Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Konec nekonečného čekání. Nio spouští prodej vlajkové lodi ES8, auta jsou již na cestě k zákazníkům

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 16 Září, 2025
Čínská automobilka Nio se chystá na oficiální uvedení své nové vlajkové lodi, plně elektrického SUV ES8 třetí generace. Premiéra proběhne již 20. září na akci NIO Day 2025. Firma však nezahálí – vozy již nyní míří k prodejcům po celé Číně, aby dodávky zákazníkům mohly začít bezprostředně po odhalení.

Společnost Nio, jeden z předních hráčů na poli prémiových elektromobilů, potvrzuje svou silnou pozici na trhu. Zatímco mnoho automobilek bojuje s náběhem výroby po oficiálním představení nového modelu, Nio zvolilo opačnou strategii. Nákladní vozy plné nových modelů ES8 byly spatřeny, jak opouštějí výrobní závod v Che-fej. Cílem je zajistit, aby zákazníci, kteří si vůz objednají, mohli usednout za volant v co nejkratším možném čase.

„S blížící se premiérou zcela nového ES8 naše továrna v Che-fej navyšuje expedici vozů. Dodávky budou spuštěny ihned po uvedení na akci NIO Day 2025, dne 20. září.“ potvrdil na sociální síti X William Li, zakladatel a CEO společnosti Nio. Tato strategie je jasným signálem sebevědomí ve výrobní kapacity a logistický řetězec.

Technologiemi nabitý gigant

Nové Nio ES8 není jen evolucí, ale významným krokem vpřed. Je postaveno na nejnovější platformě NT3.0 a využívá 900voltovou architekturu, která umožňuje extrémně rychlé nabíjení. Podle dostupných informací dokáže vůz získat energii na 250 kilometrů jízdy za pouhých 5 minut u kompatibilní nabíjecí stanice. Samozřejmostí zůstává i ikonická technologie výměny baterií, která na stanicích Nio trvá přibližně tři minuty.

Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů s kombinovaným výkonem 520 kW (přes 700 koní) a točivým momentem 700 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h by mělo být otázkou necelých čtyř sekund. Standardně dodávaná 100kWh baterie slibuje dojezd dle čínské normy CLTC až 635 kilometrů.

Vůz také narostl do rozměrů, čímž se posouvá do kategorie velkých SUV. Důraz byl kladen i na pokročilé asistenční systémy a autonomní řízení, kterému napomáhá soustava senzorů včetně tří LiDARů a výkonného čipu Shenji NX9031 vlastní výroby.

Krok ke stabilizaci dodavatelského řetězce

Uvedení nového modelu přichází v době, kdy se celý čínský automobilový sektor potýká s dopady tvrdé cenové války. V zajímavém kontextu nedávno několik velkých čínských výrobců, včetně Nio, BYD, Li Auto a Xiaomi, veřejně přislíbilo, že svým dodavatelům zaplatí za komponenty do 60 dnů. Tento krok, podpořený vládou, má za cíl zmírnit finanční tlak na menší firmy v dodavatelském řetězci a zajistit celkovou stabilitu a zdraví odvětví.

Pro Nio je úspěšné uvedení modelu ES8 klíčové. Automobilka si od své vlajkové lodi slibuje posílení prodejů ve čtvrtém čtvrtletí a upevnění své pozice v prémiovém segmentu nejen v Číně, ale potenciálně i v Evropě, kde již působí. Zda se třetí generace ES8 (v Evropě se starší verze prodává pod názvem EL8) dostane i k českým zákazníkům, zatím nebylo oficiálně potvrzeno.

Nio oficiálně míří do Česka, prodej začne v roce 2026

Pro české fanoušky elektromobility je klíčovou zprávou, že čekání na značku Nio se chýlí ke konci. V červnu 2025 bylo oficiálně potvrzeno, že Nio vstoupí na český trh. Distribuci pro Českou republiku, a také pro další země střední a východní Evropy jako Maďarsko, Rakousko, Polsko a Rumunsko, zajistí renomovaná distribuční skupina AutoWallis. Tento krok je součástí širší evropské expanze, kde Nio sází na model partnerství s lokálními distributory pro rychlejší a efektivnější vstup na trh.

Podle plánu bude prodej v Maďarsku a Rakousku zahájen již na konci roku 2025. Česká republika, společně s Polskem a Rumunskem, bude následovat v průběhu roku 2026. Součástí vstupu na trh bude nejen nabídka prémiových modelů jako EL6, EL8 a sedanů řady ET, ale také klíčové budování infrastruktury, především ikonických stanic pro výměnu baterií (Power Swap Stations), které se pro evropský trh vyrábějí v Maďarsku.

Zdroj: cnevpost.com, nio.com, insidechinaauto.com

Štítky

  • EV novinky
  • nio
  • Nio ES8
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Renault 5 | zdroj: media.renault.com

Francouzi se zbláznili do Renaultu 5. Elektromobily dosáhly 24 %
Představte si, že každé čtvrté auto, které míjíte na ulici, je elektrické. Ve Francii to už není sci-fi, ale realita října 2025. Elektromobily dosáhly rekordních 24 % tržního podílu a za pouhý měsíc p...

BMW asistenční systém | zdroj: press.bmwgroup.com

BMW předběhlo Teslu. První německá značka s certifikací pro jízdu bez dotyku volantu
Evropští majitelé Tesel stále podpisují petice a čekají na schválení systému FSD. Mezitím se BMW Group stalo první německou automobilkou, která získala mezinárodní certifikaci podle nové regulace DCAS...

Autonomní řízení

Evropané platí za technologii, kterou nemohou používat. Petice za Tesla FSD získává tisíce podpisů
Zatímco americký řidič projede s aktivním Tesla FSD téměř sedm milionů mil bez nehody, evropští majitelé elektromobilů za stejnou technologii zaplatili, ale nesmí ji zapnout. Nová petice a nedávný úsp...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Stellantis nasazuje 13 miliard dolarů na záchranu amerického byznysu. Bude to stačit?

Automobilový gigant Stellantis, majitel značek Jeep, Dodge a Ram, se nachází v nejhlubší krizi od svého vzniku. Prodeje v USA propadly o 15... >>

Elektrický Macan zachraňuje Porsche před propadem

Z každých 100 prodaných Macanů je 56 elektrických – nová generace na platformě PPE překonává spalovací předchůdce, který už v EU... >>

Tak i Čína občas nestíhá: Zeekr nečekaně šlápl na brzdu a odkládá modernizaci modelu 007

Jsme zvyklí na téměř nadzvukové tempo čínských automobilek, které chrlí nové modely a facelifty rychleji, než je západní konkurence... >>

GAC Aion i60 vstoupí na čínský trh v listopadu jako dostupnější alternativa k Toyotě bZ3X

Čínský automobilový trh přináší překvapivý zvrat. GAC, partner Toyoty v joint venture, chystá na listopad uvedení modelu Aion i60 –... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Falaise, FranceFalaise, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Szczecin, PolandSzczecin, Poland
12 míst • 250 kW
(EV OTM) - Warton, UKWarton, United Kingdom
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schorndorf, GermanySchorndorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Piacenza, Italy - Via Federico CoppalatiPiacenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.