Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Napětí mezi EU a Čínou ohledně tarifů na elektromobily

Ilustrační foto
Fotka autora Redakce
Redakce 4 Říjen, 2024

Evropská unie nedávno zahájila antidotační šetření týkající se dovozu elektromobilů z Číny. Evropská komise vyjádřila obavy, že čínští výrobci mohou využívat nespravedlivých subvencí, které jim umožňují nabízet vozidla za výrazně nižší ceny na evropském trhu. Toto šetření by mohlo vést k zavedení vyšších tarifů na čínské elektromobily, což má za cíl vyrovnat konkurenční podmínky pro evropské výrobce.

Reakce Číny

Čína na toto rozhodnutí reagovala s ostrým nesouhlasem. Ministerstvo obchodu Čínské lidové republiky označilo šetření za protekcionistický krok, který může narušit globální dodavatelské řetězce a poškodit vztahy mezi oběma ekonomikami. Čínští výrobci elektromobilů prohlásili, že i přes možné zvýšení tarifů neplánují zvyšovat ceny svých vozidel na evropském trhu. Uvedli však, že pokud by nebyly hrozící tarify, mohli by ceny svých elektromobilů dále snížit, což by bylo přínosné pro evropské spotřebitele.

Důvody Evropské unie

Evropská unie argumentuje, že šetření je nezbytné pro ochranu domácího automobilového průmyslu před nekalou konkurencí. Podle EU čínské subvence narušují trh a ohrožují pracovní místa v evropských automobilkách. Zvýšení tarifů má za cíl vyrovnat podmínky na trhu a podpořit investice do domácí výroby elektromobilů.

Možnosti řešení

Přestože situace vyvolává napětí, existuje prostor pro dialog. Obě strany mohou zahájit diplomatická jednání s cílem najít kompromis, který by zabránil eskalaci obchodního konfliktu. Možným řešením je dohoda o transparentnosti subvencí nebo spolupráce na společných projektech v oblasti elektromobility.

Dopad na trh s elektromobily

Potenciální zavedení tarifů může ovlivnit dostupnost cenově výhodných čínských elektromobilů v Evropě. I když čínští výrobci neplánují zvyšovat ceny, vyšší tarify mohou snížit jejich zisky a ovlivnit jejich dlouhodobou strategii na evropském trhu. Pro evropské spotřebitele to může znamenat menší výběr a vyšší ceny. 

Zdroj: CNevpost

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Obnovitelné zdroje energie

Česko vyjednalo odklad CO2 daně na paliva. Pak řeklo ne. Proč?
Evropská unie po dramatickém nočním vyjednávání schválila snížení emisí o 90 procent do roku 2040. Česko hlasovalo proti, přesto plán prošel. Součástí je i síť vysokorychlostních vlaků, která zkrátí c...

Renault 5 | zdroj: media.renault.com

Francouzi se zbláznili do Renaultu 5. Elektromobily dosáhly 24 %
Představte si, že každé čtvrté auto, které míjíte na ulici, je elektrické. Ve Francii to už není sci-fi, ale realita října 2025. Elektromobily dosáhly rekordních 24 % tržního podílu a za pouhý měsíc p...

BMW asistenční systém | zdroj: press.bmwgroup.com

BMW předběhlo Teslu. První německá značka s certifikací pro jízdu bez dotyku volantu
Evropští majitelé Tesel stále podpisují petice a čekají na schválení systému FSD. Mezitím se BMW Group stalo první německou automobilkou, která získala mezinárodní certifikaci podle nové regulace DCAS...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1

První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o... >>

Je tohle bod zlomu pro elektromobily v Česku? Čísla ze stovek dobíjecích stanic mluví jasně

Pražská energetika odhalila čísla, která potvrzují to, co mnozí tušili. Elektromobilita v Česku nabírá na síle takovým tempem, že... >>

Baterie v elektromobilu vydrží o 10 % déle díky české metodě. V servisech budou už snad za 2 roky

Při koupi ojetého elektromobilu nevíte, jak dlouho baterie vydrží. Servis tipuje, prodejce slibuje. Kateřina Nováková z ČVUT to změnila –... >>

Ford prodal 20 tisíc Mach-E za čtvrtletí. Klasický Mustang prohrává 2:1

Americká automobilka dosáhla rekordního růstu EV o 51 procent právě před zánikem dotací 7 500 dolarů. Zatímco elektrický crossover slaví... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sant Cugat, SpainBarcelona, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Debrecen, HungaryDebrecen, Hungary
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Berlin, Germany - Märkische SpitzeBerlin, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mantova, ItalyBagnolo San Vito, Italy
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.