Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Elektromobilita v České republice: Současný stav a budoucí perspektivy

EV novinky

Elektromobilita v České republice zažívá v posledních letech výrazný rozmach. Pojďme se podívat na aktuální situaci a co můžeme očekávat v blízké budoucnosti.

Rostoucí obliba elektromobilů mezi Čechy

Zájem o elektrická vozidla v ČR strmě stoupá. Ke konci roku 2023 brázdilo české silnice přes 22 000 plně elektrických automobilů (BEV) a více než 12 500 plug-in hybridů (PHEV). Tento trend jasně ukazuje, že čeští řidiči stále více přemýšlejí o ekologičtějších alternativách klasických spalovacích motorů.

S rostoucím počtem elektromobilů se rozšiřuje i síť dobíjecích stanic. V závěru roku 2023 mohli majitelé elektroaut využívat téměř 4 700 veřejných dobíjecích bodů po celé republice. Tato infrastruktura je klíčová pro bezproblémové využívání elektromobilů na delší vzdálenosti.

Co pohání rozvoj elektromobility v ČR?

Za rychlým rozvojem elektromobility stojí několik důležitých faktorů:

1. Evropská legislativa míří k bezemisní budoucnosti

Evropská unie aktivně podporuje přechod k čistší dopravě. Nařízení EU 2019/631 a chystaná emisní norma Euro 7 výrazně ovlivní automobilový trh ve prospěch bezemisních vozidel. Tyto kroky nutí výrobce investovat do vývoje elektromobilů a postupně utlumovat výrobu vozů se spalovacími motory.

2. Technologie jdou mílovými kroky kupředu

Inovace v oblasti baterií a dobíjecích technologií posouvají možnosti elektromobilů. Nové typy akumulátorů nabízejí vyšší kapacitu a delší životnost, což se projevuje na rostoucím dojezdu elektrických vozidel. Rychlejší dobíjení pak dále zvyšuje komfort jejich používání.

3. Ekonomika hovoří ve prospěch elektromobility

I když pořizovací cena elektromobilů zůstává vyšší, celkové náklady na provoz (TCO) se rychle přibližují konvenčním vozům. Nižší náklady na údržbu, levnější "palivo" v podobě elektřiny a různé daňové úlevy dělají z elektromobilů stále atraktivnější volbu pro české spotřebitele.

Výhled do roku 2025: Elektromobilita nabírá na obrátkách

Data z konce července 2024 ukazují, že v ČR máme přes 27 000 plně elektrických vozů. Odborníci předpovídají, že do roku 2025 by počet elektrických a plug-in hybridních vozidel v ČR mohl překročit hranici 50 000 kusů. To představuje výrazný nárůst oproti stavu na konci roku 2023. Očekává se také, že podíl elektromobilů na nových registracích vozidel by mohl dosáhnout až 10 %. Prozatím jsme v roce 2024 dosáhli 7% i díky dotaci Elektromobilita.

Dobíjecí infrastruktura roste spolu s poptávkou

Aby ČR udržela krok s rostoucím počtem elektromobilů, plánuje se do roku 2025 rozšířit síť veřejných dobíjecích bodů na více než 7 000 - k dnešnímu dni existuje okolo 5 200 dobíjecích bodů. Tyto stanice budou strategicky rozmístěny nejen ve velkých městech, ale i podél hlavních dopravních tepen, což umožní bezproblémové cestování elektromobilem po celé republice.

Elektromobilita v České republice zažívá nebývalý růst a vše nasvědčuje tomu, že tento trend bude pokračovat. Kombinace příznivé legislativy, technologického pokroku a ekonomických výhod vytváří ideální podmínky pro masivní rozšíření elektrických vozidel.

Pokud uvažujete o pořízení elektromobilu, nyní je ideální čas začít zkoumat možnosti. S rostoucí nabídkou modelů, lepší infrastrukturou a klesajícími náklady na provoz se elektromobily stávají reálnou alternativou pro stále širší okruh řidičů. Budoucnost automobilové dopravy v ČR je elektrická - a tato budoucnost začíná již dnes.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 13 Srpen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.