Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Leapmotor B10: Nový čínský elektromobil míří na evropský trh přes Německo

Stellantis - Leapmotor - medialibrary-corporate.stellantis.com

Čínská automobilka Leapmotor, která v říjnu představila svůj třetí model pro evropský trh - model B10, možná zahájí jeho výrobu v Německu. Podle informací, které poskytla agentura Reuters od dvou nezávislých zdrojů, se zvažuje továrna Stellantis v německém městě Eisenach, kde se vyrábí také vozy Opel. Tento krok by mohl podpořit další expanzi čínské značky na evropském trhu, kde se už etablovaly modely T03 a C10.

Vliv politického napětí mezi Čínou a Evropskou unií

Důvodem pro možné přesunutí výroby do Německa je rozhodnutí čínské vlády. Ta údajně požádala čínské automobilky, aby významně neinvestovaly do výrobních závodů v evropských zemích, které podporují zavedení speciálních cel na čínské elektromobily. Tato cla začala platit na konci října a Německo bylo jednou z mála zemí EU, která s tímto opatřením nesouhlasila. Proto by výroba B10 mohla být přesunuta právě do této země.

Současná výroba modelu T03 a plány pro Evropu

Produkce modelu T03 byla zahájena ve výrobním závodě Stellantis v Tychách v Polsku v polovině června, přičemž části jsou nadále dováženy z Číny. U modelu C10, který je rovněž dostupný v Evropě, je zatím plánováno přesunutí výroby na evropský kontinent, ale není jasné, kde by tato produkce mohla probíhat. Rozhodnutí o přesunu výroby do Německa však může znamenat vyšší výrobní náklady, protože náklady na energie a pracovní sílu jsou zde vyšší než v Polsku.

Spolupráce se Stellantis a plány na rozšíření prodejní sítě

Společnost Stellantis, která v loňském roce získala 20% podíl v Leapmotor, se stala klíčovým partnerem v jejich expanzi na evropský trh. Vzniklo společné podniku Stellantis-Leapmotor s podílem 51/49, což umožní značce Leapmotor využít prodejní kanály Stellantis a otevřít až 350 prodejních míst po celé Evropě. Toto partnerství by mělo zajistit silnější zastoupení na trhu a podporu prodeje modelů jako B10.

Budoucnost a expanze mimo evropský trh

Leapmotor International má ambiciózní plány a hodlá uvádět každý rok nový model od roku 2025 do roku 2027. Na konci roku 2024 se společnost chystá rozšířit i mimo Evropu, konkrétně do oblasti Blízkého východu, Afriky, Asie a Tichomoří a také Jižní Ameriky. Mezi prvními zeměmi jsou zvažovány například Turecko, Izrael, Francouzské zámořské regiony, Austrálie, Nový Zéland, Thajsko, Malajsie, Brazílie a Chile. Společnost dokonce uvažuje o vstupu na jihokorejský trh.

Význam pro evropský trh elektromobilů

Rozšiřující se přítomnost čínských elektromobilů na evropském trhu může znamenat změnu konkurenčního prostředí. Díky technologické vyspělosti a cenově dostupnějším modelům by mohli získat podíl na trhu, zejména pokud budou lokalizovat výrobu do Evropy, což by mohlo snížit náklady na dopravu a přizpůsobit nabídku preferencím evropských zákazníků.

Jak se bude situace vyvíjet, záleží i na dalších obchodních vztazích mezi Čínou a Evropskou unií, zejména v otázkách celních tarifů a podpory evropských výrobců elektromobilů. Leapmotor však již nyní ukazuje, že má ambice konkurovat evropským značkám a poskytnout cenově dostupné a technologicky vyspělé elektromobily.

Štítky

  • EV novinky
  • leapmotor
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Annette, dne 11 Listopad, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Xpeng a BP Pulse rozšiřují dobíjecí infrastrukturu v Číně

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng a společnost BP Pulse, divize britské ropné společnosti BP, otevřeli první společnou dobíjecí... >>

Registrace elektroaut v ČR květen 2025: Škoda dominuje s 475 vozy, celkem 1 211 nových BEV

Český trh s elektromobily zaznamenal v květnu 2025 celkem 1 211 nových registrací bateriových elektrických vozidel. Jasným lídrem se stala... >>

Xiaomi YU7: Čínský elektrický SUV soupeř vstupuje na scénu

Čínský technologický gigant Xiaomi představuje svůj první elektrický SUV model YU7 na autosalonu v Šen-čenu. Vůz s parametry... >>

VWFS hlásí rekordní růst financování elektromobilů v Česku

VWFS zaznamenal v prvních pěti měsících roku 2025 rekordní nárůst zájmu o financování elektromobilů na českém trhu. Společnost... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.
TOPlist