Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Mercedes-AMG GT XX překonal hranici 1 megawatt: nový světový rekord v nabíjení elektromobilů

Mercedes-Benz CLA, zdroj: media.mercedes-benz.cz
Foto: Mercedes-Benz CLA, zdroj: media.mercedes-benz.cz
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 8 Září, 2025
Klíčové informace: Mercedes-AMG GT XX dosáhl nabíjecího výkonu 1 041 kW, což představuje světový rekord pro osobní elektromobily. Megawattová hranice byla dosažena už za 0,5 sekundy a udržována po dobu 2,5 minuty.

Mercedes-Benz posouvá hranice elektromobility do nových rozměrů. Po sérii 25 rychlostních rekordů na testovacím okruhu v italském Nardò dokázal koncept Mercedes-AMG GT XX svou výjimečnost i u nabíjecí stanice. Prototyp dosáhl nebývalého nabíjecího výkonu přes jeden megawatt, čímž stanovil nový standard pro rychlonabíjení elektromobilů.Ostatně Mercedes-Benz v poslední době představuje jednu novinku za druhou. Mezi ty poslední patří představení modelu GLC EV 2026.

Rekordní nabíjení: více než 1 000 kW

V týdnu následujícím po legendárním výkonu na okruhu Nardò dosáhl CONCEPT AMG GT XX na prototypové nabíjecí stanici maximálního nabíjecího výkonu 1 041 kW. Tento výsledek představuje absolutní rekord, který se řadí mezi další úspěchy tohoto výjimečného vozidla.

Maximální nabíjecí výkon

1 041 kW

Megawattová hranice dosažena za 0,5 s

Proud

1 176 A

Přes speciálně vyvinutý CCS kabel

Energie za minutu

17,3 kWh

Ekvivalent 125 km dojezdu WLTP

Trvání megawattového výkonu

2,5 min

Nepřetržitě nad 1 000 kW

Neuvěřitelně vysoký nabíjecí výkon byl k dispozici okamžitě – megawattová hranice byla dosažena pouhých 0,5 sekundy po zahájení nabíjení. Koncept dokázal udržet nabíjecí výkon nad 1 000 kW po dobu přibližně dvou a půl minuty, což dokazuje výjimečnou vytrvalost systému.

Technologické inovace umožňující megawattové nabíjení

Vysoce výkonná baterie inspirovaná Formulí 1

Klíčem k tomuto úspěchu je inovativní vysokovýkonná baterie vyvinutá od základů v Affalterbachu. Baterie využívá cylindrické NCMA články (nikl/kobalt/mangan/hliník) s vysokou, štíhlou konstrukcí, která umožňuje efektivní chlazení a vysokou hustotu energie přes 300 Wh/kg.

Klíčové technologie baterie:

  • Více než 3 000 cylindrických NCMA článků pro optimální výkon
  • Laserem svařované hliníkové pouzdro článků pro lepší vodivost
  • Přímé chlazení elektricky nevodivým olejem udržující optimální teplotu
  • Napětí nad 800 V snižující hmotnost a zkracující časy nabíjení
  • Inteligentní termální management pro maximální výkon

Axial Flux motory: budoucnost elektrického pohonu

Vozidlo je poháněno třemi inovativními axial flux motory vyvinutými společností YASA, stoprocentní dceřinou společností Mercedes-Benz AG. Tyto motory nabízejí systémový výkon přes 1 000 kW (1 360 koní) a umožňují dosažení rychlostí nad 360 km/h.

"Jsme první výrobce, který používá axial flux motory a přímé chlazení baterií v plně elektrických modelech, a nyní jsme prokázali, jak převratné tyto technologie jsou." – Markus Schäfer, hlavní technolog Mercedes-Benz

Revoluce v nabíjecí infrastruktuře

Dalším klíčem k úspěchu je revoluční nabíjecí infrastruktura vyvinutá Mercedes-Benz ve spolupráci s italskou společností Alpitronic. Srdcem této infrastruktury byla speciálně vyvinutá prototypová nabíjecí stanice kombinující to nejlepší ze dvou technologií.

MCS nabíjecí stanice původně navržená pro nákladní automobily byla převedena do systému, který funguje se štíhlým CCS kabelem a přitom bezpečně přenáší obrovský proud. Toto řešení představuje technologický průlom pro nabíjecí infrastrukturu osobních vozidel.

