Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Sezona MČR v ecorally odstartovala v Českém Krumlově

ecoRally 2025
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 19 Březen, 2025

O uplynulém víkendu odstartovala sezona MČR v ecorally. Posádky přivítalo zázemí závodu 13. ročníku Czech New Energies Rally. Během dvou dnů jezdci a navigátoři zápasili s nástrahami roadbooku, rychlostními průměry a rovněž počasím. Vítězi se stali úřadující dvojnásobní mistři světa, Michal Žďárský a Jakub Nábělek.

V jižních Čechách se soutěžilo v několika kategoriích. Vedle mezinárodního mistrovství ČR měl v jižních Čechách zastávku i seriál FIA eco rally cupu.

První den odstartoval v pátek 14. 3. z Českého Krumlova. Posádky měly po cca 220 kilometrech krátkou přestávku na zámku Vysoký Hrádek u Jaderné elektrárny Temelín. Následně pokračovaly do Českých Budějovic. Tam mohly posádky volně nabíjet a večer se vracely zpět do Českého Krumlova. Druhý den čekala na posádky trať opět v porci cca 250 km. Vozy zamířily tentokrát na Prachaticko, kde měly opět krátkou přestávku, aby pak mohly pokračovat do cíle na náměstí Svornosti v Českém Krumlově. Konkurence byla obrovská. Právě díky kategorii FIA bylo na trati mnoho zkušených zahraničních posádek.

Obrázek
ecoRally
ecoRally 2025

Absolutním vítězem FIA eco rally cupu se stala česká posádka Michal Žďárský, Jakub Nábělek s vozem Hyundai Kona. Na druhém místě skončili Giudo Guerrini, Artur Prusak s KIA e-Niro a na třetí příčce pak smíšená posádka Bernard Heine, Valerie Piette s VW ID.7. Absolutní hodnocení je složeno kombinací regularity a kategorií spotřeby. V šampionátu FIA se spotřeba energie měří pouze v rámci regularity testů, u MČR pak po celou dobu soutěže dle procent baterie.

V rámci ČEZ MČR v ecorally byla nejlepší posádkou Bernard Heine, Valerie Piette s VW ID.7 před Michalem Žďárským a Jakubem Nábělkem s Hyundai Kona a Antoinem Dechampsem a Bernardem Verstraetem s VW ID.4.

V kategorii PHOENIX CONTACT Česká trophy v ecorally hodnotící pouze pravidelnost bylo pořadí nejlepších Heine, Dechamps, Žďárský. PHOENIX CONTACT pohár ve spotřebě hodnotíci pouze index spotřeby opanovala bratrská posádka Marek Tomíšek, Miroslav Tomíšek s vozem KIA EV 3 před Tomášem Plesníkem a Davidem Dočekalem s Hyundai Kona a Žďárským s Nábělkem s Hyundai Kona. V poháru značek byli těmi nejúspěšnějšími Volkswagen, Hyundai a Peugeot.

Krumlovská soutěž nabídla tradičně dlouhé a náročné testy. Velkou výzvou bylo pro posádky počasí, neboť se teploty pohybovaly navzdory březnovému datu kolem 0 stupňů Celsia. MČR v ecorally pokračuje druhým závodem v polovině května 4. Futures Contproduct Classic Rally Morava.

Zkouška ohněm pro Citroën

Jak jsme již informovali, na Czech New Energies Rally se představila jedna česká premiéra. Jednalo se o vůz Citroën e-C3 s posádkou Petr Timura, Monika Homolová. Tento malý, kompaktní vůz primárně určený pro městský a mimoměstský provoz byl otestován v opravdu tvrdých podmínkách. Vzhledem ke kapacitě baterie 44 kWh, absenci tepelného čerpadla a očekávaným nízkým teplotám bylo ještě před startem jasné, že se bude jednat o opravdu pečlivý test spotřeby. Citroën však nakonec celou trať zvládl na výbornou a posádka Timura, Homolová se v kategorii regularity umístila na 12. místě, z celkových 34 posádek.

