Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla Model 3 s delším dojezdem 830 km vstupuje na čínský trh

Ilustrační foto

Nový Model 3 s rekordním dojezdem

Tesla oficiálně spustila v Číně novou variantu Modelu 3 s dojezdem 830 km dle standardu CLTC (WLTP přepočet), který měří reálný výkon v městském provozu. Tento model se tak stává vozidlem s nejdelším dojezdem v historii Tesly. Dodávky zákazníkům začnou v září a vůz je vybaven baterií o kapacitě 78,4 kWh.

Technické parametry a bateriové technologie

Nová varianta využívá zadní pohon s jedním motorem, zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h. Baterie dodané společností LG Energy Solution jsou typu ternary (NMC), což znamená kombinaci niklu, manganu a kobaltu, která nabízí vyšší energetickou hustotu. To kontrastuje se základní verzí Modelu 3, jež používá lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie, cenově dostupnější, ale s nižším dojezdem.

Cenová struktura a dostupné varianty

Startovní cena nového modelu činí 269 500 RMB, což je o 14,44 % více než u základní verze za 235 500 RMB. V Číně nyní Tesla nabízí čtyři varianty Modelu 3: vedle nové zadnokolky a základního modelu jde o dlouhý dojezd s pohonem všech kol (285 500 RMB) a výkonnou verzi (339 500 RMB). Všechny tyto modely prošly nedávnými úpravami pro zvýšení dojezdu.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že

Tesla v roce 2024 dosáhla milníku 60 000 instalovaných Superchargerů po celém světě, čímž upevnila svou pozici nejrozsáhlejší sítě rychlonabíjecích stanic pro elektromobily.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomoci lišty. Děkujeme za podporu!

Prodejní výkonnost a tržní podíl

Od ledna do července letošního roku Tesla v Číně prodala 304 027 vozů, což představuje meziroční pokles o 6,32 %. Zatímco prodeje Modelu Y klesly o 17,15 % na 202 257 kusů, prodeje Modelu 3 naopak vzrostly o 26,54 % na 101 770 jednotek. V červenci dosáhl tržní podíl Tesly na čínském trhu elektromobilů pouhých 4,1 %, což je méně než 5,5 % v červnu.

Marketingové strategie a nadcházející modely

Pro podporu prodejů Tesla nabízí u Modelu 3 pobídky jako pětileté bezúročné financování, slevu 8 000 RMB na barvu a příspěvek 8 000 RMB na pojištění. Současně značka připravuje rozšíření nabídky o šestisedadlový Model Y L s dojezdem 751 km a baterií 82,0 kWh, který doplní stávající pětisedadlovou verzi. Tento krok reaguje na konkurenční tlak v regionu.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Filip , dne 12 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily posilují v Evropě: Rekordní prodeje BYD a Xpeng

Evropský trh s elektromobily zažívá výrazný nárůst prodejů čínských značek. BYD a Xpeng v první polovině roku 2025 překonaly své... >>

Mercedes zaplaví trh: 15 elektrických novinek za 2 roky

Stuttgartská automobilka spouští největší produktovou ofenzivu ve své historii. 15 nových EV modelů přinese technologie z Formule 1, pevné... >>

BYD Yangwang uvádí luxusní SUV U8L s cenou od 1,3 milionu RMB

Čínská automobilka BYD zahájila předprodej prodloužené verze luxusního elektrického SUV Yangwang U8L za 1,3 milionu RMB. Model využívá... >>

Great Wall Motor expanduje do USA díky spolupráci s Faraday Future

Čínský automobilový gigant Great Wall Motor vstupuje na americký trh prostřednictvím partnerství s Faraday Future. Prvním modelem této... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Saint-Quentin, FranceSaint-Quentin, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dieppe, FranceDieppe, France
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
L'Aldea, SpainL´Aldea, Spain
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Preston, UK - SouthPreston, United Kingdom
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Béziers, FranceVilleneuve-lès-Béziers, France
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vøringsfossen, NorwayEidfjord, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Charnock Richard, UKChorley, United Kingdom
12 míst • 150 kW
Varneville-Bretteville, FranceVarneville-Bretteville, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.