Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Mercedes-Benz získal povolení k testování autonomních vozů v Pekingu

Ilustrační foto
Fotka autora Jana
Jana 3 Srpen, 2024

Společnost Mercedes-Benz dosáhla významného úspěchu na poli autonomního řízení. Začátkem srpna oznámila, že jako první zahraniční automobilka získala oprávnění k testování vozů s autonomním řízením úrovně 4 (L4) v ulicích Pekingu a na vybraných dálničních úsecích. Tento krok představuje zásadní milník nejen pro samotnou značku, ale i pro celé odvětví samořídících vozidel.

Udělení povolení následovalo po pečlivém přezkoumání bezpečnostních protokolů a technologií, které Mercedes-Benz využívá. Automobilka hodlá tuto jedinečnou příležitost využít k dalšímu vylepšování a optimalizaci svých autonomních systémů, jež by v budoucnu mohly zásadně proměnit způsob, jakým se lidé přepravují.

Testování v reálném provozu umožní Mercedes-Benz shromáždit neocenitelná data a poznatky z každodenních situací, což je pro další vývoj autonomních technologií klíčové. Ačkoli společnost již podobné testy prováděla v různých částech světa, získání povolení v Číně má zvláštní význam vzhledem k rozsahu a komplexnosti tohoto trhu.

Dopad na budoucnost automobilového průmyslu

Získání tohoto povolení je jasným důkazem technologické vyspělosti a inovativního přístupu značky Mercedes-Benz. Vozy s autonomním řízením úrovně 4 dokáží samostatně ovládat vozidlo ve většině situací bez nutnosti zásahu řidiče, což představuje obrovský skok směrem k plně autonomní mobilitě.

Úspěšné výsledky těchto testů by mohly urychlit uvedení autonomních vozidel do běžného provozu, což by mělo pozitivní vliv na bezpečnost silničního provozu a efektivitu dopravy. Mercedes-Benz tak upevňuje svou pozici lídra v oblasti inovací a pokročilých technologií.

Vize autonomní mobility

S pokrokem v oblasti samořídících vozidel se mění i celkový pohled na mobilitu. Společnosti jako Mercedes-Benz hrají klíčovou úlohu v této transformaci, kdy se postupně přesouváme od tradičních způsobů dopravy k inteligentním a udržitelným řešením.

Testy v Pekingu budou bedlivě sledovány nejen odborníky, ale i širokou veřejností, která je zvědavá na směr, kterým se bude ubírat budoucnost dopravy. Výsledky těchto testů mohou mít dalekosáhlé důsledky pro legislativu a regulace týkající se autonomních vozidel v globálním měřítku.

Mercedes-Benz tak nejen posouvá hranice technologických možností, ale také aktivně přispívá k vytváření bezpečnější a efektivnější dopravy pro všechny účastníky silničního provozu.

Zdroj: CarNewsChina

Štítky

  • EV novinky
  • Mercedes-Benz

Mohlo by vás zajímat

BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com

BMW iX3 ujede 805 km. Podívejte se, kolik stojí nová éra bavorských elektromobilů
První model z rodiny Neue Klasse vstupuje na český trh s cenou od 1,74 milionu korun. Nabídka tří variant slibuje dojezd přes 800 kilometrů a nabíjení, které za 10 minut doplní energii na 370 km jízdy...

XPENG G6

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?
Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor. Plán je jasný: přibližně 180 km v chladném podzimním počasí, v pl...

Xpeng G6

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1
První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o víc než 200 000 Kč levnější a pocit z interiéru je lepší než v Te...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BYD má rekordní prodeje, ale zisk padá. Co se děje v Číně?

Když největší výrobce elektromobilů světa hlásí pokles zisku o 33 % i přes rostoucí prodeje, něco je špatně. V Číně zuří cenová... >>

Nejlepší auto, které nikdo nechce. Proč se oceňovaný Porsche Taycan neprodává a stahuje celou značku ke dnu?

Porsche, ikona ziskovosti, je na kolenou. Provozní marže se propadla z 18,6 % na pouhých 0,2 % a firma utrpěla historickou ztrátu. Důvod?... >>

Tak už i Nissan oznamuje solid-state baterie. Od roku 2028 tak čekejme dvojnásobné dojezdy

Závod o bateriový svatý grál má dalšího silného hráče – nebo spíše, Nissan teď hlasitě potvrzuje své ambice. Japonská automobilka,... >>

Omoda odhalila čtyřku s designem z budoucnosti: Menší crossover míří do Evropy, ale dorazí i do Česka?

Čínská značka Omoda, která teprve letos v březnu vstoupila na český trh, představila svůj nejnovější model. Omoda 4 je kompaktní... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Simmern, GermanySimmern, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - Trafford CentreManchester, United Kingdom
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kitzbühel, AustriaKitzbühel, Austria
3 míst • 150 kW • ne-Tesla
Treillières, FranceTreillières, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alsfeld, GermanyAlsfeld, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.