Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Napětí mezi EU a Čínou ohledně tarifů na elektromobily

Ilustrační foto

Evropská unie nedávno zahájila antidotační šetření týkající se dovozu elektromobilů z Číny. Evropská komise vyjádřila obavy, že čínští výrobci mohou využívat nespravedlivých subvencí, které jim umožňují nabízet vozidla za výrazně nižší ceny na evropském trhu. Toto šetření by mohlo vést k zavedení vyšších tarifů na čínské elektromobily, což má za cíl vyrovnat konkurenční podmínky pro evropské výrobce.

Reakce Číny

Čína na toto rozhodnutí reagovala s ostrým nesouhlasem. Ministerstvo obchodu Čínské lidové republiky označilo šetření za protekcionistický krok, který může narušit globální dodavatelské řetězce a poškodit vztahy mezi oběma ekonomikami. Čínští výrobci elektromobilů prohlásili, že i přes možné zvýšení tarifů neplánují zvyšovat ceny svých vozidel na evropském trhu. Uvedli však, že pokud by nebyly hrozící tarify, mohli by ceny svých elektromobilů dále snížit, což by bylo přínosné pro evropské spotřebitele.

Důvody Evropské unie

Evropská unie argumentuje, že šetření je nezbytné pro ochranu domácího automobilového průmyslu před nekalou konkurencí. Podle EU čínské subvence narušují trh a ohrožují pracovní místa v evropských automobilkách. Zvýšení tarifů má za cíl vyrovnat podmínky na trhu a podpořit investice do domácí výroby elektromobilů.

Možnosti řešení

Přestože situace vyvolává napětí, existuje prostor pro dialog. Obě strany mohou zahájit diplomatická jednání s cílem najít kompromis, který by zabránil eskalaci obchodního konfliktu. Možným řešením je dohoda o transparentnosti subvencí nebo spolupráce na společných projektech v oblasti elektromobility.

Dopad na trh s elektromobily

Potenciální zavedení tarifů může ovlivnit dostupnost cenově výhodných čínských elektromobilů v Evropě. I když čínští výrobci neplánují zvyšovat ceny, vyšší tarify mohou snížit jejich zisky a ovlivnit jejich dlouhodobou strategii na evropském trhu. Pro evropské spotřebitele to může znamenat menší výběr a vyšší ceny. 

Zdroj: CNevpost

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Redakce, dne 4 Říjen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Hyundai Ioniq 6 N: Agresivní elektrický sedan míří na trh

Hyundai představuje vysoce výkonnou verzi svého elektrického sedanu Ioniq 6, označenou jako N. Model slibuje rekordní zrychlení pod 3 sekundy... >>

Pražská pobočka ORBION CARS končí jako dealer značky MG

Pražská pobočka ORBION CARS ukončí ke konci května 2025 svou činnost jako autorizovaný dealer značky MG. Servis a prodej vozů MG bude i... >>

Zeekr oslavuje půl milionu vyrobených elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr dosáhla významného milníku výrobou 500 000. vozu, jímž se stal luxusní model Zeekr 009 Grand. Průměrná... >>

Tesla ztrácí dech: Prodeje v Evropě padají, v Česku ji válcuje Škoda

Tesla v Evropě výrazně ztrácí – zatímco trh s elektromobily roste, její prodeje meziročně klesly o téměř 40 %. Ani nový Model Y a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.