Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

XPeng a Volkswagen revolucionizují automobilový průmysl: Společná E/E architektura míří do všech typů vozů

Ilustrační foto
Shrnutí: Čínská společnost XPeng a německý Volkswagen Group podepsaly rozšířenou dohodu o technické spolupráci na elektrické/elektronické architektuře (E/E). Pokročilá architektura bude implementována nejen do elektrických vozů Volkswagenu, ale také do vozidel se spalovacími motory a plug-in hybridů na čínském trhu.

3 platformy

E/E architektura pokrývá BEV, ICE i PHEV

2024

Podepsání základní smlouvy v červenci

115

Výrobních závodů VW Group globálně

Strategické rozšíření technologické spolupráce

Čínský výrobce inteligentních elektromobilů XPeng a německý automobilový gigant Volkswagen Group oznámily vstup do rozšířené dohody o technické spolupráci na elektrické/elektronické architektuře. Toto partnerství, navazující na základní smlouvu podepsanou v červenci 2024, představuje významný milník v oblasti mezinárodní spolupráce v automobilovém průmyslu.

Rozšířená technická spolupráce znamená významný milník v pokračující strategické spolupráci mezi XPengem a Volkswagen Group. Tato spolupráce nejen podtrhuje vzájemnou důvěru v naše dlouhodobé strategické partnerství, ale také zdůrazňuje náš závazek a vizi pro kontinuální inovace v technologiích inteligentních elektromobilů.

— Xiaopeng He, předseda představenstva a generální ředitel XPeng

Historie spolupráce XPeng a Volkswagen Group

2023

Zahájení jednání o spolupráci
Prvotní diskuze o možnostech technické spolupráce mezi oběma společnostmi se zaměřením na elektrické/elektronické architektury.

Červenec 2024

Podepsání základní smlouvy
Uzavření Master Agreement o technické spolupráci na E/E architektuře položilo základy partnerství mezi XPengem a Volkswagen Group.

Srpen 2025

Rozšíření spolupráce napříč platformami
Podepsání rozšířené dohody umožňuje implementaci E/E architektury do všech typů pohonů - elektrických, spalovacích i hybridních vozů.

2025-2027

Implementace a škálování
Postupná integrace pokročilé architektury do výrobních linií Volkswagenu v Číně s důrazem na rychlejší softwarové iterace a OTA aktualizace.

Změny v automobilové architektuře

Společně vyvinutá E/E architektura představuje průlomové řešení, které překračuje tradiční hranice mezi různými typy pohonů. Technologické týmy obou společností dokázaly, že architektura původně navržená pro elektrická vozidla může být úspěšně adaptována i pro vozidla se spalovacími motory a plug-in hybridy.

Elektrická vozidla (BEV)

  • Původní platforma: Architektura navržena primárně pro BEV
  • Výhody: Plná integrace s elektrickým pohonem

Spalovací motory (ICE)

  • Adaptace: Úspěšné přizpůsobení pro konvenční pohony
  • Inovace: Modernizace tradiční platformy

Plug-in hybridy (PHEV)

  • Kombinace: Optimální spojení obou světů
  • Flexibilita: Přechod mezi pohony

Technologické výhody a inovace

Implementace společné E/E architektury přináší Volkswagen Group významné konkurenční výhody. Primárně se jedná o výrazně rychlejší softwarové iterace a možnost Over-the-Air (OTA) aktualizací napříč všemi platformami, což zásadně zkracuje vývojový cyklus vozidel.

Klíčové benefity platformizace

Nasazení jednotné architektury napříč různými typy pohonů umožňuje Volkswagen Group dosáhnout významných úspor z rozsahu a posílit svou konkurenceschopnost na čínském trhu:

  • Rychlejší vývoj - zkrácení času od návrhu po uvedení na trh
  • OTA aktualizace - možnost vzdálených aktualizací softwaru
  • Úspory z rozsahu - ekonomické výhody jednotné platformy
  • Softwarově definované vozidlo - posílení strategie software-defined vehicle

Neomezujeme technologickou excelenci na jediný typ pohonu. Naše značky se zavazují k dodávání nejpokročilejších řešení pro zákazníky ve všech segmentech. Rozšířením čínské elektronické architektury na náš robustní vozový park se spalovacími motory posilujeme naše technologické vedení v sektoru konvenčních pohonů.

— Ralf Brandstätter, generální ředitel Volkswagen Group China

Strategický význam pro čínský trh

Čína představuje pro obě společnosti klíčový trh, kde se rozhoduje o budoucnosti elektromobility a autonomního řízení. Rozšířená spolupráce umožní Volkswagen Group posílit svou pozici na tomto vysoce konkurenčním trhu a současně poskytne XPengu možnost aplikovat své technologie ve větším měřítku.

Ekonomický dopad spolupráce

Podle oficiálních údajů Volkswagen Group dodala v roce 2024 celosvětově 9,0 milionů vozidel s celkovými tržbami 324,6 miliardy EUR. Implementace pokročilé E/E architektury v Číně má potenciál výrazně snížit náklady a zvýšit atraktivitu vozidel pro čínské zákazníky.

Výhled do budoucna: Rozšířená technická spolupráce vytváří předpoklady pro další strategické projekty mezi oběma společnostmi, včetně možného sdílení technologií autonomního řízení a pokročilých asistenčních systémů.

Zdroj: ir.xiaopeng.com

Štítky

  • EV novinky
  • Xpeng
  • VW
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 15 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Tesla Robotaxi expanduje a mění pravidla služeb

Tesla spustila svou autonomní taxi službu Robotaxi v oblasti Sanfranciského zálivu, přičemž v Austinu vozidla jezdí zcela bez řidiče.... >>

Fordův nový elektrický pick-up za 30 000 dolarů: Menší baterie, větší dostupnost

Ford připravuje revoluční elektrický pick-up za zhruba 30 000 dolarů, který vsadí na menší baterii a vyšší efektivitu. Využitím lithium... >>

Nio Firefly: Nejbezpečnější malý vůz v čínských crash testech

Model Firefly od společnosti Nio dosáhl výjimečného úspěchu v nezávislých crash testech C-IASI, kde získal nejvyšší možné hodnocení.... >>

Samsung vyrobí čipy pro Teslu za půl bilionu korun

Jihokorejský technologický gigant Samsung Electronics uzavřel s americkou Teslou rekordní smlouvu na výrobu pokročilých čipů pro autonomní... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Palmanova, ItalyAiello del Friuli, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Reinfeld, GermanyReinfeld, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Busdorf, GermanyBusdorf, Germany
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kassel, GermanyKassel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vøringsfossen, NorwayEidfjord, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Villedieu-les-Poêles-Rouffigny, FranceVilledieu-les-Poêles-Rouffigny, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lodi, ItalyPieve Fissiraga, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ursensollen, GermanyUrsensollen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mönchengladbach, GermanyMönchengladbach, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava – Aupark, SlovakiaBratislava, Slovakia
6 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.