Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Leapmotor B10: Nový čínský elektromobil míří na evropský trh přes Německo

Stellantis - Leapmotor - medialibrary-corporate.stellantis.com
Fotka autora Annette
Annette 11 Listopad, 2024

Čínská automobilka Leapmotor, která v říjnu představila svůj třetí model pro evropský trh - model B10, možná zahájí jeho výrobu v Německu. Podle informací, které poskytla agentura Reuters od dvou nezávislých zdrojů, se zvažuje továrna Stellantis v německém městě Eisenach, kde se vyrábí také vozy Opel. Tento krok by mohl podpořit další expanzi čínské značky na evropském trhu, kde se už etablovaly modely T03 a C10.

Vliv politického napětí mezi Čínou a Evropskou unií

Důvodem pro možné přesunutí výroby do Německa je rozhodnutí čínské vlády. Ta údajně požádala čínské automobilky, aby významně neinvestovaly do výrobních závodů v evropských zemích, které podporují zavedení speciálních cel na čínské elektromobily. Tato cla začala platit na konci října a Německo bylo jednou z mála zemí EU, která s tímto opatřením nesouhlasila. Proto by výroba B10 mohla být přesunuta právě do této země.

Současná výroba modelu T03 a plány pro Evropu

Produkce modelu T03 byla zahájena ve výrobním závodě Stellantis v Tychách v Polsku v polovině června, přičemž části jsou nadále dováženy z Číny. U modelu C10, který je rovněž dostupný v Evropě, je zatím plánováno přesunutí výroby na evropský kontinent, ale není jasné, kde by tato produkce mohla probíhat. Rozhodnutí o přesunu výroby do Německa však může znamenat vyšší výrobní náklady, protože náklady na energie a pracovní sílu jsou zde vyšší než v Polsku.

Spolupráce se Stellantis a plány na rozšíření prodejní sítě

Společnost Stellantis, která v loňském roce získala 20% podíl v Leapmotor, se stala klíčovým partnerem v jejich expanzi na evropský trh. Vzniklo společné podniku Stellantis-Leapmotor s podílem 51/49, což umožní značce Leapmotor využít prodejní kanály Stellantis a otevřít až 350 prodejních míst po celé Evropě. Toto partnerství by mělo zajistit silnější zastoupení na trhu a podporu prodeje modelů jako B10.

Budoucnost a expanze mimo evropský trh

Leapmotor International má ambiciózní plány a hodlá uvádět každý rok nový model od roku 2025 do roku 2027. Na konci roku 2024 se společnost chystá rozšířit i mimo Evropu, konkrétně do oblasti Blízkého východu, Afriky, Asie a Tichomoří a také Jižní Ameriky. Mezi prvními zeměmi jsou zvažovány například Turecko, Izrael, Francouzské zámořské regiony, Austrálie, Nový Zéland, Thajsko, Malajsie, Brazílie a Chile. Společnost dokonce uvažuje o vstupu na jihokorejský trh.

Význam pro evropský trh elektromobilů

Rozšiřující se přítomnost čínských elektromobilů na evropském trhu může znamenat změnu konkurenčního prostředí. Díky technologické vyspělosti a cenově dostupnějším modelům by mohli získat podíl na trhu, zejména pokud budou lokalizovat výrobu do Evropy, což by mohlo snížit náklady na dopravu a přizpůsobit nabídku preferencím evropských zákazníků.

Jak se bude situace vyvíjet, záleží i na dalších obchodních vztazích mezi Čínou a Evropskou unií, zejména v otázkách celních tarifů a podpory evropských výrobců elektromobilů. Leapmotor však již nyní ukazuje, že má ambice konkurovat evropským značkám a poskytnout cenově dostupné a technologicky vyspělé elektromobily.

Štítky

  • EV novinky
  • leapmotor

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Baterie odolná mrazu i vedru: Vědci navrhli řešení největšího problému elektromobilů
Zimní ráno, teplota -20°C, a váš elektromobil hlásí o třetinu nižší dojezd. Nebo naopak – parkujete v rozpáleném létě a baterie se přehřívá. Tyto problémy dobře znají majitelé elektromobilů po celém s...

Ilustrační foto

Kdo dluží komu? Nexperia China tvrdí opak toho, co tvrdí Nizozemsko – a ceny čipů letí nahoru
Čínská pobočka nizozemské Nexperia vystoupila s tvrdým prohlášením: obvinění z porušování smluv označuje za „zcela vymyšlená" a tvrdí, že to naopak Nizozemci dluží 140 milionů dolarů. Spor eskaluje – ...

Tesla Roadster | zdroj: tesla.com

Tesla Roadster: 8 let čekání končí. Nebo ne? Musk stanovil datum na dubnový žert
Zákazníci čekají od roku 2017, někteří už ruší objednávky. Teď Elon Musk oznámil představení na 1. dubna 2026 – ten samý den, kdy lidé nevěří ničemu. Je to provokace, nebo konečně reálný termín? Vůz m...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Od Iron Mana po Jágra: slavní, kteří přesedlali na elektromobily

Elektromobily dnes lákají široké spektrum řidičů – od technologických vizionářů po prakticky smýšlející rodiny. Nabízejí tichý... >>

Ojetý elektromobil se stává hitem. Češi objevili cestu k levnějšímu elektrickému snu, dovoz trhá rekordy

Je to tichý, ale o to silnější signál, že se český automobilový trh mění v základech. Zatímco se vedou debaty o budoucnosti, data mluví... >>

Bez dotací mezi nejlepšími: Češi kupují elektromobily rychleji než Němci či Francouzi

Zatímco Německo a Francie nabízejí tisíce eur na elektromobily, z první světové desítky nejrychleji rostoucích trhů vypadly. Česká... >>

Musk ztrácí Británii: Tesla propadla 7× pod BYD. Škoda Elroq je bestseller

Zatímco Tesla prodala ve Velké Británii v říjnu jen 511 vozů (nejhorší výsledek roku), BYD zaznamenalo sedminásobně vyšší prodeje a UK... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Valli di Carnia, ItalyAmaro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Craiova, RomaniaCraiova, Romania
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Durham, UKBowburn, United Kingdom
19 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verona, ItalyVerona, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Hanau, GermanyHanau, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.