Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Neskutečný dojezd, ale reálný test: Plně naložená Kia PV5 Cargo ujela 693 km a zapsala se do Guinnessovy knihy

Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com
Foto: Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 29 Říjen, 2025
Značka Kia se postarala o zápis do historie, když její první specializovaný elektrický užitkový vůz, Kia PV5 Cargo, stanovil nový světový rekord. S plným nákladem dokázal na jedno nabití ujet neuvěřitelných 693,38 kilometru. Tento výkon nejenže posouvá hranice segmentu eLCV, ale také ukazuje, že éra prakticky využitelných elektrických dodávek je definitivně tady.

Segment lehkých užitkových vozidel (eLCV) má nového rekordmana. Kia, ačkoliv je v této kategorii nováčkem, si připsala oficiální zápis do Guinnessovy knihy rekordů.

Rekord zní: „Nejdelší vzdálenost ujetá lehkým elektrickým dodávkovým vozem s maximálním zatížením na jedno dobití“. Verze PV5 Cargo Long Range, plně naložená na maximální povolenou hmotnost 2 652 kg (ověřeno TÜV Hessen), dosáhla dojezdu 693,38 km.

Test v reálném světě, ne v laboratoři

Nejednalo se o sterilní test na uzavřeném oválu. Rekordní jízda proběhla 30. září 2025 za naprosto reálných podmínek na veřejných komunikacích severně od Frankfurtu. Trasa byla záměrně navržena tak, aby simulovala běžný den řidiče doručovací nebo logistické služby.

Testovací smyčka měřila 58,2 km a kombinovala městský i příměstský provoz. Tým se tak musel potýkat se semafory, křižovatkami, kruhovými objezdy a běžným městským ruchem. Aby toho nebylo málo, dodávka při každém z 12 absolvovaných okruhů překonávala převýšení přibližně 370 metrů. Celá jízda trvala 22 hodin a 30 minut, přičemž dobíjecí port i nákladový prostor byly po celou dobu zapečetěny pod dohledem.

Co je „Platform Beyond Vehicle“ (PBV)?

Model PV5 Cargo je prvním vozem z nové řady Kia označované jako PBV (Platform Beyond Vehicle). Nejde jen o novou modelovou řadu, ale o komplexní strategii. Jak Kia již dříve naznačila, PBV představuje ekosystém mobility, který kombinuje specializovaná vozidla, software a pokročilou konektivitu.

Základem je inovativní modulární architektura E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service). Ta umožňuje díky konceptu „stavebních bloků“ vytvářet různé konfigurace vozidla – od nákladní verze Cargo, přes osobní Passenger, až po Chassis Cab nebo Camper. Cílem je nabídnout flexibilní řešení pro různé komerční i osobní potřeby, které lze přizpůsobit specifickým požadavkům zákazníků. Pro firmy to znamená i potenciálně nižší celkové náklady na vlastnictví (TCO) díky snazší údržbě a vyšší flexibilitě.

Obrázek
Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com
Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com

Více o konceptu PBV si můžete přečíst na oficiálních stránkách Kia PBV.

Praktický dopad: Více než jen číslo

„I když je Kia v segmentu LCV nováčkem, tento rekord dokazuje všestrannost a inovativnost našeho prvního PBV modelu,“ uvedl Marc Hedrich, prezident a generální ředitel Kia Europe.

Hedrich zdůraznil praktický přínos: „Skutečnost, že většina cílových zákazníků této varianty by mohla fungovat téměř dva pracovní dny na jedno dobití, vypovídá o její praktické využitelnosti.“ To je klíčový argument pro firmy, které zvažují přechod na elektrickou flotilu.

Zajímavým detailem z interního testování Kia je, že dodatečné zatížení 100 kg sníží dojezd (AER) pouze o přibližně 1,5 %. To dokazuje, že PV5 byl od základu navržen jako efektivní „pracant“.

