Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor pokračuje v dynamickém růstu a v srpnu 2025 dosáhl rekordních 57 066 dodaných vozidel, což představuje již čtvrtý po sobě jdoucí měsíc s novým rekordem. Společnost, podporovaná evropským automobilním gigantem Stellantis, současně oznámila debut nového modelu Lafa 5 na prestižním veletrhu IAA Mobility v Mnichově.
57 066
+88,31%
328 859
928 407
Čtvrtý po sobě jdoucí rekordní měsíc
Leapmotor v srpnu 2025 dosáhl dodávek 57 066 vozidel, což znamená nárůst o 88,31 % oproti stejnému období loňského roku a o 13,84 % oproti červenci. Jedná se o druhé překonání hranice 50 000 vozidel za měsíc v historii společnosti.
Od ledna do srpna 2025 společnost dodala celkem 328 859 vozidel, což představuje meziroční růst o 136,43 %. Kumulativní dodávky od založení společnosti tak k 31. srpnu dosáhly 928 407 jednotek.
Historický úspěch: První půlroční zisk čínského elektro-startupu
Leapmotor se stal teprve druhým čínskýma startupem v oblasti elektromobility po Li Auto, který dosáhl půlročního zisku. Společnost vykázala čistý zisk 30 milionů jüanů (4,21 milionu dolarů) za první polovinu roku 2025, zatímco ve stejném období loňského roku měla ztrátu 2,21 miliardy jüanů.
Příjmy vzrostly na 24,25 miliardy jüanů, což představuje meziroční nárůst o 174 %. Hrubá zisková marže se zlepšila z 8,4 % v roce 2024 na 14,9 % v prvním čtvrtletí 2025, což odráží úspěšné škálování výroby a optimalizaci nákladů.
Nový model Lafa 5 míří do Evropy
Leapmotor oznámil, že jeho nový model Lafa 5 bude mít premiéru na veletrhu IAA Mobility v Mnichově 8. září 2025. Jedná se o první oficiální zmínku o tomto modelu ze strany společnosti.
Podle sdílených obrázků se bude jednat o kompaktní hatchback, který zapadá do strategie společnosti nabídnout cenově dostupnou elektromobilitu pro široké spektrum zákazníků.
Partnerství se Stellantis otevírá globální trhy
Strategické partnerství s evropským automobilovým koncernem Stellantis, který investoval přibližně 1,5 miliardy eur za 21% podíl v Leapmotor, umožňuje rychlou expanzi na globální trhy. V Evropě již funguje více než 600 prodejních a servisních míst, s plánem rozšíření na 700 lokací do konce roku 2025.
Historie růstu Leapmotor
Založení společnosti
Leapmotor byl založen v Hangzhou se zaměřením na technologicky pokročilé elektromobily s vlastním vývojem klíčových komponent.
První dodávky vozů
Uvedení prvního modelu S01 na čínský trh, který zahájil komerční činnost společnosti.
Partnerství se Stellantis
Stellantis investoval 1,5 miliardy eur za 21% podíl a založil společný podnik Leapmotor International.
Globální expanze
Zahájení prodeje v Evropě v září 2024 s modely T03 a C10, následované expanzí do dalších regionů.
Globální výrobní a prodejní síť na podzim 2025
Od ledna do července 2025 společnost exportovala 24 980 vozidel, přičemž největší pozornost věnuje evropskému trhu jako klíčové oblasti pro mezinárodní expanzi.
Evropa
- 🇩🇪 Německo: Podíl na trhu BEV přesáhl 1 % v červnu 2025
- 🇬🇧 Velká Británie: 46 prodejců, plán rozšíření na 80 do konce roku
- 🇫🇷 Francie, 🇮🇹 Itálie: Aktivní prodej prostřednictvím sítě Stellantis
Asie a Pacifik
- 🇨🇳 Čína: Domácí trh - první místo mezi elektro-startupy
- Expanze: Indie, Thajsko, Malajsie, Austrálie od Q4 2024
Ostatní regiony
- 🌍 Střední východ a Afrika: Turecko, Izrael
- 🌎 Jižní Amerika: Brazílie, Chile od čtvrtého čtvrtletí 2024
Technologická konkurenceschopnost
Společnost investuje významně do výzkumu a vývoje - v prvním čtvrtletí 2025 to bylo 800 milionů jüanů, nárůst o 53,8 % oproti loňsku. Zaměřuje se především na inteligentní řízení a pokročilé AI algoritmy.
Portfolio modelů na podzim 2025
- T03 - městský kompaktní vůz s dojezdem 265 km WLTP
- C10 - překročil 100 000 globálních dodávek během 13 měsíců od uvedení
- B10 - překročil 10 000 jednotek za pouhé dva měsíce, nejrychleji se prodávající model značky
- Lafa 5 - nový kompaktní hatchback s premiérou v Mnichově
Ambiciózní plány do budoucna
Leapmotor si stanovil cíl dosáhnout jednoho milionu ročních prodejů v roce 2026. Pro rok 2025 společnost zvýšila svůj cíl z původních 500-600 tisíc na 580-650 tisíc vozidel.
Kdo je Leapmotor: Od technologického startupu k elektromobilovému gigantovi
Leapmotor je čínská automobilka založená v roce 2015 v Hangzhou zakladatelem Zhu Jiangmingem, který má více než 30 let zkušeností v elektrotechnice a je spoluzakladatelem technologické společnosti Dahua Technology. Na rozdíl od mnoha konkurentů se Leapmotor od začátku zaměřil na vertikální integraci - vyvíjí a vyrábí vlastními silami klíčové komponenty včetně elektrických pohonů, baterií i inteligentních systémů.
Společnost patří mezi nejrychleji rostoucí čínské elektromobilové startupy a v roce 2023 se umístila mezi top 3 značkami v této kategorii na domácím trhu. Zásadní změnou prošla v říjnu 2023, kdy evropský automobilový koncern Stellantis investoval 1,5 miliardy eur za přibližně 21% podíl a založil společný podnik Leapmotor International pro globální expanzi mimo Čínu. Od letošního července je navíc oficiálně i v Česku.
Zdroje: CnEVPost, Electrive.com