Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů
  2. Katalog elektroaut

Ford Explorer

Ford Explorer

Ford Explorer

Ford Explorer je kompaktní elektrické SUV pro pět cestujících, postavené na platformě Volkswagen MEB a vyráběné v závodě Ford Köln v Německu. Základní verze s 52 kWh baterií (čistá kapacita) a elektromotorem o výkonu 125 kW / 170 k dosahuje oficiálního dojezdu 350 km WLTP, zatímco vyšší varianta 77 kWh nabídne až 540 km. Vrcholná AWD verze s dvojicí motorů o celkovém výkonu 250 kW / 340 k zvládne až 490 km. Vůz podporuje nabíjení AC 11 kW a DC 170 kW; z 10 na 80 % se tak na rychlonabíječce dostanete za pouhých 25 minut. Standardem jsou tepelné čerpadlo, rekuperace s více úrovněmi brzdění a nastavitelný 14,6" displej. Navzdory kompaktní délce 4 468 mm poskytuje zavazadlový prostor 450 l, který se sklopením zadních sedadel rozšíří na 1 400 l. Tažná kapacita dosahuje 1 400 kg u AWD verze. První kusy dorazily na evropské trhy v létě 2024, české ceny startují kolem 45 000 € (≈ 1 100 000 Kč).

FAQ – Často hledané otázky

Jaký je reálný dojezd Ford Explorer?

U varianty 52 kWh se můžete v kombinovaném provozu spolehnout na 280–320 km, ve městě až kolem 350 km. Bohatší verze 77 kWh zvládne zhruba 430–480 km kombinovaně a přes 500 km ve městském režimu.

Jak rychle se nabíjí Ford Explorer?

Na DC nabíječce 170 kW trvá doplnění z 10 na 80 % pouhých 25 minut. Doma přes wallbox 11 kW se baterie 77 kWh dobije za zhruba 7 hodin; se 7 kW wallboxem počítejte s časy okolo 11 hodin.

Na jaké platformě je postaven Ford Explorer?

Explorer využívá německou platformu Volkswagen MEB, která se používá i pro ID.4. Ford však vozidlo výrazně upravil podle svých požadavků na jízdní vlastnosti a design, aby "jezdilo jako Ford".

Mohu s Ford Explorer táhnout přívěs?

Ano, AWD verze má tažnou kapacitu 1 400 kg brzděného přívěsu – dostatečnou pro karavan či přívěs s lodí. RWD verze mají nižší tažnou kapacitu.

Jaké má Ford Explorer zavazadlový prostor?

Standardní objem činí 450 litrů, což je solidní hodnota pro kompaktní SUV. Sklopením zadních sedadel získáte až 1 400 litrů užitného prostoru pro větší náklad.

Přidat nový vůz

Základní specifikace a cena

Značka: Ford

Převodovka: Automatická

Počet míst: 5

Pohon: zadní náprava

Motor: synchronní elektromotor s permanentním magnetem

Rok výroby: 2024

Kapacita baterie (kWh): 77

Kolik stojí Ford Explorer?

Přibližná cena: ???

Detailnější specifikace

Maximální výkon motoru (kW): 210

Maximální výkon motoru (koně): 286

Maximální točivý moment (Nm): 545

Typ baterie: NCM lithium-ion

Napětí (V): 400V

Hmotnost (kg): 2021

Počet článků baterie:

Výkon palubní nabíječky (kW): 11

Maximální výkon nabíjení DC (kW): 170

Doba nabíjení Mod3 (hodiny): 7

Doba nabíjení Mod4 (minuty): 0.42

Maximální rychlost (km/h): 180

Zrychlení 0-100 km/h (s): 6.4

Kombinovaná spotřeba WLTP (kWh/100 km): 14.3

Dojezd WLTP kombinace (km): 540

Dojezd WLTP město (km):

Dojezd uživatel město (km):

Dojezd uživatel kombinace (km):

Emise (g/km):

Délka (mm): 4468

Šířka (mm): 1871

Výška (mm): 1633

Rozvor kol přední (mm):

Rozvor kol zadní (mm):

Světlá výška (mm):

Provozní hmotnost (kg): 2021

Maximální přípustná hmotnost (kg): 2675

Maximální svislé zatížení (kg):

Maximální hmotnost přívěsu s brzdou (kg):

Maximální hmotnost přívěsu bez brzdy (kg):

Objem zavazadlového prostoru (l): 440

Maximální objem zavazadlového prostoru (l): 1422

Rekuperace: ano

Jeden pedál:

Tepelné čerpadlo: Ano

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení:

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Nový Nissan Leaf: Kapalinové chlazení baterie a vylepšený komfort

Třetí generace Nissan Leaf přináší zásadní technologické změny, včetně přechodu na kapalinové chlazení baterie, které zlepšuje... >>

BYD zpomaluje výrobu: Čínský gigant čelí nečekaným problémům?

Čínský výrobce elektromobilů BYD v posledních měsících výrazně zpomalil výrobu, přičemž v některých továrnách snížil produkci... >>

Xpeng G7: Rekordní předprodej elektrického SUV se supervýkonnými čipy

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng zaznamenal obrovský zájem o nový model G7, když během 46 minut získal přes 10 000 předobjednávek.... >>

BMW Group dosáhla historického milníku

BMW Group oslavuje milník: Vyrobila již 3 miliony elektrifikovaných vozů. Jubilejním vozem se stal plug-in hybridní BMW 330e Touring v barvě... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.