Hrdinové za volantem

Rekordní jízdu absolvovala dvojice zkušených profesionálů. Prvním byl George Barrow, respektovaný novinář specializující se na užitková vozidla a člen poroty International Van of the Year (IVOTY). Druhým byl Christopher Nigemeier, seniorní inženýr z technického centra HMETC a člen vývojového týmu PV5.

„Byl jsem opravdu ohromen tím, jak daleko PV5 dokáže dojet: přes 690 km na jedno dobití a s plným zatížením. To není žádná maličkost,“ řekl Barrow. Nigemeier dodal, že se z jízdy stala přátelská soutěž o to, kdo z baterie vytěží víc, ale nakonec oba nejvíc ohromilo samotné vozidlo.

Obrázek
Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com
Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com

Budoucnost užitkových vozů

Kia PV5 Cargo s tímto rekordem jasně ukazuje, že bere vstup do segmentu LCV vážně. Model PV5 Cargo nabídne nákladový prostor až 4,4 m³ (v konfiguraci L2H1) a nosnost až 790 kg. Zákazníci budou moci volit z několika variant akumulátorů (od 43,3 kWh po 71,2 kWh) podle svých provozních potřeb.

Rekordní Kia PV5 Cargo bude k vidění na veletrhu Solutrans v Lyonu od 18. listopadu 2025.

Zdroj: Tisková zpráva Kia Czech

Štítky

  • EV novinky
  • Kia
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

BYD Atto 2 |  zdroj: bydukmedia.com

Máte v garáži BYD? Automobilka vám právě zdarma prodloužila záruku na čtvrt milionu kilometrů
Tohle se v autoprůmyslu jen tak nevidí. Zatímco konkurence o životnosti baterií často jen mlží, BYD vykládá karty na stůl. S okamžitou platností navyšuje záruční limit u všech svých plug-in (všechna a...

BYD Dolphin Surf | zdroj: bydukmedia.com

BYD patentuje revoluční motor: Mění magnetický tok pro vyšší dojezd
Čínský gigant BYD zveřejnil čtyři patenty na pokročilý elektromotor s proměnným magnetickým tokem. Tato technologie slibuje výrazné zlepšení efektivity, zejména při vysokých rychlostech, což by mohlo ...

Baterie

Stejná velikost, o polovinu delší dojezd. Nové baterie bez grafitu míří k výrobcům aut
Americké firmy ohlásily zásadní posun ve vývoji baterií. Díky nové technologii dokázaly do stejně těžkého článku uložit výrazně více energie. Pro řidiče to znamená jediné: elektromobily by mohly ujet ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Ford otáčí kormidlo: Odepisuje 19,5 miliardy a zastavuje elektrický F-150

Detroit hlásí jeden z nejdražších strategických obratů v historii automobilismu. Sen o rychlé elektrifikaci Ameriky narazil na tvrdou realitu... >>

ADAC vyvrátil mýty o elektrosmogu: Elektroauta jsou bezpečná

Rozsáhlá studie německého ADAC s téměř milionem měření potvrdila, že elektromagnetické záření v elektroautech nepředstavuje žádné... >>

Německo a Česko vyhrály: EU zmírňuje zákaz spalováků. Francie a Volvo protestují

Evropská komise v úterý 16. prosince 2025 oficiálně zmírnila plánovaný zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku... >>

Továrna Tesla Semi je téměř hotová. Výroba elektrických tahačů začne koncem roku 2025

V prosinci 2025 se Tesla intenzivně připravuje na zahájení sériové výroby elektrického tahače Semi v továrně u Gigafactory Nevada.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

(EV OTM) - Old Meadow, UKLiverpool, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Chemnitz, GermanyChemnitz, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schierling, GermanySchierling, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Salzburg, AustriaAnif-Salzburg, Austria
12 míst • 125 kW • ne-Tesla
Lohfelden, GermanyLohfelden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.