Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Neskutečný dojezd, ale reálný test: Plně naložená Kia PV5 Cargo ujela 693 km a zapsala se do Guinnessovy knihy

Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com
Foto: Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 29 Říjen, 2025
Značka Kia se postarala o zápis do historie, když její první specializovaný elektrický užitkový vůz, Kia PV5 Cargo, stanovil nový světový rekord. S plným nákladem dokázal na jedno nabití ujet neuvěřitelných 693,38 kilometru. Tento výkon nejenže posouvá hranice segmentu eLCV, ale také ukazuje, že éra prakticky využitelných elektrických dodávek je definitivně tady.

Segment lehkých užitkových vozidel (eLCV) má nového rekordmana. Kia, ačkoliv je v této kategorii nováčkem, si připsala oficiální zápis do Guinnessovy knihy rekordů.

Rekord zní: „Nejdelší vzdálenost ujetá lehkým elektrickým dodávkovým vozem s maximálním zatížením na jedno dobití“. Verze PV5 Cargo Long Range, plně naložená na maximální povolenou hmotnost 2 652 kg (ověřeno TÜV Hessen), dosáhla dojezdu 693,38 km.

Test v reálném světě, ne v laboratoři

Nejednalo se o sterilní test na uzavřeném oválu. Rekordní jízda proběhla 30. září 2025 za naprosto reálných podmínek na veřejných komunikacích severně od Frankfurtu. Trasa byla záměrně navržena tak, aby simulovala běžný den řidiče doručovací nebo logistické služby.

Testovací smyčka měřila 58,2 km a kombinovala městský i příměstský provoz. Tým se tak musel potýkat se semafory, křižovatkami, kruhovými objezdy a běžným městským ruchem. Aby toho nebylo málo, dodávka při každém z 12 absolvovaných okruhů překonávala převýšení přibližně 370 metrů. Celá jízda trvala 22 hodin a 30 minut, přičemž dobíjecí port i nákladový prostor byly po celou dobu zapečetěny pod dohledem.

Co je „Platform Beyond Vehicle“ (PBV)?

Model PV5 Cargo je prvním vozem z nové řady Kia označované jako PBV (Platform Beyond Vehicle). Nejde jen o novou modelovou řadu, ale o komplexní strategii. Jak Kia již dříve naznačila, PBV představuje ekosystém mobility, který kombinuje specializovaná vozidla, software a pokročilou konektivitu.

Základem je inovativní modulární architektura E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service). Ta umožňuje díky konceptu „stavebních bloků“ vytvářet různé konfigurace vozidla – od nákladní verze Cargo, přes osobní Passenger, až po Chassis Cab nebo Camper. Cílem je nabídnout flexibilní řešení pro různé komerční i osobní potřeby, které lze přizpůsobit specifickým požadavkům zákazníků. Pro firmy to znamená i potenciálně nižší celkové náklady na vlastnictví (TCO) díky snazší údržbě a vyšší flexibilitě.

Obrázek
Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com
Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com

Více o konceptu PBV si můžete přečíst na oficiálních stránkách Kia PBV.

Praktický dopad: Více než jen číslo

„I když je Kia v segmentu LCV nováčkem, tento rekord dokazuje všestrannost a inovativnost našeho prvního PBV modelu,“ uvedl Marc Hedrich, prezident a generální ředitel Kia Europe.

Hedrich zdůraznil praktický přínos: „Skutečnost, že většina cílových zákazníků této varianty by mohla fungovat téměř dva pracovní dny na jedno dobití, vypovídá o její praktické využitelnosti.“ To je klíčový argument pro firmy, které zvažují přechod na elektrickou flotilu.

Zajímavým detailem z interního testování Kia je, že dodatečné zatížení 100 kg sníží dojezd (AER) pouze o přibližně 1,5 %. To dokazuje, že PV5 byl od základu navržen jako efektivní „pracant“.

Hrdinové za volantem

Rekordní jízdu absolvovala dvojice zkušených profesionálů. Prvním byl George Barrow, respektovaný novinář specializující se na užitková vozidla a člen poroty International Van of the Year (IVOTY). Druhým byl Christopher Nigemeier, seniorní inženýr z technického centra HMETC a člen vývojového týmu PV5.

„Byl jsem opravdu ohromen tím, jak daleko PV5 dokáže dojet: přes 690 km na jedno dobití a s plným zatížením. To není žádná maličkost,“ řekl Barrow. Nigemeier dodal, že se z jízdy stala přátelská soutěž o to, kdo z baterie vytěží víc, ale nakonec oba nejvíc ohromilo samotné vozidlo.

Obrázek
Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com
Kia PV5 Cargo | zdroj: press-eu.kia.com

Budoucnost užitkových vozů

Kia PV5 Cargo s tímto rekordem jasně ukazuje, že bere vstup do segmentu LCV vážně. Model PV5 Cargo nabídne nákladový prostor až 4,4 m³ (v konfiguraci L2H1) a nosnost až 790 kg. Zákazníci budou moci volit z několika variant akumulátorů (od 43,3 kWh po 71,2 kWh) podle svých provozních potřeb.

Rekordní Kia PV5 Cargo bude k vidění na veletrhu Solutrans v Lyonu od 18. listopadu 2025.

Zdroj: Tisková zpráva Kia Czech

Štítky

  • EV novinky
  • Kia
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Baterie

CATL a GAC podepsaly desetiletou smlouvu na výměnu baterií
Čínský gigant CATL uzavřel s automobilkou GAC desetiletou strategickou dohodu o rozvoji technologie výměny baterií. Spolupráce zahrnuje společnou výstavbu stanic a pronájem baterií v rámci ekosystému ...

Elektromobil a čistá energie

Tesla chystá masivní výrobu Optimuse, ale ztrácí klíčové manažery Modelu Y a Cybertrucku
Tesla se připravuje na obrovskou expanzi Gigafactory Texas, kde má vzniknout nová výrobní hala pro humanoidní roboty Optimus s cílem produkovat až 10 milionů kusů ročně. Paradoxně, v tentýž den společ...

CATL baterie - ilustrační foto

Nižší cena, vyšší dojezd? CATL spouští výrobu baterií, které posouvají možnosti levných elektromobilů
Klíčový hráč na poli elektromobility přichází s technologickým skokem, který ocení především koncoví uživatelé. Pátá generace LFP baterií od CATL neřeší jen dojezd, ale přináší zásadní posun v počtu n...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu

Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných... >>

866 km dojezdu? Nový Mercedes CLA-EV útočí na Teslu Model 3! Zjistěte, proč.

Svět elektromobilů zažívá zemětřesení! Mercedes-Benz představuje svůj nový elektrický CLA, který s ohromujícím dojezdem 866 km a cenou... >>

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi

Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cherbourg, FranceCherbourg-en-Cotentin, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nyborg, DenmarkNyborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.