Společnost Nio, jeden z předních hráčů na poli prémiových elektromobilů, potvrzuje svou silnou pozici na trhu. Zatímco mnoho automobilek bojuje s náběhem výroby po oficiálním představení nového modelu, Nio zvolilo opačnou strategii. Nákladní vozy plné nových modelů ES8 byly spatřeny, jak opouštějí výrobní závod v Che-fej. Cílem je zajistit, aby zákazníci, kteří si vůz objednají, mohli usednout za volant v co nejkratším možném čase.
„S blížící se premiérou zcela nového ES8 naše továrna v Che-fej navyšuje expedici vozů. Dodávky budou spuštěny ihned po uvedení na akci NIO Day 2025, dne 20. září.“ potvrdil na sociální síti X William Li, zakladatel a CEO společnosti Nio. Tato strategie je jasným signálem sebevědomí ve výrobní kapacity a logistický řetězec.
Technologiemi nabitý gigant
Nové Nio ES8 není jen evolucí, ale významným krokem vpřed. Je postaveno na nejnovější platformě NT3.0 a využívá 900voltovou architekturu, která umožňuje extrémně rychlé nabíjení. Podle dostupných informací dokáže vůz získat energii na 250 kilometrů jízdy za pouhých 5 minut u kompatibilní nabíjecí stanice. Samozřejmostí zůstává i ikonická technologie výměny baterií, která na stanicích Nio trvá přibližně tři minuty.
Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů s kombinovaným výkonem 520 kW (přes 700 koní) a točivým momentem 700 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h by mělo být otázkou necelých čtyř sekund. Standardně dodávaná 100kWh baterie slibuje dojezd dle čínské normy CLTC až 635 kilometrů.
Vůz také narostl do rozměrů, čímž se posouvá do kategorie velkých SUV. Důraz byl kladen i na pokročilé asistenční systémy a autonomní řízení, kterému napomáhá soustava senzorů včetně tří LiDARů a výkonného čipu Shenji NX9031 vlastní výroby.
Krok ke stabilizaci dodavatelského řetězce
Uvedení nového modelu přichází v době, kdy se celý čínský automobilový sektor potýká s dopady tvrdé cenové války. V zajímavém kontextu nedávno několik velkých čínských výrobců, včetně Nio, BYD, Li Auto a Xiaomi, veřejně přislíbilo, že svým dodavatelům zaplatí za komponenty do 60 dnů. Tento krok, podpořený vládou, má za cíl zmírnit finanční tlak na menší firmy v dodavatelském řetězci a zajistit celkovou stabilitu a zdraví odvětví.
Pro Nio je úspěšné uvedení modelu ES8 klíčové. Automobilka si od své vlajkové lodi slibuje posílení prodejů ve čtvrtém čtvrtletí a upevnění své pozice v prémiovém segmentu nejen v Číně, ale potenciálně i v Evropě, kde již působí. Zda se třetí generace ES8 (v Evropě se starší verze prodává pod názvem EL8) dostane i k českým zákazníkům, zatím nebylo oficiálně potvrzeno.
Nio oficiálně míří do Česka, prodej začne v roce 2026
Pro české fanoušky elektromobility je klíčovou zprávou, že čekání na značku Nio se chýlí ke konci. V červnu 2025 bylo oficiálně potvrzeno, že Nio vstoupí na český trh. Distribuci pro Českou republiku, a také pro další země střední a východní Evropy jako Maďarsko, Rakousko, Polsko a Rumunsko, zajistí renomovaná distribuční skupina AutoWallis. Tento krok je součástí širší evropské expanze, kde Nio sází na model partnerství s lokálními distributory pro rychlejší a efektivnější vstup na trh.
Podle plánu bude prodej v Maďarsku a Rakousku zahájen již na konci roku 2025. Česká republika, společně s Polskem a Rumunskem, bude následovat v průběhu roku 2026. Součástí vstupu na trh bude nejen nabídka prémiových modelů jako EL6, EL8 a sedanů řady ET, ale také klíčové budování infrastruktury, především ikonických stanic pro výměnu baterií (Power Swap Stations), které se pro evropský trh vyrábějí v Maďarsku.
Zdroj: cnevpost.com, nio.com, insidechinaauto.com