Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Panasonic zahájil výrobu baterií pro elektromobily v nové továrně v Kansasu

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Redakce
Redakce 18 Červenec, 2025

Společnost Panasonic Energy oficiálně zahájila masovou produkci 2170 válcových bateriových článků v nově otevřené továrně poblíž Kansas City. Tento typ článků, označovaný podle svých rozměrů (21 mm v průměru a 70 mm na výšku), se běžně využívá v elektromobilech díky své vysoké energetické hustotě, která u současných Panasonicových produktů dosahuje 800 Wh/L. Energetická hustota udává, kolik energie (watt hodin) lze uložit do jednoho litru baterie – čím vyšší hodnota, tím delší dojezd vozidla na jedno nabití.

Kapacita a srovnání s existujícím provozem

Kansaský závod představuje druhou velkou investici Panasonicu do výroby baterií v USA, přičemž první továrna v Nevadě funguje od roku 2017 s roční kapacitou přibližně 41 GWh. Gigawatthodina (GWh) je jednotka odpovídající milionu kilowatthodin, což umožňuje posoudit objem výroby – například 1 GWh stačí pro vybavení zhruba 10 000 elektromobilů střední třídy. Nový kampus v Kansasu má po plném rozběhu dodat až 32 GWh článků ročně.

Technologické inovace a plány do blízké budoucnosti

Produkční linky v Kansasu využívají pokročilou automatizaci, která podle Panasonicu zvyšuje produktivitu o zhruba 20 % oproti nevadskému závodu. Firma již avizovala, že v krátkodobém horizontu zavede články s pokročilými materiály, jež zvýší jejich kapacitu přibližně o 5 %. Tento upgrade umožní skladovat více energie ve stejném fyzickém objemu, což přímo ovlivní výkon a dojezd elektrických vozidel.

Ekonomický dopad a spolupráce s akademickou sférou

Provoz továrny generuje až 4 000 přímých pracovních pozic a dalších zhruba 8 000 míst v navazujících odvětvích, jako jsou dodavatelé komponent nebo logistické služby. Panasonic Energy navíc aktivně spolupracuje s místními institucemi, včetně University of Kansas, na vzdělávacích programech zaměřených na rozvoj odborných dovedností v bateriových technologiích. Tato partnerství mají zajistit dlouhodobý přísun kvalifikované pracovní síly pro rostoucí sektor.

Strategický význam pro americký trh

Kazuo Tadanobu, generální ředitel Panasonic Energy, zdůraznil, že otevření továrny posiluje regionální dodavatelské řetězce a urychluje přechod k elektromobilitě v USA. Projekt byl realizován za výrazné podpory státu Kansas a lokálních partnerů. Výroba baterií přímo v USA snižuje závislost na dovozu a zkracuje logistické trasy pro americké výrobce elektromobilů, což přispívá k vyšší udržitelnosti celého odvětví.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Li Auto hlásí šestý měsíc poklesu, Nio naopak roste o 76 %
Prosinec přinesl čínským výrobcům elektromobilů smíšené výsledky. Zatímco Li Auto zaznamenalo už šestý měsíc v řadě meziroční pokles dodávek, konkurenční Nio si připsalo silný růst 76,3 %. Klíčem k ob...

Tesla Semi | zdroj: tesla.com

Továrna Tesla Semi je téměř hotová. Výroba elektrických tahačů začne koncem roku 2025
V prosinci 2025 se Tesla intenzivně připravuje na zahájení sériové výroby elektrického tahače Semi v továrně u Gigafactory Nevada. Nejnovější zprávy naznačují, že výrobní linky jsou téměř připraveny, ...

CATL baterie - ilustrační foto

CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %
Čínský výrobce baterií CATL upevnil svou dominanci na globálním trhu baterií pro elektromobily s tržním podílem 38,1 procenta za prvních deset měsíců roku 2025. Spolu s konkurenčním BYD ovládají více ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

MG MGS6 EV vstupuje na britský trh: Dojezd přes 500 km a špičková bezpečnost

Zcela nový elektrický crossover MG MGS6 EV míří na trh už tento podzim, přinášející kombinaci prostornosti, pokročilých technologií a... >>

Konec dvojrole. Oliver Blume čelí nejvyšší zkoušce kariéry – a vlastníci ztrácejí trpělivost

Oliver Blume od ledna 2026 už nebude šéfem Porsche. Soustředí se jen na Volkswagen – a čas se krátí. Podle zdrojů z okolí rodin Porsche a... >>

Elektrické SUV za 690 tisíc: Leapmotor láme rekordy a nabízí jeden z nejlevnějších elektromobilů své třídy u nás

Čínská značka Leapmotor prodala v říjnu rekordních 70 tisíc aut a v Česku překvapuje cenou. Model B10 s dojezdem až 434 km je aktuálně k... >>

Li Auto hlásí šestý měsíc poklesu, Nio naopak roste o 76 %

<div class="highlight-box">Prosinec přinesl čínským výrobcům elektromobilů smíšené výsledky. Zatímco Li Auto zaznamenalo už šestý... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mülheim, GermanyMülheim an der Ruhr, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kirchheim, GermanyKirchheim, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schleiz, GermanySchleiz, Germany
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Svenstrup J, DenmarkSvenstrup J, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Arese, ItalyArese, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.