Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Čínský Leapmotor Lafa 5 odhaluje design: Nový elektrický rival VW ID.3 míří do Evropy

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 4 Září, 2025
Čínská automobilka Leapmotor, podporovaná koncernem Stellantis, odhalila první oficiální snímky svého nového elektrického hatchbacku Lafa 5. Model debutuje na veletrhu IAA Mobility 2025 v Mnichově 8. září a má ambice konkurovat populárnímu Volkswagenu ID.3 na evropském trhu.

Debut na mnichovském veletrhu

Leapmotor Lafa 5, dříve známý pod kódovým označením B05, představuje první model značky, který se odklání od tradiční dvoupísmenné nomenklatury. Tento krok symbolizuje snahu společnosti o expanzi na zahraniční trhy, především do Evropy, kde se Leapmotor etabluje prostřednictvím partnerství se Stellantisem.

Prvního září 2025 automobilka zveřejnila první nástupnické snímky vozu a odhalila jeho oficiální název. O tři dny později následovaly oficiální fotografie, na kterých je vůz stále zakryt kamufláží, což je obvyklé před oficiálním debutem na autosalonu.

Klíčová fakta o Lafa 5: Model stojí na modulární architektuře LEAP 3.5, stejně jako crossover B10. Podle vyjádření viceprezidenta společnosti Cao Lin se Lafa 5 stane "novou hlavní silou pro dobytí zahraničních trhů".

Design a technické řešení

I přes kamuflážní fólii jsou na snímcích patrné charakteristické prvky designového jazyka Leapmotor. Přední partie je tvořena zakřivenými světlomety spojenými LED pruhem, uzavřenou maskou s větrací mřížkou ve spodní části nárazníku, kde je také umístěn milimetrový radar.

Model Lafa 5 přijímá štíhlé linie kapoty a zatahovací kliky dveří pro snížení odporu vzduchu. Zadní partie vozu je charakterizována vytvarovanými blatníky, střešním spoilerem a jednotným světlometním pruhem. Vozidlo má relativně malé zadní dveře a minimalistický nárazník.

Zajímavostí je, že zatímco nástupnické snímky ukazovaly model s LiDAR senzorem na střeše, na živých fotografiích tento prvek chybí. To naznačuje, že technologie LiDAR bude k dispozici pouze u vybraných výbavových variant.

Předpokládané technické specifikace

  • Rozměry: Srovnatelné s VW ID.3 (4 262 × 1 809 × 1 552 mm)
  • Pohon základní verze: Jeden elektromotor o výkonu 132 kW (177 k)
  • Baterie základní verze: LFP článek o kapacitě 56,2 kWh
  • Pohon vrcholné verze: Elektromotor o výkonu 160 kW (215 k)
  • Baterie vrcholné verze: LFP článek o kapacitě 67,1 kWh
  • Architektura: Modulární platforma LEAP 3.5

Strategické partnerství se Stellantisem

Leapmotor byl loni částečně převzat koncernem Stellantis, který do čínské značky investoval přibližně 1,5 miliardy eur za 21% podíl. Toto strategické partnerství vedlo k vytvoření společného podniku Leapmotor International s poměrem 51:49 ve prospěch Stellantisu.

Společný podnik má exkluzivní práva na export, prodej a výrobu vozů Leapmotor na všech trzích mimo Velkou Čínu. Evropa představuje primární cílový trh, kde už Leapmotor úspěšně zahájil prodej modelů T03 a C10 prostřednictvím dealerské sítě Stellantisu.

Od ledna do srpna 2025 Leapmotor prodal 328 859 vozidel, což představuje významný růst a umožnilo společnosti dosáhnout poprvé pololetního čistého zisku. V srpnu 2025 dosáhla značka rekordních 57 066 dodaných vozidel celosvětově, což je nárůst o 88 % oproti stejnému období předchozího roku.

Evropská expanze

Leapmotor rychle buduje svou přítomnost v Evropě. Společnost má v současné době přes 600 prodejních a servisních míst napříč kontinentem a plánuje rozšíření na více než 700 lokalit do konce roku 2025.

Nedávno značka oznámila expanzi do sedmi nových evropských trhů, včetně Irska, Bulharska a zemí střední Evropy - České republiky, Slovenska, Slovinska, Maďarska a Chorvatska. Pro český trh Leapmotor spolupracuje s Emilem Frey Group.