Budoucnost veřejného nabíjení

Poznatky z megawattového nabíjení přímo ovlivní vývoj nové vysokovýkonné rychlonabíječky. Ta bude dostupná v nabíjecích parcích Mercedes-Benz v Evropě a Severní Americe od roku 2026. Mercedes-Benz a Alpitronic tak potvrzují svou inovační sílu a stanovují nové standardy pro veřejné nabíjení.

Platforma AMG.EA: základ budoucích modelů

CONCEPT AMG GT XX slouží jako technologický demonstrátor pro novou vysokovýkonnou architekturu AMG.EA, která vstoupí do sériové výroby již příští rok. Axial flux motory a přímo chlazená baterie budou zavedeny do produkčních vozidel, což přinese inovace inspirované Formulí 1 do budoucích silničních vozů AMG.

Architektura AMG.EA je speciálně navržena pro vysokovýkonné elektrické vozidla a bude základem nejen pro nástupce současného AMG GT 4-door, ale také pro nové elektrické SUV s výkonem přes 1 000 koní.

Srovnání s současnou konkurencí

Pro lepší představu o významu tohoto rekordu je třeba uvést, že většina současných špičkových rychlonabíjecích elektromobilů, včetně modelů Tesla a Porsche, dosahuje maximálního nabíjecího výkonu mezi 270 a 350 kW. Mercedes-AMG GT XX tak překonal současný standard trojnásobně.

Tento technologický skok přibližuje elektromobily k rychlosti doplňování energie srovnatelné s tankováním benzínu nebo nafty, což je jeden z hlavních požadavků spotřebitelů pro přechod na elektrickou mobilitu.

Zdroj: autoevolution.com, jalopnik.com, mercedes-amg.com

Štítky

  • EV novinky
  • Mercedes-Benz
  • nabíjení
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Tesla Model S | zdroj: tesla.com

Tesla čelí propadu v Evropě: Prodeje ve Francii a Dánsku klesly o desítky procent
Listopadové statistiky registrací elektromobilů odhalily pro Teslu znepokojivý trend v Evropě. V klíčových trzích, jako je Francie a Dánsko, zaznamenala americká automobilka propad prodejů o desítky p...

Lucid Air Pure EV | zdroj: lucidmotors.com

Konec nadvlády Tesly? Lucid Air stanovil nový rekord v efektivitě a konkurenci utekl o "parník"
Dlouhé roky platilo, že pokud chcete nejefektivnější elektromobil, jdete k Tesle. Rok 2025 ale přepisuje tabulky. Americký Lucid Motors s modelem Air Pure nejenže přebral žezlo krále efektivity, ale s...

BYD | zdroj: byd.com

BYD útočí na absolutní kvalitu: S 113 GWh na kontě vyhlašuje strategii „nulových defektů“
Vyrobit miliony baterií je jedna věc, vyrobit je bez jediné chyby druhá. Čínský BYD, který letos drtí prodejní žebříčky, si uvědomuje, že samotný objem k udržení trůnu nestačí. Firma proto v tichosti ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

1000 km na jedno nabití? Čínský GAC spouští pilotní linku pro baterie, které změní elektromobilitu

Čínská automobilka GAC dosáhla průlomu v elektromobilitě, když jako první v zemi spustila pilotní linku pro velkokapacitní all-solid-state... >>

Může nový patent Tesly výrazně zlevnit elektromobily?

Nový patent Tesly publikovaný 27. listopadu popisuje technologii, která by mohla snížit cenu baterií až o polovinu. Konec obřích továrních... >>

Zatímco Tesla a BYD dostávají pozornost, tato čínská značka tiše prodala půl milionu aut za necelý rok

Zatímco NIO, Xpeng a Li Auto bojují o 30–40 tisíc prodejů měsíčně, čínský Leapmotor v listopadu dodal 70 327 vozů – téměř... >>

Ford Puma Gen-E pro rok 2026: Větší dojezd a technologie z vyšších tříd

Ford chystá pro rok 2026 vylepšenou verzi svého elektrického crossoveru Puma Gen-E. Díky novému designu baterie se dojezd WLTP zvýší z... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Leipzig, Germany - SeehausenLeipzig, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lorient, FranceCaudan, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Pitesti, RomaniaPitești, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vogogna, ItalyVogogna, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Villedieu-les-Poêles-Rouffigny, FranceVilledieu-les-Poêles-Rouffigny, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.