Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
  2. Katalog elektroaut

Ford Explorer

Ford Explorer

Ford Explorer

Explorer v létě vs. zimě: odhad dojezdu

  • Odhad dojezdu léto: 567 km
  • Odhad dojezdu zima: 405 km
  • Výchozí WLTP kombinace: 540 km.

Aktualizováno dnes

Přidat nový vůz

Ford Explorer je kompaktní elektrické SUV pro pět cestujících, postavené na platformě Volkswagen MEB a vyráběné v závodě Ford Köln v Německu. Základní verze s 52 kWh baterií (čistá kapacita) a elektromotorem o výkonu 125 kW / 170 k dosahuje oficiálního dojezdu 350 km WLTP, zatímco vyšší varianta 77 kWh nabídne až 540 km. Vrcholná AWD verze s dvojicí motorů o celkovém výkonu 250 kW / 340 k zvládne až 490 km. Vůz podporuje nabíjení AC 11 kW a DC 170 kW; z 10 na 80 % se tak na rychlonabíječce dostanete za pouhých 25 minut. Standardem jsou tepelné čerpadlo, rekuperace s více úrovněmi brzdění a nastavitelný 14,6" displej. Navzdory kompaktní délce 4 468 mm poskytuje zavazadlový prostor 450 l, který se sklopením zadních sedadel rozšíří na 1 400 l. Tažná kapacita dosahuje 1 400 kg u AWD verze. První kusy dorazily na evropské trhy v létě 2024, české ceny startují kolem 45 000 € (≈ 1 100 000 Kč).

FAQ – Často hledané otázky

Jaký je reálný dojezd Ford Explorer?

U varianty 52 kWh se můžete v kombinovaném provozu spolehnout na 280–320 km, ve městě až kolem 350 km. Bohatší verze 77 kWh zvládne zhruba 430–480 km kombinovaně a přes 500 km ve městském režimu.

Jak rychle se nabíjí Ford Explorer?

Na DC nabíječce 170 kW trvá doplnění z 10 na 80 % pouhých 25 minut. Doma přes wallbox 11 kW se baterie 77 kWh dobije za zhruba 7 hodin; se 7 kW wallboxem počítejte s časy okolo 11 hodin.

Na jaké platformě je postaven Ford Explorer?

Explorer využívá německou platformu Volkswagen MEB, která se používá i pro ID.4. Ford však vozidlo výrazně upravil podle svých požadavků na jízdní vlastnosti a design, aby "jezdilo jako Ford".

Mohu s Ford Explorer táhnout přívěs?

Ano, AWD verze má tažnou kapacitu 1 400 kg brzděného přívěsu – dostatečnou pro karavan či přívěs s lodí. RWD verze mají nižší tažnou kapacitu.

Jaké má Ford Explorer zavazadlový prostor?

Standardní objem činí 450 litrů, což je solidní hodnota pro kompaktní SUV. Sklopením zadních sedadel získáte až 1 400 litrů užitného prostoru pro větší náklad.

Základní specifikace a cena

Značka: Ford

Převodovka: Automatická

Počet míst: 5

Pohon: zadní náprava

Motor: synchronní elektromotor s permanentním magnetem

Rok výroby: 2024

Kapacita baterie (kWh): 77

Kolik stojí Ford Explorer?

Přibližná cena: ???

Detailnější specifikace

Maximální výkon motoru (kW): 210

Maximální výkon motoru (koně): 286

Maximální točivý moment (Nm): 545

Typ baterie: NCM lithium-ion

Napětí (V): 400V

Hmotnost (kg): 2021

Počet článků baterie:

Výkon palubní nabíječky (kW): 11

Maximální výkon nabíjení DC (kW): 170

Doba nabíjení Mod3 (hodiny): 7

Doba nabíjení Mod4 (minuty): 0.42

Maximální rychlost (km/h): 180

Zrychlení 0-100 km/h (s): 6.4

Kombinovaná spotřeba WLTP (kWh/100 km): 14.3

Dojezd WLTP kombinace (km): 540

Dojezd WLTP město (km):

Dojezd uživatel město (km):

Dojezd uživatel kombinace (km):

Emise (g/km):

Délka (mm): 4468

Šířka (mm): 1871

Výška (mm): 1633

Rozvor kol přední (mm):

Rozvor kol zadní (mm):

Světlá výška (mm):

Provozní hmotnost (kg): 2021

Maximální přípustná hmotnost (kg): 2675

Maximální svislé zatížení (kg):

Maximální hmotnost přívěsu s brzdou (kg):

Maximální hmotnost přívěsu bez brzdy (kg):

Objem zavazadlového prostoru (l): 440

Maximální objem zavazadlového prostoru (l): 1422

Rekuperace: ano

Jeden pedál:

Tepelné čerpadlo: Ano

Nejnovější články o elektromobilitě

  • Automobilová křižovatka 2025: Kdy je elektromobil jasná volba a kde má stále navrch benzín?
  • Volby 2025 rozhodly: Čeká českou elektromobilitu prudké brzdění, nebo jen jiná trasa?
  • Sedm minut a jedeme dál. Nový Zeekr 001 boří mýty o pomalém nabíjení elektromobilů
  • Renault Megane E-Tech v hodnocení TopGear: Stylový elektromobil, který vás překvapí víc než jen interiérem
  • Tesla chystá cenovou bombu. Uniklé kódy odhalily dostupnější model, který může otřást trhem

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení:
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Plug-in hybridy v realitě: Proč produkují 5x vyšší emise, než uvádí výrobci?

Nové studie a data z reálného provozu odhalují šokující rozdíly mezi laboratorními testy a skutečností. Zjistěte, proč emise CO2 u... >>

BMW spouští továrnu budoucnosti. Zrodí se zde iX3 s dojezdem 805 km, výroba pojede bez fosilních paliv

Koncem října startuje nová éra automobilové výroby. BMW v maďarském Debrecínu otevírá svůj nejmodernější závod, který bude fungovat... >>

Šokující svolávačka: Xiaomi svolává 116 000 vozů. Majitelé do servisu ale nemusí

Trh s elektromobily v září 2025 oživilo oznámení Xiaomi o bezpečnostní aktualizaci pro více než 116 000 vozů SU7. Ačkoli je akce... >>

Zatímco Evropa zavírá továrny, svět kupuje elektromobily jako nikdy předtím

Některá média píšou o konci elektromobilů. Realita? Každý pátý prodaný vůz na světě je elektrický, prodeje rostou o čtvrtinu ročně.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Aalborg, DenmarkAalborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rouen, FranceSaint-Etienne-du-Rouvray, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pärnu, EstoniaPärnu, Estonia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blomsterdalen, NorwayBlomsterdalen, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Milan, Italy - CarugateCarugate, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neuss, GermanyNeuss, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mandelieu-la-Napoule, FranceMandelieu-la-Napoule, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Florence, Italy - Campi BisenzioCampi Bisenzio, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barberino di Mugello, ItalyBarberino di Mugello FI, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Brieuc, FranceLangueux, France
16 míst • 259 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.