Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Na D1 vyrostl nový velkokapacitní dobíjecí hub pro elektromobily

ČEZ nabíjení

Na odpočívadle Mikulášov podél dálnice D1 byl nedávno otevřen nový dobíjecí hub pro elektromobily. Podle dostupných informací jde o dosud největší zařízení svého druhu v České republice. Projekt realizovala energetická společnost ČEZ, která tímto krokem rozšiřuje síť dobíjecích stanic pro elektromobily na našem území.

Technické parametry a kapacita

Nový hub disponuje 14 dobíjecími stanicemi s deklarovaným maximálním výkonem 320 kW. Tato konfigurace teoreticky umožňuje současné dobíjení až 28 vozidel. Dle tvrzení provozovatele by mělo být možné během desetiminutové zastávky dobít baterii elektromobilu na dojezd přibližně 150 kilometrů. Tyto údaje však bude třeba ověřit v praxi, zejména s ohledem na různé typy elektromobilů a jejich skutečnou schopnost využít maximální nabíjecí výkon.

Kontext rozšiřování dobíjecí infrastruktury

Otevření tohoto hubu je součástí širšího trendu budování dobíjecí infrastruktury v ČR. ČEZ není jediným hráčem na trhu, ale patří k těm nejaktivnějším. Společnost uvádí, že aktuálně provozuje 10 lokalit s třemi a více výkonnými stojany a plánuje další expanzi. Je však třeba poznamenat, že rozvoj elektromobility v ČR stále čelí různým výzvám, včetně nedostatečné infrastruktury v některých regionech.

Dopady na uživatele elektromobilů

Pro řidiče elektromobilů může nový hub znamenat významné zlepšení komfortu při cestování po D1. Zvýšení počtu dostupných dobíjecích míst by mohlo vést ke zkrácení čekacích dob, které jsou často předmětem kritiky ze strany uživatelů. Zároveň je třeba vzít v úvahu, že skutečný přínos bude záviset na reálném vytížení stanice a schopnosti různých modelů elektromobilů využít nabízený vysoký výkon.

Budoucnost elektromobility v ČR

Ačkoli otevření nového hubu představuje pozitivní krok v rozvoji infrastruktury pro elektromobily, je důležité vnímat tento projekt v širším kontextu. Elektromobilita v ČR stále čelí mnoha výzvám, včetně relativně nízké adopci elektromobilů mezi spotřebiteli, vysokých pořizovacích cen vozidel a potřeby dalšího rozvoje dobíjecí sítě mimo hlavní dopravní tahy. Bude zajímavé sledovat, jak se bude situace vyvíjet v následujících letech a zda podobné projekty skutečně přispějí k masovějšímu rozšíření elektromobility v České republice.

Štítky

  • EV novinky
  • nabíjení
  • nabíjecí stanice
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 16 Srpen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

100MW stanice láme rekordy: Kamion získá 100 km dojezdu za 5 minut

Huawei zprovoznil první 100megawattovou nabíjecí stanici pro kamiony na světě. Za pouhých 5 minut nabíjení získá řidič energii pro 100 km... >>

Evropa elektromobilitou překvapila: Více než milion nových vozů za sedm měsíců roku 2025

Evropský trh s elektromobily zažívá na podzim 2025 nebývale dynamické období. Za prvních sedm měsíců letošního roku bylo v Evropské... >>

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

General Motors a Hyundai oznámily společný vývoj pěti vozidel, přičemž pro Severní Ameriku připravují čistě elektrickou dodávku. V USA... >>

Salon Elektromobilů 2025 v Ostravě: Zažijte budoucnost dopravy na vlastní kůži

Salon Elektromobilů 2025 zavítá poprvé do Ostravy a nabídne návštěvníkům možnost vyzkoušet nejnovější elektromobily, setkat se s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Münster, GermanyMünster, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mandelieu-la-Napoule, FranceMandelieu-la-Napoule, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Magliano Sabina, ItalyMagliano Sabina, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schwandorf, GermanySchwandorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Calais, FranceCoquelles, France
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Næstved, DenmarkNæstved, Denmark
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Aldaia, SpainAldaia, Spain
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Magnant, FranceMagnant, France
56 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.