekat týden na čip. Proč?

V německém Koblenzi otevřeli rychlonabíjecí park, kde zaplatíte běžnou kartou – přesně jako na benzince. Žádná registrace, žádná... >>

Ex-stratég VW Michael Jost: Fyzika se nedá oklamat. Proč jsou vodík a e-paliva v autech slepou uličkou

Michael Jost, bývalý šéfstrateg automobilky Volkswagen, přináší jasnou vizi budoucnosti individuální dopravy. Podle něj jsou čistě... >>

Geely Galaxy představí první MPV model V900 s dojezdem přes 1000 km

Čínská značka Geely Galaxy odhalí 21. listopadu své první MPV vozidlo V900, které kombinuje elektrický pohon s benzínovým prodlužovačem... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Winsen (Luhe), GermanyWinsen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bradford, UKBradford, United Kingdom
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alsfeld, GermanyAlsfeld, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gulsvik, NorwayFlå, Norway
22 míst • 150 kW • ne-Tesla
Kassel, Germany - GALERIAKassel, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.