Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Napětí mezi EU a Čínou ohledně tarifů na elektromobily

Ilustrační foto

Evropská unie nedávno zahájila antidotační šetření týkající se dovozu elektromobilů z Číny. Evropská komise vyjádřila obavy, že čínští výrobci mohou využívat nespravedlivých subvencí, které jim umožňují nabízet vozidla za výrazně nižší ceny na evropském trhu. Toto šetření by mohlo vést k zavedení vyšších tarifů na čínské elektromobily, což má za cíl vyrovnat konkurenční podmínky pro evropské výrobce.

Reakce Číny

Čína na toto rozhodnutí reagovala s ostrým nesouhlasem. Ministerstvo obchodu Čínské lidové republiky označilo šetření za protekcionistický krok, který může narušit globální dodavatelské řetězce a poškodit vztahy mezi oběma ekonomikami. Čínští výrobci elektromobilů prohlásili, že i přes možné zvýšení tarifů neplánují zvyšovat ceny svých vozidel na evropském trhu. Uvedli však, že pokud by nebyly hrozící tarify, mohli by ceny svých elektromobilů dále snížit, což by bylo přínosné pro evropské spotřebitele.

Důvody Evropské unie

Evropská unie argumentuje, že šetření je nezbytné pro ochranu domácího automobilového průmyslu před nekalou konkurencí. Podle EU čínské subvence narušují trh a ohrožují pracovní místa v evropských automobilkách. Zvýšení tarifů má za cíl vyrovnat podmínky na trhu a podpořit investice do domácí výroby elektromobilů.

Možnosti řešení

Přestože situace vyvolává napětí, existuje prostor pro dialog. Obě strany mohou zahájit diplomatická jednání s cílem najít kompromis, který by zabránil eskalaci obchodního konfliktu. Možným řešením je dohoda o transparentnosti subvencí nebo spolupráce na společných projektech v oblasti elektromobility.

Dopad na trh s elektromobily

Potenciální zavedení tarifů může ovlivnit dostupnost cenově výhodných čínských elektromobilů v Evropě. I když čínští výrobci neplánují zvyšovat ceny, vyšší tarify mohou snížit jejich zisky a ovlivnit jejich dlouhodobou strategii na evropském trhu. Pro evropské spotřebitele to může znamenat menší výběr a vyšší ceny. 

Zdroj: CNevpost

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Redakce , dne 4 Říjen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.