Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Polestar 5 vstupuje na scénu: 884 koní, 670 km dojezdu a minimalistický design

Polestar 5 | zdroj: media.polestar.com
Foto: Polestar 5 | zdroj: media.polestar.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 9 Září, 2025
Švédsko-čínská automobilka Polestar konečně odhalila produkční verzi dlouho očekávaného modelu 5. Čtyřdveřové elektrické gran turismo nabídne výkon až 884 koní, dojezd přes 670 kilometrů podle WLTP a schopnost nabít se z 10 na 80 procent za pouhých 22 minut. Základní cena v Evropě začíná na 119 900 EUR, přibližně 2,9 mil. Kč.

Pět let vývoje přináší revoluční platformu

Cesta k dnešnímu odhalení začala již v roce 2020, kdy Polestar představil koncept Precept. Nyní, po pěti letech intenzivního vývoje, přichází produkční verze, která si zachovala většinu designových prvků původního konceptu. Výjimkou jsou pouze zadní dveře otevírané proti směru jízdy a kamerové zpětné zrcátky, které byly nahrazeny konvenčními řešeními.

Polestar 5 stojí na zcela nové platformě PPA (Polestar Performance Architecture), která využívá revoluční technologii lepeného hliníku. Místo tradičního svařování je karoserie spojena pomocí tepelně vytvrzovaného lepidla, což snižuje hmotnost a současně zvyšuje torzní tuhost na úroveň supersportů - konkrétně 51 000 Nm na stupeň.

Klíčová fakta: Platforma obsahuje 13 % recyklovaného hliníku a 83 % hliníku pochází z huti využívajících obnovitelnou energii, což výrazně snižuje uhlíkovou stopu vozu.

Dvě verze s impozantním výkonem

Na trh přijdou dvě varianty modelu Polestar 5. Základní verze Dual Motor nabídne 748 koní (551 kW) a 812 Nm točivého momentu, což umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Vrcholná verze Performance pak disponuje výkonem 884 koní (650 kW) a točivým momentem 1 016 Nm, díky čemuž zvládne sprint na stovku za pouhé 3,1 sekundy.

SpecifikacePolestar 5 Dual MotorPolestar 5 Performance
Výkon748 koní (551 kW)884 koní (650 kW)
Točivý moment812 Nm1 016 Nm
0-100 km/h3,8 s3,1 s
Maximální rychlost250 km/h250 km/h
Dojezd WLTP670 km565 km
Baterie112 kWh (106 kWh využitelných)112 kWh (106 kWh využitelných)
Nabíjecí výkon350 kW350 kW

Obě verze využívají nově vyvinutý zadní elektromotor, který sám o sobě produkuje přes 600 koní. Baterie NMC s kapacitou 112 kWh (využitelných 106 kWh) od korejského výrobce SK Innovation je součástí 800V architektury, která umožňuje extrémně rychlé nabíjení výkonem až 350 kW.

Design bez zadního okna

Jedním z nejkontroverznějších prvků je absence zadního okna, které Polestar nahradil vysokým rozlišením kamerového systému promítajícího obraz do digitálního zpětného zrcátka. Tento přístup, který automobilka již použila u modelu Polestar 4, má podle výrobce zlepšit prostornost zadních sedadel a aerodynamiku. Součinitel odporu vzduchu činí vynikajících 0,24.

Interiér kombinuje minimalistický skandinávský design s nejmodernější technologií. Nechybí 14,5palcový portrétový centrální displej s operačním systémem Android Automotive, 9,5palcový head-up displej a prémiový audiosystém Bowers & Wilkins s 21 reproduktory. Šestimetrová prosklená střecha zajišťuje dostatek světla v kabině.

Pokročilé asistenční systémy

Polestar 5 je vybaven komplexním souborem bezpečnostních a asistenčních systémů. Technologie SmartZone zahrnuje 11 kamer pro okolní prostředí, jednu kameru pro sledování řidiče, střednědobý radar a 12 ultrazvukových senzorů. Systém Pilot Assist dokáže automaticky upravovat rychlost a pozici v jízdním pruhu až do rychlosti 150 km/h.

Původně plánovaný LiDAR od společnosti Luminar nakonec v produkční verzi chybí. Polestar se rozhodl použít kamerový systém od Mobileye, který již využívá model Polestar 4.

Dostupnost a ceny pro evropský trh

Polestar 5 bude k dispozici ve 24 z 28 trhů, kde značka působí. V Evropě začíná základní cena na 119 900 EUR (v přepočtu přibližně 3 miliony Kč), což jej staví do přímé konkurence s modely jako Porsche Taycan, BMW i7 nebo Mercedes-Benz EQS. První dodávky jsou plánovány na rok 2026.

Pro české zájemce je důležitá informace, že Polestar zatím v České republice oficiálně nepůsobí. Nejbližší prodejní a servisní centra se nacházejí v sousedním Rakousku a Německu. Podle neoficiálních informací však značka plánuje expanzi na český trh v průběhu roku 2025, kdy by mělo být otevřeno první prodejní centrum v Praze.

