Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Legenda je zpět a k nepoznání. Nový Nissan Leaf sjíždí z linek, špičkovou techniku daruje i Juku

Nissan Leaf | zdroj: nissannews.com
Foto: Nissan Leaf | zdroj: nissannews.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 22 Prosinec, 2025
Čekání je u konce dříve, než mnozí tušili. Zatímco svět spekuloval o budoucnosti modelu LEAF, britská továrna v Sunderlandu v uplynulém týdnu spustila výrobní linky naplno. Třetí generace legendy je na světě, vypadá úplně jinak a co víc – její technika se stane srdcem i pro chystaný elektrický Juke. Nissan se po letech útlumu nadechl k masivní ofenzivě.

Byl to týden plný překvapení. Ještě nedávno se mluvilo o plánech a konceptech, ale dnes, na konci roku 2025, už z bran britského závodu vyjíždějí první kusy vozu, který má za úkol vrátit Nissan na trůn elektromobility. Nový Nissan LEAF je tady a s tím původním má společné už jen jméno.

A aby toho nebylo málo, server CleanTechnica potvrdil, že právě tato nová platforma bude základem i pro dalšího netrpělivě vyhlíženého hráče – elektrický Nissan Juke.

Nový LEAF: Konec hatchbacku, vítej crossovere

Zapomeňte na oblé tvary předchozích generací. Nový Leaf, jehož design vychází z odvážného konceptu Chill-Out, se transformoval do stylového crossoveru se splývavou zádí. Reaguje tak na neúprosný trend trhu, který žadá vyšší posez a robustnější vzhled.

Co už víme o novém Leafu:

  • Dojezd: Díky vylepšené aerodynamice a nové chemii baterií atakuje hranici 600 km (WLTP).
  • Nabíjení: Standardem je konečně CCS2 s výkonem až 130 kW, což eliminuje největší slabinu předchůdce (CHAdeMO).
  • Vzhled: Čisté linie, digitální světelná maska a zapuštěné kliky dveří.

Juke EV: Rebel s dospělou technikou

Zpráva o zahájení výroby Leafu je klíčová i pro fanoušky modelu Juke. Bylo potvrzeno, že chystaný Juke EV nebude jen „přestavěným spalovákem“, ale plnohodnotným sourozencem nového Leafu. Využije stejnou modulární platformu (pravděpodobně CMF-EV), což mu zajistí parametry, o kterých se konkurentům v segmentu B-SUV může jen zdát.

Zatímco Leaf sází na uhlazenou eleganci (koncept Chill-Out), Juke si ponechá svou dravost inspirovanou konceptem Hyper Punk. Ostré hrany a extravagantní interiér zůstanou, ale pod kapotou bude bít dospělé elektrické srdce s aktivním termomanagementem a vysokou efektivitou.

Sunderland jako pevnost Nissanu

Obě novinky jsou součástí obřího projektu EV36Zero, do kterého Nissan investoval přes miliardu liber. Továrna v Sunderlandu se stala soběstačným ekosystémem s vlastní výrobou baterií a obnovitelnými zdroji energie.

Pro českého zákazníka to má zásadní význam – vozy vyrobené v Británii se vyhnou clům, která hrozí dovozům z Číny, a dodací lhůty budou výrazně kratší. První kusy nového Leafu by se na českých silnicích mohly objevit už na jaře 2026, elektrický Juke bude následovat v těsném závěsu.

Pozdě, ale s parádou

Nissan dlouho vyčkával. Možná až příliš dlouho. Ale zdá se, že čekání se vyplatilo. Místo uspěchaných polovičatých řešení přichází s dvojicí modelů, které sdílejí špičkovou techniku, ale míří na naprosto odlišné zákazníky. Leaf pro rodiny a pragmatiky, Juke pro individualisty. Pokud se potvrdí české ceny startující pod hranicí 900 tisíc korun, má se konkurence (včetně té čínské) čeho bát.

Zdroje: CleanTechnica, Tiskové centrum Nissan Europe

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Nissan
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Elektromobily nebo spalovací vozy

Německo a Česko vyhrály: EU zmírňuje zákaz spalováků. Francie a Volvo protestují
Evropská komise v úterý 16. prosince 2025 oficiálně zmírnila plánovaný zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku 2035. Místo původních 100% snížení emisí CO2 nově požaduje pouze 90...

Ilustrační foto

Shell otevírá svou síť: Partnerství s Hubject usnadní nabíjení v celé Evropě
Stát v dešti u nabíječky a marně stahovat další novou aplikaci je zážitek, na který chceme všichni zapomenout. Shell v prosinci 2025 konečně vyslyšel volání řidičů a strhává své digitální hradby. Díky...

Ilustrační foto

Čína zavádí povinné mechanické kliky po haváriích elektromobilů
Čínské ministerstvo průmyslu zveřejnilo návrh bezpečnostních předpisů, které mají zabránit opakování tragických situací, kdy se lidé po nehodě nemohli dostat z vozidla. Nová norma nařizuje, aby všechn...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobilita v Česku má stále co dohánět. Lépe jsou na tom Poláci i Maďaři

Česká čísla překvapí: registrace elektromobilů vzrostly za deset měsíců roku 2025 o 31,8 % na 11 444 vozů. Jenže tržní podíl 5,6 % je... >>

Proč Tesla zvládla software za 5 let a tradiční automobilky selhávají dekádu

GM tratil 10 miliard dolarů na Cruise a projekt skončil. Ford ztratil 2,7 miliardy na Argo AI. Tesla mezitím posílá bezdrátové aktualizace od... >>

Vyměníte 5 % energie za čisté ruce? Bezdrátové nabíjení elektromobilů konečně dává smysl

Zaparkovat a odejít. Žádné hledání kabelů v kufru, žádné špinavé ruce. To, co známe z telefonů, se ve Švýcarsku stává realitou i... >>

Volkswagen a Xpeng dokončili společný elektromobil ID.Unyx 07 za pouhých 18 měsíců

První společný vůz Volkswagenu a Xpengu, SUV ID.Unyx 07, vstoupí do výroby už 31. prosince. Je to výsledek nečekaně rychlého, pouhých 18... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schipkau, GermanySchipkau, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bochum, GermanyBochum, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg, Germany - EEZHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dover, UKDover, United Kingdom
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.