Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

MG představuje novou generaci MG4 s revoluční semi-solid state baterií

MG novinky - news.mgmotor.eu
Klíčové zprávy: Čínská automobilka MG připravuje na září 2025 uvedení nové generace úspěšného elektromobilu MG4 vybaveného revoluční semi-solid state baterií. Předobjednávky začnou 5. srpna 2025 pro čínský trh, Evropa by mohla následovat později.

5.9.

Datum uvdení na trh v Číně

1000+

Kilometrů dojezdu díky nové baterii

400

Wh/kg energetická hustota

Přelomová technologie semi-solid state baterií

MG připravuje revoluci v segmentu dostupných elektromobilů. Nová verze MG4 bude podle tvrzení ředitele značky Chen Cui jedním z prvních vozů na světě osazených semi-solid state baterií jako standardní výbavou. Tato technologie představuje významný krok směrem k budoucnosti elektromobility s výrazně vyšší energetickou hustotou a bezpečností.

První nový model značky MG, který bude uveden na trh příští rok, může být vybaven semi-solid baterií. Předem vás informuji, že cena nebude vysoká.

— Zhou Xing, generální ředitel divize MG značky SAIC

Co jsou semi-solid state baterie?

Semi-solid state baterie kombinují výhody tradičních lithium-iontových baterií s pokročilými vlastnostmi solid-state technologie. Používají semi-pevný elektrolyt - obvykle gel nebo suspenze - místo kapalného elektrolytu běžných baterií. Hlavní výhody této technologie zahrnují:

  • Vyšší energetická hustota - až 400 Wh/kg proti současným 200-250 Wh/kg u lithium-iontových baterií
  • Rychlejší nabíjení - možnost nabít 400 km dojezdu za pouhých 12 minut
  • Větší bezpečnost - pevné elektrolyty nejsou hořlavé, korozivní ani těkavé
  • Delší životnost - až 45 000 cyklů nabíjení
  • Menší rozměry - snížení objemu o 40% a hmotnosti o 25%

Obrázek
Miri

Tip na vyzkoušení:

Vyzkoušejte naše praktické nástroje pro majitele i zájemce o elektromobily. Připravili jsme například kalkulačku úspor, díky které snadno porovnáte provozní náklady elektromobilu a běžného spalovacího auta.

Dále můžete využít kalkulačku nákladů na nabíjení – stačí vybrat konkrétní model a ihned zjistíte, kolik vás bude stát „tankování“.

A pokud chcete mít přehled o provozu vašeho auta, oceníte nástroj Evidence elektromobilu. Můžete v něm sledovat nabíjení, servisní prohlídky, náklady, ujeté kilometry a další informace. Nástroj je pro registrované a zdarma.

Nová generace MG4 - technické specifikace

Nová verze MG4 je oproti předchůdci větší - měří 4395 mm na délku, 1842 mm na šířku a 1551 mm na výšku s rozvorem 2750 mm. Vozidlo je postaveno na osvědčené platformě Nebula EV od společnosti SAIC a výrazně se odlišuje od současné sportovnější verze.

Pohon

  • Motor: Synchronní s permanentními magnety, 120 kW
  • Umístění: Zadní náprava
  • Maximální rychlost: 160 km/h

Baterie

  • Typ: Semi-solid state od Rept Battery Energy
  • Hmotnost: o 150 kg nižší než u současné verze
  • Dojezd: Přes 1000 km (očekávaný)

Technologie

  • Kokpit: Systém vyvinutý s Oppo
  • Konektivita: Podpora Oppo, Huawei, Apple
  • Design: Uzavřená maska, LED světlomety

Vývoj solid-state technologie u SAIC

2022

Založení vývojového centra
SAIC oznámilo vytvoření společné laboratoře s čínskou firmou QingTao Energy Development pro vývoj solid-state baterií.

2024

První semi-solid state aplikace
Uvedení modelu IM L6 se semi-solid state baterií s kapacitou 130 kWh a dojezdem přes 1000 km.

2025

MG4 s novou technologií
Plánované uvedení MG4 se semi-solid state baterií v září. Předobjednávky začnou 5. srpna s výrobou o měsíc později.

2026-2027

Masová výroba pure solid-state
SAIC plánuje zahájení sériové výroby druhé generace solid-state baterií s energetickou hustotou 400 Wh/kg.

Úspěch MG4 na světových trzích

Přestože se v Číně prodalo pouze 13 kusů MG4 v únoru 2025, vůz slaví úspěchy na evropských trzích. V prvním čtvrtletí 2025 MG Motor Europe zaregistrovala 78 505 vozidel, což představuje růst o 33,5% meziročně. MG4 byl klíčovým přispěvatelem k tomuto růstu.

Evropský fenomén

Pouze ve Velké Británii MG zaregistrovala 24 641 vozidel v prvním čtvrtletí 2025, což je nárůst o 6,5% oproti předchozímu roku. MG4 si od svého uvedení získalo více než 40 000 zákazníků. Tento úspěch byl dosažen díky kombinaci atraktivní ceny, kvalitní výbavy a vynikajících jízdních vlastností.

Budoucnost elektromobility MG

MG plánuje uvedení 13 nových elektrifikovaných modelů po celém světě během následujících dvou let, podpořených investicí přibližně 100 miliard yuanů (asi 14 miliard USD). Semi-solid state technologie bude hrát klíčovou roli v této expanzi.

Konkurenční výhoda: MG se díky semi-solid state technologii dostává o roky před konkurenty jako BMW (2030), Toyota (2027) či Volkswagen (druhá polovina dekády). Tato technologie nabízí dvojnásobnou energetickou hustotu oproti současným bateriím.

Globální strategie

Podle Zhou Yu, generálního ředitele divize MG, značka uvede v roce 2025 v Číně dva zcela nové modely a dva facelifty. Kromě semi-solid state technologie MG představí také nový DMH plug-in hybridní systém.

Očekávání pro český a evropský trh

Ačkoliv oficiální informace o dostupnosti nové generace MG4 se semi-solid state baterií pro evropský trh zatím nejsou k dispozici, úspěch současné verze naznačuje velký zájem zákazníků. Technologie semi-solid state je snazší na výrobu než plně solid-state baterie, což by mělo udržet ceny na přijatelné úrovni.

 

Zdroje: carnewschina.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 3 Červenec, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

CATL posiluje globální spolupráci pro dekarbonizaci

Čínský bateriový gigant CATL představil na konferenci Belt and Road svou vizi globální transformace k nulovým emisím. Společnost nabízí... >>

Nio rozšiřuje svou evropskou přítomnost s novými trhy a distributory

Čínský výrobce elektromobilů Nio oznámil expanzi do čtyř nových evropských zemí: Portugalska, Řecka, Kypru a Bulharska. Zároveň mění... >>

Elektromobilita v ČR na přelomu července 2025: Změny v dopravě a boj o dotace

Od 1. července 2025 vstupuje v platnost rozsáhlá novela silničního zákona, která přináší zásadní změny pro všechny řidiče - od... >>

Tesla Robotaxi zahájí testování, prodeje v Německu vykazují růst

Tesla zahajuje veřejné testování svého prvního robotaxi bez řidiče – upraveného Modelu Y s plně autonomním řízením FSD v12. První... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.