Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Leapmotor překvapil svět: Z nuly na zisk za 10 let a tajemný nový model míří do Evropy

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 1 Září, 2025

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor pokračuje v dynamickém růstu a v srpnu 2025 dosáhl rekordních 57 066 dodaných vozidel, což představuje již čtvrtý po sobě jdoucí měsíc s novým rekordem. Společnost, podporovaná evropským automobilním gigantem Stellantis, současně oznámila debut nového modelu Lafa 5 na prestižním veletrhu IAA Mobility v Mnichově.

Shrnutí: Čínská automobilka Leapmotor dosáhla v srpnu rekordních dodávek 57 066 vozidel, což představuje nárůst o 88,31 % oproti loňsku. Společnost také oznámila debut nového modelu Lafa 5 na veletrhu IAA Mobility v Mnichově 8. září 2025.

57 066

Vozidel dodáno v srpnu 2025

+88,31%

Meziroční nárůst

328 859

Dodávky za prvních 8 měsíců 2025

928 407

Celkové dodávky od založení

Čtvrtý po sobě jdoucí rekordní měsíc

Leapmotor v srpnu 2025 dosáhl dodávek 57 066 vozidel, což znamená nárůst o 88,31 % oproti stejnému období loňského roku a o 13,84 % oproti červenci. Jedná se o druhé překonání hranice 50 000 vozidel za měsíc v historii společnosti.

Od ledna do srpna 2025 společnost dodala celkem 328 859 vozidel, což představuje meziroční růst o 136,43 %. Kumulativní dodávky od založení společnosti tak k 31. srpnu dosáhly 928 407 jednotek.

Historický úspěch: První půlroční zisk čínského elektro-startupu

Leapmotor se stal teprve druhým čínskýma startupem v oblasti elektromobility po Li Auto, který dosáhl půlročního zisku. Společnost vykázala čistý zisk 30 milionů jüanů (4,21 milionu dolarů) za první polovinu roku 2025, zatímco ve stejném období loňského roku měla ztrátu 2,21 miliardy jüanů.

Příjmy vzrostly na 24,25 miliardy jüanů, což představuje meziroční nárůst o 174 %. Hrubá zisková marže se zlepšila z 8,4 % v roce 2024 na 14,9 % v prvním čtvrtletí 2025, což odráží úspěšné škálování výroby a optimalizaci nákladů.

Nový model Lafa 5 míří do Evropy

Leapmotor oznámil, že jeho nový model Lafa 5 bude mít premiéru na veletrhu IAA Mobility v Mnichově 8. září 2025. Jedná se o první oficiální zmínku o tomto modelu ze strany společnosti.

Podle sdílených obrázků se bude jednat o kompaktní hatchback, který zapadá do strategie společnosti nabídnout cenově dostupnou elektromobilitu pro široké spektrum zákazníků.

Partnerství se Stellantis otevírá globální trhy

Strategické partnerství s evropským automobilovým koncernem Stellantis, který investoval přibližně 1,5 miliardy eur za 21% podíl v Leapmotor, umožňuje rychlou expanzi na globální trhy. V Evropě již funguje více než 600 prodejních a servisních míst, s plánem rozšíření na 700 lokací do konce roku 2025.

Historie růstu Leapmotor

2015

Založení společnosti
Leapmotor byl založen v Hangzhou se zaměřením na technologicky pokročilé elektromobily s vlastním vývojem klíčových komponent.

2019

První dodávky vozů
Uvedení prvního modelu S01 na čínský trh, který zahájil komerční činnost společnosti.

2023

Partnerství se Stellantis
Stellantis investoval 1,5 miliardy eur za 21% podíl a založil společný podnik Leapmotor International.

2024-2025

Globální expanze
Zahájení prodeje v Evropě v září 2024 s modely T03 a C10, následované expanzí do dalších regionů.

Globální výrobní a prodejní síť na podzim 2025

Od ledna do července 2025 společnost exportovala 24 980 vozidel, přičemž největší pozornost věnuje evropskému trhu jako klíčové oblasti pro mezinárodní expanzi.

Evropa

  • 🇩🇪 Německo: Podíl na trhu BEV přesáhl 1 % v červnu 2025
  • 🇬🇧 Velká Británie: 46 prodejců, plán rozšíření na 80 do konce roku
  • 🇫🇷 Francie, 🇮🇹 Itálie: Aktivní prodej prostřednictvím sítě Stellantis

Asie a Pacifik

  • 🇨🇳 Čína: Domácí trh - první místo mezi elektro-startupy
  • Expanze: Indie, Thajsko, Malajsie, Austrálie od Q4 2024

Ostatní regiony

  • 🌍 Střední východ a Afrika: Turecko, Izrael
  • 🌎 Jižní Amerika: Brazílie, Chile od čtvrtého čtvrtletí 2024

Technologická konkurenceschopnost

Společnost investuje významně do výzkumu a vývoje - v prvním čtvrtletí 2025 to bylo 800 milionů jüanů, nárůst o 53,8 % oproti loňsku. Zaměřuje se především na inteligentní řízení a pokročilé AI algoritmy.

