Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Rána pro konkurenci, radost pro řidiče. MG4 Electric v Česku startuje na 589 900 Kč

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 11 Listopad, 2025
Český trh s elektromobily zažívá výrazné cenové otřesy. Po nedávném vstupu značky Leapmotor, která nastavila agresivní cenovku u svých vozů, se do cenového souboje důrazně zapojuje i MG. Automobilka nyní nabízí svůj plně elektrický hatchback MG4 Electric s cenovým zvýhodněním 190 000 Kč, čímž se základní cena dostává na 589 900 Kč. To je částka, která mění pravidla hry v segmentu C a pro zákazníky znamená jediné – lepší dostupnost moderní mobility.

Tato agresivní cenová politika se týká skladových vozů a staví MG4 do pozice jednoho z nejdostupnějších plnohodnotných elektromobilů na trhu. Podívali jsme se podrobně na to, co zákazník získá za základní cenu a kolik si připlatí za žádanější variantu s delším dojezdem.

Základní verze Emotion za 589 900 Kč

Základní kámen nabídky tvoří model MG4 Emotion. Za akční cenu 589 900 Kč zákazník obdrží vůz s baterií o kapacitě 49 kWh, která dle metodiky WLTP zajišťuje dojezd 350 km.

Srdcem vozu je synchronní elektromotor o výkonu 125 kW (170 k), který pohání zadní kola, což přispívá k dobrým jízdním vlastnostem. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,6 sekundy. Co se týče nabíjení, palubní nabíječka je jednofázová o výkonu 6,6 kW. Při rychlonabíjení stejnosměrným proudem (DC) zvládne vůz nabití z 10 % na 80 % kapacity za přibližně 37 minut, přičemž maximální nabíjecí výkon činí 88 kW. Takže rychlost nabíjení je spíše podprůměrná. Na druhou stranu je třeba koukat na cenu.

Nejde však o žádné "holátko". Výbava Emotion je překvapivě bohatá:

  • Asistenční systémy MG Pilot: Součástí je adaptivní tempomat (ACC), systém varování před čelní srážkou (FCW), asistent pro jízdu v koloně (TJA) a aktivní systém pro udržení v jízdním pruhu (LKA).
  • Komfort a technologie: Vůz je vybaven automatickou klimatizací, zadními parkovacími senzory, 7" digitálním přístrojovým panelem a centrálním 10,25" dotykovým displejem.
  • Konektivita: Infotainment iSMART Lite podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Důležitým prvkem je také možnost ovládání funkcí vozidla prostřednictvím mobilního telefonu.
  • Exteriér: V ceně jsou 17" slitinové disky s dvoubarevnými kryty a kompletní LED osvětlení vpředu i vzadu.

Navíc, na celý vůz včetně baterie se vztahuje standardní záruka na 7 let nebo 150 000 km.

Obrázek
MG4 - news.mgmotor.eu
MG4, zdroj: news.mgmotor.eu

Zlatá střední cesta: Elegance s dojezdem 450 km

Pro zákazníky, kteří požadují delší dojezd a ještě rychlejší nabíjení, je určena verze Elegance. Ta s aktuálním zvýhodněním vychází na 694 900 Kč.

Hlavní rozdíl se skrývá v technice. Model Elegance má baterii o kapacitě 64 kWh a silnější motor o výkonu 150 kW (204 k). Díky tomu se kombinovaný dojezd WLTP prodlužuje na 450 km.

Klíčovou výhodou pro každodenní používání je přítomnost třífázové palubní nabíječky o výkonu 11 kW, která výrazně zkracuje dobu nabíjení střídavým proudem (AC) na přibližně 6,5 hodiny. Zrychlilo se i DC nabíjení – z 10 na 80 % to trvá jen asi 30 minut díky maximálnímu výkonu až 140 kW. Tedy přibližujeme se k rychlosti modelů Škoda Elroq či Ford Explorer.

Kromě technických vylepšení přidává verze Elegance navíc k výbavě Emotion například kůží obšitý volant, zatmavená zadní okna a okno pátých dveří nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Cenový tlak sílí

Nabídka MG jasně ukazuje, že ceny plnohodnotných elektromobilů mohou klesat a klesají. Zatímco Leapmotor rozvířil vody v segmentu malých městských vozů, MG útočí na klíčový segment C (nižší střední třída) a staví se do přímé konkurence k zavedeným hráčům. Pro zákazníka je to bezesporu dobrá zpráva. Za cenu hluboko pod 700 tisíc korun lze nyní pořídit velmi slušně vybavený elektromobil s více než dostatečným dojezdem pro většinu českých řidičů.

Pro více informací o modelech a aktuálních cenách navštivte oficiální stránky www.mgmotor-czech.cz.

Štítky

  • EV novinky
  • MG
  • Elektromobilita
  • Domácí

Mohlo by vás zajímat

Elektromobil v Anglii - ilustrační foto

Daním a smrti se nevyhneme. Británie to dokazuje: elektromobily plánuje zdanit od roku 2028
Benjamin Franklin měl pravdu. Britští řidiči elektromobilů se o tom přesvědčí na vlastní kůži – od roku 2028 zaplatí 3 pence za každou ujetou míli. To je 1,15 Kč za kilometr, ročně průměrně 7 000 koru...

Výzkum a vývoj

Baterie v elektromobilu vydrží o 10 % déle díky české metodě. V servisech budou už snad za 2 roky
Při koupi ojetého elektromobilu nevíte, jak dlouho baterie vydrží. Servis tipuje, prodejce slibuje. Kateřina Nováková z ČVUT to změnila – vyvinula metodu, která stav baterie změří přesně, i bez znalos...

XPENG nabíjení na 400 kW stanici ČEZ

Rok 2026 změní vše. Přichází 500kW nabíjení, stovky kilometrů za 10 minut
Komfort cestování se v roce 2026 zásadně promění. Už nejde o maximální dojezd, ale o to, jak rychle ho doplníte. A nová generace vozů to zvládne dřív, než si stihnete vypít kávu. Zatímco automobilky p...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Je tohle bod zlomu pro elektromobily v Česku? Čísla ze stovek dobíjecích stanic mluví jasně

Pražská energetika odhalila čísla, která potvrzují to, co mnozí tušili. Elektromobilita v Česku nabírá na síle takovým tempem, že... >>

Mýtus o chudých zemích a spalovacích motorech se hroutí. Data ukazují nečekaně rychlý přechod na elektromobily

Představa byla jasná: bohatý Západ přejde na elektřinu a zbytek světa bude dekády jezdit na benzín. Nová data ale ukazují pravý opak.... >>

Čipová krize 2.0: Obchodní válka USA a Číny zasáhla Volkswagen. Bude mít jak vyrábět auta?

Není to pandemie, je to geopolitika. Volkswagen a další evropské automobilky se octly uprostřed obchodního konfliktu, který může během... >>

Stellantis nasazuje 13 miliard dolarů na záchranu amerického byznysu. Bude to stačit?

Automobilový gigant Stellantis, majitel značek Jeep, Dodge a Ram, se nachází v nejhlubší krizi od svého vzniku. Prodeje v USA propadly o 15... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Jessheim, NorwayJessheim, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - Ashton New RoadManchester, United Kingdom
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eurotunnel, France -  Flexiplus LoungeCoquelles, France
2 míst • 125 kW • ne-Tesla
L'Hospitalet de l'Infant, SpainL'Hospitalet de l'Infant, Spain
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.