Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Panasonic zahájil výrobu baterií pro elektromobily v nové továrně v Kansasu

EV novinky baterie

Společnost Panasonic Energy oficiálně zahájila masovou produkci 2170 válcových bateriových článků v nově otevřené továrně poblíž Kansas City. Tento typ článků, označovaný podle svých rozměrů (21 mm v průměru a 70 mm na výšku), se běžně využívá v elektromobilech díky své vysoké energetické hustotě, která u současných Panasonicových produktů dosahuje 800 Wh/L. Energetická hustota udává, kolik energie (watt hodin) lze uložit do jednoho litru baterie – čím vyšší hodnota, tím delší dojezd vozidla na jedno nabití.

Kapacita a srovnání s existujícím provozem

Kansaský závod představuje druhou velkou investici Panasonicu do výroby baterií v USA, přičemž první továrna v Nevadě funguje od roku 2017 s roční kapacitou přibližně 41 GWh. Gigawatthodina (GWh) je jednotka odpovídající milionu kilowatthodin, což umožňuje posoudit objem výroby – například 1 GWh stačí pro vybavení zhruba 10 000 elektromobilů střední třídy. Nový kampus v Kansasu má po plném rozběhu dodat až 32 GWh článků ročně.

Technologické inovace a plány do blízké budoucnosti

Produkční linky v Kansasu využívají pokročilou automatizaci, která podle Panasonicu zvyšuje produktivitu o zhruba 20 % oproti nevadskému závodu. Firma již avizovala, že v krátkodobém horizontu zavede články s pokročilými materiály, jež zvýší jejich kapacitu přibližně o 5 %. Tento upgrade umožní skladovat více energie ve stejném fyzickém objemu, což přímo ovlivní výkon a dojezd elektrických vozidel.

Ekonomický dopad a spolupráce s akademickou sférou

Provoz továrny generuje až 4 000 přímých pracovních pozic a dalších zhruba 8 000 míst v navazujících odvětvích, jako jsou dodavatelé komponent nebo logistické služby. Panasonic Energy navíc aktivně spolupracuje s místními institucemi, včetně University of Kansas, na vzdělávacích programech zaměřených na rozvoj odborných dovedností v bateriových technologiích. Tato partnerství mají zajistit dlouhodobý přísun kvalifikované pracovní síly pro rostoucí sektor.

Strategický význam pro americký trh

Kazuo Tadanobu, generální ředitel Panasonic Energy, zdůraznil, že otevření továrny posiluje regionální dodavatelské řetězce a urychluje přechod k elektromobilitě v USA. Projekt byl realizován za výrazné podpory státu Kansas a lokálních partnerů. Výroba baterií přímo v USA snižuje závislost na dovozu a zkracuje logistické trasy pro americké výrobce elektromobilů, což přispívá k vyšší udržitelnosti celého odvětví.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Redakce , dne 18 Červenec, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Jak si Volkswagen za 5 let prodal 1,5 milionu elektrických aut? Tajemství úspěchu ID modelů

Představte si, že za pouhých pět let prodáte 1,5 milionu elektrických aut a stanete se jedničkou v Evropě. Přesně to dokázal Volkswagen se... >>

Budíček, Teslo, je čas zrychlit nabíjení. Konkurence tě předbíhá

Tesla, kdysi suverénní lídr v rychlosti nabíjení, čelí dosud největší výzvě. Zatímco její nabíječky Supercharger nebo modely EV... >>

Tesla ujela 410 000 km a baterie má stále 90 %! Jak to dokázali?

Australanský řidič Uberu najezdil se svou Teslou Model 3 neuvěřitelných 410 000 km – a baterie si stále drží 88–90 % kapacity! Objevte... >>

Itálie schválila stavbu nejdelšího visutého mostu světa za 13,5 miliardy eur – spojí Sicílii s pevninou

Po více než 50 letech plánování a několika zrušených pokusech Itálie definitivně schválila stavbu Messinského mostu přes průliv mezi... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Lohfelden, GermanyLohfelden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skarnes, NorwaySkarnes, Norway
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Barsbüttel, GermanyBarsbüttel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Herford, GermanyHerford, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rade, GermanyNeu Wulmstorf / Rade, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Brokelandsheia East, NorwaySundebru, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neumünster, Germany - Freesen CenterNeumünster, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rade Appel, GermanyNeu Wulmstdorf, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.