Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Napětí mezi EU a Čínou ohledně tarifů na elektromobily

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Redakce
Redakce 4 Říjen, 2024

Evropská unie nedávno zahájila antidotační šetření týkající se dovozu elektromobilů z Číny. Evropská komise vyjádřila obavy, že čínští výrobci mohou využívat nespravedlivých subvencí, které jim umožňují nabízet vozidla za výrazně nižší ceny na evropském trhu. Toto šetření by mohlo vést k zavedení vyšších tarifů na čínské elektromobily, což má za cíl vyrovnat konkurenční podmínky pro evropské výrobce.

Reakce Číny

Čína na toto rozhodnutí reagovala s ostrým nesouhlasem. Ministerstvo obchodu Čínské lidové republiky označilo šetření za protekcionistický krok, který může narušit globální dodavatelské řetězce a poškodit vztahy mezi oběma ekonomikami. Čínští výrobci elektromobilů prohlásili, že i přes možné zvýšení tarifů neplánují zvyšovat ceny svých vozidel na evropském trhu. Uvedli však, že pokud by nebyly hrozící tarify, mohli by ceny svých elektromobilů dále snížit, což by bylo přínosné pro evropské spotřebitele.

Důvody Evropské unie

Evropská unie argumentuje, že šetření je nezbytné pro ochranu domácího automobilového průmyslu před nekalou konkurencí. Podle EU čínské subvence narušují trh a ohrožují pracovní místa v evropských automobilkách. Zvýšení tarifů má za cíl vyrovnat podmínky na trhu a podpořit investice do domácí výroby elektromobilů.

Možnosti řešení

Přestože situace vyvolává napětí, existuje prostor pro dialog. Obě strany mohou zahájit diplomatická jednání s cílem najít kompromis, který by zabránil eskalaci obchodního konfliktu. Možným řešením je dohoda o transparentnosti subvencí nebo spolupráce na společných projektech v oblasti elektromobility.

Dopad na trh s elektromobily

Potenciální zavedení tarifů může ovlivnit dostupnost cenově výhodných čínských elektromobilů v Evropě. I když čínští výrobci neplánují zvyšovat ceny, vyšší tarify mohou snížit jejich zisky a ovlivnit jejich dlouhodobou strategii na evropském trhu. Pro evropské spotřebitele to může znamenat menší výběr a vyšší ceny. 

Zdroj: CNevpost

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Bývalý šéf Lynk&Co: Automobilky v tajnosti nenávidí elektromobilitu
Alain Visser, který až do začátku roku 2024 vedl značku Lynk&Co, ostře kritizuje automobilový průmysl. Podle něj tradiční výrobci automobilů ve skutečnosti elektromobilitu nenávidí a dělají vše pro to...

Škoda Enyaq | zdroj: skoda-storyboard.com

Český úspěch v Německu: Gigant Reemtsma rok testoval elektromobily, jako vítěze vybral Škodu Enyaq
Je to zpráva, která v Mladé Boleslavi potěší. Německá společnost Reemtsma, stojící za známými tabákovými značkami, dokončila náročný dvanáctiměsíční pilotní projekt. Cíl byl jasný: najít ideální elekt...

Nabíjení elektromobilu

CATL spouští unikátní linku: Humanoidní roboti Xiaomo zrychlí a zabezpečí výrobu baterií
Čínský gigant CATL, světový lídr ve výrobě baterií pro elektromobily, spustil v Luoyangu unikátní linku. Klíčové testovací procesy bateriových sad zde poprvé ve velkém měřítku zajišťují humanoidní rob...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Mercedes CLA na EV platformě s 5 hvězdami v Euro NCAP: Jak si vedly další elektromobily a vodík?

Nejnovější kolo crash testů Euro NCAP přineslo na sklonku roku 2025 zajímavé výsledky pro elektromobily a vodíková vozidla. Nový... >>

Tesla má na zádech nový stín. Čínský Zeekr v Austrálii okamžitě vystřelil mezi elitu

Listopadová čísla z Austrálie přinesla nečekané drama. Ačkoliv si Tesla Model Y udržuje trůn, o největší rozruch se postaral úplný... >>

Pád krále: Tesla v Evropě ztrácí dech, zatímco elektromobily rostou o 44 %. V listopadu ji přeskočil čínský rival

Čekali jste ochlazení? Přišel boom. Listopadové registrace elektromobilů v EU meziročně vystřelily o 44 %, ale radost není všude. Zatímco... >>

Volkswagen a Xpeng dokončili společný elektromobil ID.Unyx 07 za pouhých 18 měsíců

První společný vůz Volkswagenu a Xpengu, SUV ID.Unyx 07, vstoupí do výroby už 31. prosince. Je to výsledek nečekaně rychlého, pouhých 18... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verona, Italy - Viale delle NazioniVerona, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Koper, SloveniaKoper, Slovenia
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.