Prodej pouze online přes aplikaci
Togg volí netradiční cestu prodeje – zákazníci si mohou vozy objednat výhradně přes mobilní aplikaci Trumore, která je dostupná v obchodech Google Play a App Store. Klasické autosalony Togg v Německu nevyužívá. První kontingent činí 1000 vozidel, z toho 600 kusů má být dodáno ještě v roce 2025.
Objednávka vyžaduje zálohu 1000 eur, která je v případě stornování plně vratná. Po vyprodání prvního kontingenu bude konfigurátor dočasně uzavřen a znovu otevřen pro dodávky od začátku roku 2026, kdy budou k dispozici i levnější verze s menším dojezdem.
T10X a T10F: technické parametry
Model T10X je SUV o délce 4,60 metru s elektromotorem o výkonu 160 kW na zadní nápravě. Zákazníci si mohou vybrat ze dvou velikostí baterií – 52,4 kWh s dojezdem 314 km podle WLTP nebo 88,5 kWh s dojezdem až 523 km.
Sedan T10F je o 23 centimetrů delší (4,83 m) a díky lepší aerodynamice nabízí vyšší dojezd – 335 km s menší baterií nebo až 623 km s větším akumulátorem. Oba modely sdílejí stejnou technickou platformu a pohonné ústrojí.
Nabíjení je možné na stejnosměrných stanicích výkonem až 180 kW, přičemž nabití z 20 na 80 procent trvá 28 minut. Na střídavých stanicích zvládnou vozy nabíjet výkonem až 22 kW. Maximální rychlost je omezena na 185 km/h u SUV a 177 km/h u sedanu.
Bezpečnost a vybavení
Oba modely získaly v crash testech Euro NCAP maximální hodnocení pět hvězdiček. Standardní výbava zahrnuje sedm airbagů, vysokopevnostní karosérii a řadu asistenčních systémů.
Interiér zaujme trojicí displejů – 12,3palcový přístrojový štít, 29palcový dotykový displej táhnoucí se až k spolujezdci a další osmipalcový displej pro ovládání klimatizace. Tato konfigurace je součástí standardní výbavy u všech variant.
Ceny a dostupnost v Německu
Při zahájení prodeje 29. září byla k dispozici pouze vrcholná výbava V2 RWD Long Range s velkým akumulátorem. Základní cena činí 41 200 eur (zhruba 1 mil. Kč) pro obě karosářské verze. Vozy jsou však k dispozici pouze s předem nakonfigurovanými doplňky jako zimní paket, panoramatická střecha nebo audio systém Meridian, čímž se konečná cena zvyšuje na 45 590 eur včetně přepravy.
Od prvního čtvrtletí 2026 budou v nabídce i levnější verze s menší baterií a nižší úrovní výbavy. Základní model by měl startovat na 34 295 eurech, tedy přibližně 850 000 Kč.
Úspěch v domovském Turecku
Togg byla založena v roce 2018 jako konsorcium pěti tureckých společností včetně Anadolu Group, BMC a telekomunikačního operátora Turkcell. Model T10X vstoupil na turecký trh v roce 2023 a do poloviny roku 2025 se prodalo přes 70 000 kusů, což z něj činí jeden z nejúspěšnějších elektromobilů na tureckém trhu.
Společnost má ambiciózní plány – do roku 2030 chce uvést pět různých modelů a do roku 2032 prodat celkem jeden milion vozidel. Německo je prvním zahraničním trhem, další evropské země mají následovat.
Konkurence na německém trhu
Na německém trhu se Togg T10X dostává do přímé konkurence s modely jako VW ID.4, Škoda Enyaq, Hyundai Ioniq 5 nebo Tesla Model Y. Sedan T10F pak konkuruje vozům jako Tesla Model 3, BMW i4 nebo Polestar 2. Cenově se turecké vozy pohybují v střední třídě, kde je konkurence nejsilnější.
Výhodou Toggu může být vysoká úroveň standardní výbavy, pětiletá záruka a přístup přes moderní aplikaci. Otázkou zůstává, jak německá klientela přijme značku z neautomobilové země a zda síť servisů dokáže zajistit kvalitní zákaznický servis.