Vůz startoval první den se 100 % stavem baterie. Do Českých Budějovic dojel Citroën po 250 kilometrech se 7 % baterie. Druhý závodní den se počasí ještě zhoršilo a po celý den se teploty pohybovaly kolem 0 % Celsia. Část tratě byla navíc pokryta sněhem. V rámci coffee breaku v Prachaticích se tak posádka rozhodla preventivně baterií částečně nabít, aby mohla v klidu závod dokončit. Z tohoto důvodu nebyla v dalších kategoriích hodnocena. Co se týče spotřeby, i tak lze hodnotit dojezd vozu za dostatečný. Zásadním parametrem bylo právě počasí, kdy se baterie díky nízkým teplotám dohřívá na optimální teplotu. Překvapily i jízdní vlastnosti, které byly navzdory kluzkému povrchu nadstandardní.

Obrázek
ecoRally posádka Citroen C3
posádka Citroënu e-C3 

Závod byl jako každý rok náročný. „Závod jsme si užili. Pro nás to bylo speciální, protože jsme měli možnost na českých tratích představit nový Citroën e-C3. Zároveň jsme spolu s Monikou startovali poprvé jako posádka. Auto nezklamalo. Vyhovuje mi jeho dobrá ovladatelnost a kompaktnost. Chemie nám ve voze fungovala, takže na dalších závodech můžeme náš výsledek určitě ještě vylepšit. Podmínky v závodě byly opravdu těžké. Zejména v sobotu, kde jsme několikrát projížděli sněhovými úseky. Tratě byly tradičně úzké a zajímavé, ostatně jako každý rok v Krumlově,“ shrnuje jezdec Petr Timura.

Seriál MČR v ecorally tak pokračuje dalším závodem v květnu na Moravě.

ecoRally 2025

Autor:  Petr Timura, foto: Petr Skřivánek, Štěpán Šturma

Obrázek
ecoRally - autoři: Petr Skřivánek, Štěpán Šturma
ecoRally 2025
Obrázek
ecoRally: autoři Petr Skřivánek, Štěpán Šturma
Vyhlášení výsledků

Štítky

  • EV novinky
  • Eco Rally

Mohlo by vás zajímat

Nissan Ariya 2025 - zdroj: usa.nissannews.com

Tak už i Nissan oznamuje solid-state baterie. Od roku 2028 tak čekejme dvojnásobné dojezdy
Závod o bateriový svatý grál má dalšího silného hráče – nebo spíše, Nissan teď hlasitě potvrzuje své ambice. Japonská automobilka, která světu přinesla masový Leaf, oznámila, že její plán na solid-sta...

Ilustrační foto

Klíčový den pro Volkswagen. QuantumScape odeslal dlouho očekávané „zázračné“ baterie
Americký partner Volkswagenu, společnost QuantumScape, hlásí splnění zásadního cíle pro rok 2025. Odeslal první B1 vzorky svých pokročilých solid-state článků. Právě do nich vkládá koncern VW obrovské...

Indukční nabíjení Electreon | zdroj: electreon.com

Francouzská dálnice A10 nabízí až 300 kW bezdrátového nabíjení. Je to víc než většina Tesla Superchargerů
Co když by vaše elektromobil nikdy nemusel zastavit u nabíječky? Francie právě spustila první dálniční úsek, kde se vozidla dobíjejí přímo za jízdy – a výkon 300 kW předčí i slavné Tesla Superchargery...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Rok maximálně dva: 1 300 kilometrů díky solid-state technologii od Chery

Zatímco se pozornost v závodě o baterie budoucnosti upírala hlavně na zavedené giganty, čínská automobilka Chery v tichosti připravovala... >>

Škoda Elroq vévodí Evropě: Jak čeští řidiči nakupují elektromobily o 41 % rychleji

Český trh s elektromobily zažívá dynamický obrat. Za devět měsíců roku 2025 přibylo na silnicích 10 tisíc nových elektromobilů – o... >>

Konec éry dotací: Norsko dosáhlo 98,3 % elektromobilů a mění pravidla

Když 98 z 100 nových aut jede na elektřinu, dotace ztrácejí smysl. Norsko to dokázalo a teď mění pravidla hry – v průběhu příštích... >>

Toyota prodala 879 tisíc aut, ale elektrická tvoří stále jen 2,2 %. Přesto něco je jinak

Toyota v září prodala 879 314 vozů a potvrdila růst o 3,1 procenta. Čistě elektrická auta? Pouhá 2,2 procenta prodejů. Tesla za stejné... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Schleiz, GermanySchleiz, Germany
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Namur, BelgiumSuarlée, Belgium
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hanau-West, GermanyHanau, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rødberg, NorwayRødberg, Norway
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Poysdorf, AustriaPoysdorf, Austria
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.