Portfolio modelů na podzim 2025

  • T03 - městský kompaktní vůz s dojezdem 265 km WLTP
  • C10 - překročil 100 000 globálních dodávek během 13 měsíců od uvedení
  • B10 - překročil 10 000 jednotek za pouhé dva měsíce, nejrychleji se prodávající model značky
  • Lafa 5 - nový kompaktní hatchback s premiérou v Mnichově

Ambiciózní plány do budoucna

Leapmotor si stanovil cíl dosáhnout jednoho milionu ročních prodejů v roce 2026. Pro rok 2025 společnost zvýšila svůj cíl z původních 500-600 tisíc na 580-650 tisíc vozidel.

Výhled do roku 2026: Společnost plánuje dosáhnout jednoho milionu ročních dodávek podporovaných výhodami z rozsahu, mezinárodní expanzí a optimalizovaným portfoliem produktů.

Kdo je Leapmotor: Od technologického startupu k elektromobilovému gigantovi

Leapmotor je čínská automobilka založená v roce 2015 v Hangzhou zakladatelem Zhu Jiangmingem, který má více než 30 let zkušeností v elektrotechnice a je spoluzakladatelem technologické společnosti Dahua Technology. Na rozdíl od mnoha konkurentů se Leapmotor od začátku zaměřil na vertikální integraci - vyvíjí a vyrábí vlastními silami klíčové komponenty včetně elektrických pohonů, baterií i inteligentních systémů. 

Společnost patří mezi nejrychleji rostoucí čínské elektromobilové startupy a v roce 2023 se umístila mezi top 3 značkami v této kategorii na domácím trhu. Zásadní změnou prošla v říjnu 2023, kdy evropský automobilový koncern Stellantis investoval 1,5 miliardy eur za přibližně 21% podíl a založil společný podnik Leapmotor International pro globální expanzi mimo Čínu. Od letošního července je navíc oficiálně i v Česku.

Zdroje: CnEVPost, Electrive.com

Štítky

  • EV novinky
  • leapmotor
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Elektromobil v Anglii - ilustrační foto

Daním a smrti se nevyhneme. Británie to dokazuje: elektromobily plánuje zdanit od roku 2028
Benjamin Franklin měl pravdu. Britští řidiči elektromobilů se o tom přesvědčí na vlastní kůži – od roku 2028 zaplatí 3 pence za každou ujetou míli. To je 1,15 Kč za kilometr, ročně průměrně 7 000 koru...

Technologie - Robotika - AI

XPeng předvedl robota s lidskou chůzí. Diváci nevěřili, že není uvnitř člověk
Zatímco Tesla slibuje miliony robotů, čínský XPeng tiše testoval IRON robota celý rok ve vlastní továrně – a přiznal neúspěch. Teď přichází s novou generací, která kombinuje pevnolátkové baterie, 22 s...

Obnovitelné zdroje energie

Česko vyjednalo odklad CO2 daně na paliva. Pak řeklo ne. Proč?
Evropská unie po dramatickém nočním vyjednávání schválila snížení emisí o 90 procent do roku 2040. Česko hlasovalo proti, přesto plán prošel. Součástí je i síť vysokorychlostních vlaků, která zkrátí c...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Kdo dluží komu? Nexperia China tvrdí opak toho, co tvrdí Nizozemsko – a ceny čipů letí nahoru

Čínská pobočka nizozemské Nexperia vystoupila s tvrdým prohlášením: obvinění z porušování smluv označuje za „zcela vymyšlená" a... >>

Nio Firefly chystá „eSko“. Silnější 120kW motor si brousí zuby na Mini Cooper

Prémiová kompaktní značka Nio Firefly, která se netají svými ambicemi konkurovat ikonickému Mini, zvyšuje sázky. Jen pár měsíců po... >>

Konec éry dotací: Norsko dosáhlo 98,3 % elektromobilů a mění pravidla

Když 98 z 100 nových aut jede na elektřinu, dotace ztrácejí smysl. Norsko to dokázalo a teď mění pravidla hry – v průběhu příštích... >>

Elektromobil by si 97 % majitelů koupilo znovu. Jaká je jejich jediná velká bolest?

Devět z deseti českých řidičů elektromobilů je nadšených. Jezdí levněji než dříve, většinou nabíjejí doma přes noc a reálný... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neuberg, GermanyErlensee, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Épinal, FranceÉpinal, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ljubljana, SloveniaLjubljana, Slovenia
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Forte dei Marmi, ItalyForte dei Marmi, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.