Průměrná doba cesty k nejbližšímu prodejnímu či servisnímu místu Leapmotor by měla v Evropě klesnout pod 25 minut, což má zlepšit zákaznickou zkušenost a podpořit rychlejší zavádění elektromobility.

Konkurenční prostředí

Model Lafa 5 vstoupí do vysoce konkurenčního segmentu kompaktních elektrických hatchbacků. Kromě hlavního cíle - Volkswagenu ID.3 - bude muset čelit i dalším zavedeným modelům jako Cupra Born, Peugeot E-308, Opel Astra Electric, MG 4, BYD Dolphin a Renault Megane E-Tech.

Leapmotor se spoléhá na svou vertikální integraci a technologické inovace, které mu umožňují nabízet konkurenceschopné ceny při zachování vysoké úrovně výbavy. Společnost vyvíjí a vyrábí 60 % komponentů vlastními silami, což jí dává výhodu v kontrole nákladů a kvality.

Očekávaný vstup na trh: Model Lafa 5 by měl na evropský trh dorazit v roce 2026 s předpokládanou startovní cenou kolem 25 000 eur, čímž by se postavil konkurenceschopně vůči zavedením evropským a čínským rivalům.

Budoucnost značky Leapmotor

Leapmotor International plánuje v příštích třech letech uvést na trh nejméně jeden nový model ročně. Kromě Evropy se značka chystá expandovat také do Indie, Asie a Tichomoří, Blízkého východu, Afriky a Jižní Ameriky.

Společnost investuje významné prostředky do výzkumu a vývoje, přičemž v prvním čtvrtletí 2025 utratila 800 milionů juanů za inovace včetně autonomního řízení a algoritmů umělé inteligence. Cílem je udržet technologický náskok před konkurencí a naplnit ambiciózní plán dosáhnout jednoho milionu prodaných vozidel do roku 2026.

S podporou Stellantisu a jeho globální infrastruktury má Leapmotor dobré předpoklady stát se významným hráčem na světovém trhu elektromobilů. Model Lafa 5 tak představuje důležitý krok v této strategii a test schopnosti čínské značky uspět na náročných evropských trzích.

Zdroje: Car News China, Stellantis, Stellantis Media

Štítky

  • EV novinky
  • leapmotor
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Výzkum a vývoj

Baterie v elektromobilu vydrží o 10 % déle díky české metodě. V servisech budou už snad za 2 roky
Při koupi ojetého elektromobilu nevíte, jak dlouho baterie vydrží. Servis tipuje, prodejce slibuje. Kateřina Nováková z ČVUT to změnila – vyvinula metodu, která stav baterie změří přesně, i bez znalos...

Xpeng G6

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1
První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o víc než 200 000 Kč levnější a pocit z interiéru je lepší než v Te...

Elektromobil a baterie

BMW získává výhodu: Solid-state baterie nabije za 9 minut
Samsung SDI spojuje síly s BMW a americkou Solid Power na validaci solid-state baterií. Sulfidová technologie slibuje 500 Wh/kg, dojezd přes 960 km a eliminaci požárního rizika. Partnerství, které trv...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi

Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory... >>

Stellantis hlásí obrat: Dodávky v Q3 vzrostly o 13 %, Severní Amerika táhne nahoru

Po roce plném propadů a pochybností přichází první skutečné světlo na konci tunelu. Stellantis, gigant sdružující značky od Jeepu po... >>

Čínské SUV má 724 koní, kyslíkový generátor a cenu, která šokuje - bohužel jen v Číně

Šanghaj viděla premiéru vozu, který by mohl změnit pravidla v prémiové třídě. Leapmotor D19 kombinuje výkon superauta s dojezdem 720... >>

Nabíjíte u IONITY? Máte jednu z posledních šancí, jak si zamknout nižší cenu na celý rok a ušetřit tisíce

Pokud patříte mezi řidiče, pro které je logo IONITY na mapě nabíječek klíčovým bodem na dlouhých cestách, zbystřete. Provozovatel... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Gelsenkirchen, GermanyGelsenkirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rosengarten, GermanyRosengarten, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Villach-Ost, AustriaVillach, Austria
6 míst • 200 kW • ne-Tesla
Amstetten, AustriaAmstetten, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Pierre-d'Irube, FranceSaint-Pierre-d'Irube, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.