Pro české zákazníky: Polestar v současnosti v České republice oficiálně nepůsobí. Nejbližší oficiální prodejní a servisní centra se nacházejí v sousedním Rakousku a Německu. Podle diskuzí na fórech někteří čeští zákazníci již úspěšně zakoupili vozy Polestar přes rakouská dealerství, nicméně je třeba počítat s nutností řešit servis a záruční opravy v zahraničí.

Konkurence má se čeho obávat

S výkonem až 884 koní a dojezdem přes 670 kilometrů se Polestar 5 řadí mezi absolutní špičku elektrických gran turismo. Přímými konkurenty jsou Porsche Taycan Turbo S, Tesla Model S Plaid, Lucid Air Dream Range nebo BMW i7 M70 xDrive. Ve srovnání s těmito modely nabízí Polestar 5 konkurenceschopný poměr cena/výkon a unikátní skandinávský design.

Michael Lohscheller, CEO společnosti Polestar, k představení vozu uvedl: "Naše vize pro design, technologii a udržitelnost již není pouhým snem, ale realitou, kterou si mohou naši zákazníci koupit. Polestar 5 je průvodní hvězdou pro celý průmysl a dokonalou vlajkovou lodí značky Polestar."

Často kladené otázky

Kdy bude Polestar 5 dostupný v České republice?
Přestože Polestar zatím v ČR oficiálně nepůsobí, podle neoficiálních informací plánuje značka vstup na český trh v roce 2025. Do té doby je možné vůz objednat přes dealerství v Rakousku nebo Německu.
Jaká je reálná cena Polestar 5 včetně DPH?
Základní cena v Evropě začíná na 119 900 EUR včetně DPH, což představuje přibližně 3 miliony Kč. Verze Performance bude pravděpodobně o 10-15 % dražší.
Jak rychle se Polestar 5 nabíjí?
Díky 800V architektuře a maximálnímu nabíjecímu výkonu 350 kW zvládne Polestar 5 nabít baterii z 10 na 80 % za pouhých 22 minut na ultrarychlé nabíječce.
Proč Polestar 5 nemá zadní okno?
Absence zadního okna zlepšuje aerodynamiku vozu a zvyšuje prostor pro hlavy zadních pasažérů. Výhled dozadu zajišťuje pokročilý kamerový systém s HD displejem ve zpětném zrcátku.

Zdroje: polestar.com, autoexpress.co.uk, electrek.co, roadandtrack.com, automotiveworld.com

Štítky

  • EV novinky
  • Polestar
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

elektromobil VW Polo | zdroj: volkswagen-newsroom.com

25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo
První ze šesti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede v roce 2026, nese slavné jméno Polo. Elektrický nástupce legendy nabídne více prostoru než spalovací předchůdce, novou platformu MEB+ ...

Baterie

Stejná velikost, o polovinu delší dojezd. Nové baterie bez grafitu míří k výrobcům aut
Americké firmy ohlásily zásadní posun ve vývoji baterií. Díky nové technologii dokázaly do stejně těžkého článku uložit výrazně více energie. Pro řidiče to znamená jediné: elektromobily by mohly ujet ...

BYD Atto 2 |  zdroj: bydukmedia.com

Máte v garáži BYD? Automobilka vám právě zdarma prodloužila záruku na čtvrt milionu kilometrů
Tohle se v autoprůmyslu jen tak nevidí. Zatímco konkurence o životnosti baterií často jen mlží, BYD vykládá karty na stůl. S okamžitou platností navyšuje záruční limit u všech svých plug-in (všechna a...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Mercedes konečně spojil sedm sedadel s elektrickým pohonem. GLB nabízí přes 600 km dojezdu

Stuttgart představil nástupce modelu EQB, který řeší velkou bolest elektrických rodinných aut. Nový GLB kombinuje prostor pro sedm lidí s... >>

Čína povolila první elektromobily s autonomním řízením Level 3

Čínské ministerstvo udělilo historické povolení pro dva elektromobily s pokročilým autonomním řízením Level 3. Vozy Deepal SL03 a Arcfox... >>

Test Volvo EX30 Cross Country: Když malý elektromobil nabídne 315 kW a panoramatickou střechu

Nejmenší elektrické Volvo zrychlí rychleji než Porsche Macan, má topografii nejvyšší švédské hory na masce a audio jako koncertní síň.... >>

Z nuly na milion za 11 let: Xpeng ukazuje, jak rychle dokáže růst čínský elektromobil

Čínská automobilka Xpeng oznámila 21. listopadu významný milník – z výrobní linky sjel milion tý elektromobil. Tempo růstu firmy ukazuje... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Dinan, FranceDinan, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Épinal, FranceÉpinal, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rosengarten, GermanyRosengarten, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Forte dei Marmi, ItalyForte dei Marmi, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.