Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Jak si Volkswagen za 5 let prodal 1,5 milionu elektrických aut? Tajemství úspěchu ID modelů

VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com
Shrnutí: Volkswagen předal v závodě Emden jubilejní 1,5 miliontý vůz z čistě elektrické řady ID. Černý ID.7 Tourer Pro s dojezdem až 606 kilometrů převzal zákazník z Dolního Saska za přítomnosti zemského premiéra a vedení automobilky.

Německá automobilka Volkswagen slaví významný úspěch ve své transformaci k elektromobilitě. Koncem srpna 2025 předala zákazníkovi v závodě Emden jubilejní 1,5 miliontý vůz z čistě elektrické řady ID. Tento milník potvrzuje pozici Volkswagenu jako průkopníka evropské elektromobility a ukazuje rostoucí zájem zákazníků o čistě elektrická vozidla německé značky.

1,5M

Dodáno vozů ID od roku 2020

606

Kilometrů dojezd ID.7 Tourer Pro

1+

Miliarda eur investic do závodu Emden

Emden jako symbol elektromobilní transformace

Jubilejním vozem se stal černý ID.7 Tourer Pro vyrobený v dolnosaském závodě Emden pro zákazníka z města Vechta. Klíč od vozu předávali společně Martin Sander, člen představenstva odpovědný za prodej a marketing, Kai Grünitz z představenstva pro technický vývoj, a zemský premiér Dolního Saska Olaf Lies.

Dodání 1,5 milionu vozů ID jasně ukazuje, že Volkswagen je průkopníkem v oblasti elektromobility. Naše portfolio obsahuje vozidla, která naši zákazníci potřebují.

— Martin Sander, člen představenstva VW pro prodej a marketing

Závod v Emdenu představuje ukázkový příklad transformace Volkswagenu. Koncern do něj v posledních letech investoval více než miliardu eur a přeměnil ho na výhradně elektrickou výrobní linku. Spolu se Zwickau a Gläserne Manufaktur v Drážďanech je Emden jediným závodem Volkswagenu na světě věnovaným výhradně elektrickým vozům.

Obrázek
VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com
Volkswagen předal v závodě Emden jubilejní 1,5 miliontý vůz řady ID

Cesta k elektromobilitě začala v roce 2020

září 2020

Start dodávek ID.3
První vozidla z čistě elektrické řady ID začala opouštět výrobní linky. Kompaktní ID.3 se stal prvním vozem VW vyvinutým výhradně jako elektromobil.

2021

Rozšíření o SUV modely
K ID.3 přibyly SUV modely ID.4 a později také kupéovitá verze ID.5. Stejný rok debutoval elektrický minibus ID.Buzz.

2024

Prémiové modely ID.7
Řada ID se rozšířila o prémiové sedany ID.7 a kombi ID.7 Tourer, které nabízejí dojezd přes 600 kilometrů.

1. polovina 2025

Tržní úspěch
ID.7 Tourer se stal nejregistrovanějším elektrickým vozem v Německu. Volkswagen vede registrační statistiky nejen v Německu, ale i v celé Evropě.

Globální výrobní síť pro rodinu ID

Vozy z řady ID se vyrábějí v několika závodech po celém světě, což umožňuje Volkswagenu reagovat na místní poptávku a optimalizovat dodávky zákazníkům:

Evropa

  • 🇩🇪 Emden: Výhradně elektrické vozy ID
  • 🇩🇪 Zwickau: Hlavní evropské centrum
  • 🇩🇪 Hannover: Rozšířená výroba
  • 🇩🇪 Drážďany: Gläserne Manufaktur

Severní Amerika

  • 🇺🇸 Chattanooga: Výroba pro severoamerický trh

Čína

  • 🇨🇳 Foshan: Výroba pro čínský trh
  • 🇨🇳 Changsha: Druhý čínský závod
  • 🇨🇳 Anting: Třetí výrobní lokalita

Politická podpora jako klíč k dalšímu růstu

Přes dosažené úspěchy Martin Sander upozorňuje na potřebu politické podpory pro další rozvoj elektromobility. Podle jeho slov je třeba jasného vzkazu a konkrétních vládních pobídek pro snížení skepse mezi soukromými kupci a posílení poptávky v této skupině.

V současnosti si většinu nových elektrických vozů pořizují firemní zákazníci, kteří využívají daňové úlevy. Pro masové rozšíření elektromobility je však nutné oslovit i soukromé kupce.

Budoucnost: Dostupná elektromobilita pro všechny

Volkswagen pokračuje ve své elektromobilní kampani uvedením nových cenově dostupných modelů ID:

Plánované novinky

  • ID.2all (2026): Kompaktní model za méně než 25 000 eur
  • ID.EVERY1 (2027): Vstupní model za přibližně 20 000 eur

Cíl je jasný: Volkswagen chce zpřístupnit elektromobilitu všem – cenově dostupnou, spolehlivou a udržitelnou.

— Martin Sander, člen představenstva VW

Význam pro český trh

Úspěch řady ID má význam i pro český automobilový trh, kde Volkswagen tradičně patří mezi nejoblíbenější značky. Rostoucí nabídka elektrických modelů s různými cenovými hladinami umožní českým zákazníkům postupný přechod k elektromobilitě podle jejich specifických potřeb a finančních možností.

Výhled na podzim 2025: S pokračující expanzí výroby a plánovaným uvedením cenově dostupnějších modelů se očekává další růst prodejů elektrických vozů Volkswagen i na českém trhu.

Milník 1,5 milionu dodaných vozů ID představuje důležitý krok v transformaci automobilového průmyslu směrem k udržitelné mobilitě. Volkswagen tak potvrzuje svou roli průkopníka evropské elektromobility a ukazuje cestu k budoucnosti, kde bude čistá elektrická mobilita dostupná širokému spektru zákazníků.

Zajímá vás budoucnost Volkswagenu? Přečtěte si náš článek o tom, jak Volkswagen a XPeng společně revolucionizují automobilový průmysl. Pokud se vám tento článek líbil, podělte se o něj na sociálních sítích.

Zdroj: volkswagen-newsroom.com

Štítky

  • EV novinky
  • VW
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 15 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Cadillac: Neočekávaný lídr v luxusních elektromobilech

Cadillac překvapivě dominuje americkému trhu luxusních elektromobilů, předstihuje tradiční německé značky. Klíčem je kombinace... >>

Xpeng P7: Nová generace elektrického sedanu debutuje v Číně

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng představí novou generaci svého sedanového modelu P7 6. srpna v Pekingu. Vůz, postavený na platformě E,... >>

Tesla Model 3+ přináší do Číny rekordní dojezd

Tesla připravuje revoluci v dojezdu elektromobilů. Nová varianta Model 3+ má být uvedena na čínský trh již v září 2025 s rekordním... >>

Xpeng zaznamenává růst dodávek, Mona M03 dominuje trhu

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng v červenci pokračoval v silných dodávkách, přičemž model Mona M03 se stal tahounem prodeje. Tento... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Burtonwood, UKWarrington, United Kingdom
8 míst • 150 kW
Skulestadmo, Norway - StorrvikiSkulestadmo, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krefeld, GermanyKrefeld, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sormas, HungarySormas, Hungary
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brest, France - GouesnouGouesnou, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Warsaw, PolandWarsaw, Poland
2 míst • 120 kW
Offenburg, GermanyOffenburg, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rade, GermanyNeu Wulmstorf / Rade, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rouen, FranceSaint-Etienne-du-Rouvray, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.