Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Nio strhlo lavinu zájmu. Nové ES8 eviduje 100 000 objednávek, potvrzují bankéři

Nio EV | ilustrační foto
Čínský výrobce prémiových elektromobilů Nio se opět dostává do centra pozornosti. Podle nejnovější zprávy analytiků z Deutsche Bank automobilka eviduje přibližně 100 000 zrušitelných předobjednávek na svou modernizovanou vlajkovou loď, SUV model ES8. Toto číslo naznačuje, že strategie Nio v oblasti cenotvorby a technologických inovací silně rezonuje s potřebami trhu.

Tato zpráva přichází krátce poté, co jsme na EV Magazínu informovali o oficiálním spuštění prodeje a expedici prvních vozů k zákazníkům. Nyní se ukazuje, že počáteční zájem výrazně překonal očekávání a vysílá pozitivní signál investorům i celé branži.

Analýza Deutsche Bank a co znamená pro Nio

Analytický tým Deutsche Bank, vedený Wangem Binem, ve své zprávě uvádí, že data o objednávkách pocházejí z jejich vlastních kontrol u dealerů. Přestože jsou tyto objednávky zrušitelné, jejich vysoký počet je jasným indikátorem silné poptávky a tržního potenciálu třetí generace modelu ES8. Tento úspěch je pro Nio klíčový, zejména v kontextu zostřující se konkurence na čínském i globálním trhu s elektromobily.

Nová generace ES8 byla představena s výrazně nižší startovací cenou oproti svému předchůdci. Předprodej v Číně začal s cenovkou 416 800 RMB (přibližně 1,35 milionu Kč) za verzi se 100kWh baterií. Analytici z Deutsche Bank dokonce očekávají, že finální cena by mohla být ještě o 7 000 až 17 000 RMB nižší, což by atraktivitu modelu dále zvýšilo.

Klíč k úspěchu: Cena a technologie

Nio se s modelem ES8 trefilo do černého. Vůz je vnímán jako přímý konkurent pro modely jako Li Auto L9 nebo Aito M9, ale s agresivnější cenovou politikou. Úspěch předobjednávek navazuje na pozitivní přijetí modelu L90 od sub-brandu Onvo, který v srpnu dosáhl na 10 575 dodaných kusů a stal se nejrychleji prodávaným modelem v historii automobilky, který překonal hranici 10 000 dodávek.

Management společnosti Nio si od nového elektromobilu slibuje hodně. Již dříve avizoval, že výrobní kapacita pro ES8 dosáhne v říjnu 10 000 vozů měsíčně a v prosinci by se měla vyšplhat až na 15 000 vozů měsíčně. Tyto ambiciózní cíle mají podpořit celkový plán Nio dodat ve čtvrtém čtvrtletí roku 2025 celkem 150 000 vozidel.

Budoucnost a výhled pro evropský trh

Ačkoliv se aktuální zprávy týkají primárně čínského trhu, úspěch na domácí půdě je pro Nio zásadní pro jeho další globální expanzi, včetně Evropy. Vysoký zájem o ES8 potvrzuje, že automobilka dokáže vyvinout konkurenceschopný produkt, který osloví širokou skupinu zákazníků. Pro české a evropské motoristy je to dobrá zpráva, která naznačuje, že se v budoucnu mohou těšit na další technologicky vyspělé a cenově zajímavé elektromobily této značky.

Zájem o akcie společnosti Nio na burze v reakci na zprávu Deutsche Bank posílil, což odráží obnovenou důvěru investorů v růstový potenciál firmy. Nyní bude klíčové, jak efektivně dokáže Nio přetavit obrovský počet předobjednávek v reálné prodeje a plynule navyšovat výrobu.

Zdroj: cnevpost.com, moomoo.com

Štítky

  • EV novinky
  • nio
  • Nio ES8
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 17 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

EU plánuje jednotné dotace na elektroauta. Co to znamená?

Evropská unie chystá jednotné dotace na elektroauta. Francie stále nabízí až 4 000 €, Německo podporu zrušilo. Jak by mohly nové dotace... >>

Proč Volvo bojuje s softwarem: Elektromobily v srpnu 2025 čelí kritické zkoušce

Volvo přiznává alarmující množství softwarových chyb v elektromobilech EX90. Šéf společnosti Håkan Samuelsson varuje: "Úroveň byla... >>

NIO Inc. překonává rekordy: 31 305 dodávek v srpnu a ONVO L90 jako nový fenomén

Čínská společnost NIO Inc. dosáhla v srpnu 2025 rekordních 31 305 dodávek elektromobilů napříč všemi třemi značkami. Největší... >>

Nový konkurent Tesly a Rivianu? Lucid chystá terénní elektromobil za 50 tisíc dolarů

Americká automobilka Lucid Motors na autosalonu v Mnichově potvrdila, že třetím modelem její cenově dostupné platformy bude terénní SUV... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Olomouc, Czech RepublicOlomouc, Czech Republic
8 míst • 138 kW • ne-Tesla
Mülheim, GermanyMülheim an der Ruhr, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schierling, GermanySchierling, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Agde, FranceAgde, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Morano Calabro, ItalyMorano Calabro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Parma, Italy - Parma NorthParma, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krefeld, GermanyKrefeld, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Varazze, ItalyVarazze, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.