200K
6:22.091
830
Xiaomi SU7 Ultra: Třetí nejrychlejší vůz v historii Nürburgringu
Během akce "Human-Car-Home" představila společnost Xiaomi limitovanou edici SU7 Ultra Nürburgring Track Edition, jejíž prototyp dosáhl pozoruhodného času 6:22.091 na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife. Tento výsledek řadí vůz na třetí místo v absolutním žebříčku nejrychlejších vozů v historii tohoto náročného 20,832 kilometru dlouhého okruhu se 177 zatáčkami.
Paralelně produkční verze SU7 Ultra s Track Professional Package dokončila okruh za 7:04.957, čímž stanovila rekord pro nejrychlejší produkční elektrický sedan na Nürburgringu. Xiaomi se tak stala první čínskou značkou elektromobilů, která dosáhla třetího místa v absolutním žebříčku a získala pojmenovací práva k zatáčce č. 12 jako "Xiaomi Curve".
Zvolili jsme Nürburgring především kvůli pověsti okruhu jako komplexního testu automobilového inženýrství. Nordschleife s délkou 20,832 km, 177 zatáčkami a celkovým převýšením 304 metrů slouží jako měřítko schopností vozidla napříč systémy včetně aerodynamiky, dodávky výkonu, ovladatelnosti a tepelného managementu.
Limitovaná edice Nürburgring Track Edition
Nově představená SU7 Ultra Nürburgring Limited Edition je omezena na pouhých 100 kusů celosvětově, přičemž pouze 10 vozů nese označení modelového roku 2025. S cenou 814 900 yuanů (cca 2,8 mil. Kč) zahrnuje továrně instalované okruhové vylepšení včetně karbonové kapoty s dvojitým kanálem, aerodynamických spodních panelů, pevného karbonového spoileru, závodních sedadel a šestibodových bezpečnostních pásů.
YU7 SUV: Fenomenální zájem překonává všechna očekávání
Xiaomi zaznamenala bezprecedentní úspěch při uvedení svého prvního elektrického SUV YU7. Za pouhé tři minuty po spuštění prodeje společnost získala přes 200 000 objednávek, přičemž během první hodiny toto číslo vzrostlo na neuvěřitelných 289 000 jednotek. Tento výkon demonstruje masivní poptávku po vozidlech Xiaomi a potvrzuje rostoucí pozici značky na čínském trhu elektromobilů.
CEO Lei Jun předpovídal, že poptávka po YU7 bude přibližně trojnásobná oproti sedanu SU7, což odpovídá poměru prodejů SUV ku sedanům v Číně 3:1. Tato prognóza se ukázala jako přesná již v prvních minutách prodeje.

Věděli jste, že:
První elektromobil firmy Xiaomi vyjel z výrobní linky 1. dubna 2024. Tesle trvalo 12 let (od založení firmy, od vývoje Roadsteru to bylo 8 let) než docílila milníku 100 000 vozů. Xiaomi dosáhla milníku 100 000 vyrobených vozů za pouhých 230 dní - ano je to i díky dříve vyšlapané cestě firem jako je Tesla. Pro srovnání - Li Auto trvalo přibližně 1,9 roku, zatímco Nio a XPeng potřebovaly kolem 2,8 roku, aby dosáhly podobné úrovně výroby.
Kompletní modelová nabídka YU7
YU7 Standard (RWD)
- Výkon: 235 kW (315 PS)
- Baterie: 96,3 kWh LFP
- Dojezd: 830 km CLTC (WLTP)
- Zrychlení: 0-100 km/h za 5,88 s
- Cena: 253 500 yuanů (~880 000 Kč)
YU7 Pro (AWD)
- Výkon: 365 kW (489 PS)
- Baterie: 96,3 kWh LFP
- Dojezd: 770 km CLTC (WLTP)
- Zrychlení: 0-100 km/h za 4,27 s
- Cena: 279 900 yuanů (~970 000 Kč)
YU7 Max (AWD)
- Výkon: 508 kW (681 PS)
- Baterie: 101,7 kWh NCM
- Dojezd: 760 km CLTC (WLTP)
- Zrychlení: 0-100 km/h za 3,23 s
- Cena: 329 900 yuanů (~1 150 000 Kč)
Konkurenční výhoda proti Tesle Model Y
YU7 s cenou od 253 500 yuanů podkopává Tesla Model Y o 10 000 yuanů (cca 35 000 Kč), přičemž Model Y začíná na 263 500 yuanech pro RWD verzi. Tato cenová strategie přichází v době, kdy prodeje Model Y v Číně klesají - za první pět měsíců roku 2025 zaznamenaly pokles o 24 % oproti stejnému období loňského roku.
Pokročilá technologie a výkon
YU7 staví na platformě Modena EV s rozměry 4 999 × 1 996 × 1 608 mm a rozvorem 3 000 mm. Všechny verze využívají Xiaomi 800V architektura s motory V6S Plus vlastní výroby s maximálními otáčkami 22 000 ot/min. Pokročilá baterie podporuje ultra-rychlé nabíjení 5,2C s maximálním výkonem 528 kW, což umožňuje nabití z 10 na 80 % za pouhých 12 minut a dodání až 620 kilometrů dojezdu během 15 minut.
První rekordní pokus
Dřívější prototyp SU7 Ultra dosáhl času 6:46.874, čímž se stal nejrychlejším čtyřdveřovým vozem v historii okruhu a připravil cestu pro další vylepšení.
Historický úspěch prototypu SU7 Ultra
Prototyp SU7 Ultra dosáhl času 6:22.091 na Nürburgringu a stal se třetím nejrychlejším vozem v absolutní historii okruhu. Xiaomi získala pojmenování zatáčky č. 12 jako "Xiaomi Curve".
Fenomenální úspěch YU7
Za tři minuty po uvedení YU7 získala Xiaomi přes 200 000 objednávek, během hodiny 289 000. Model podkopává Tesla Model Y a nastoluje nové standardy poptávky.
Zahájení výroby
Plánované spuštění produkce YU7 s roční kapacitou 150 000 jednotek v druhé fázi továrny Xiaomi.
Technické parametry SU7 Ultra
SU7 Ultra využívá tri-motorovou sestavu s kombinovaným výkonem 1 548 koní - dva zadní motory V8s s výkonem 578 koní každý a přední motor V6s s výkonem 392 koní. Vozidlo zrychluje z 0 na 100 km/h za 1,98 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 350 km/h. Energii dodává 93,7kWh baterie CATL Qilin II pracující na 897 voltech s dojezdem až 630 km podle CLTC.
Track Edition se liší od standardní verze tím, že má všechny schopnosti aktivované již při dodání, zatímco standardní SU7 Ultra vyžaduje OTA odemčení pro plný výkon. Pro zákazníky, kteří nechtějí limitovanou edici, je k dispozici Track Professional Package za 100 000 yuanů (cca 350 000 Kč).
Strategický posun a budoucnost značky
Kombinace rekordního výkonu SU7 Ultra na Nürburgringu a fenomenálních prodejů YU7 jasně demonstruje, že Xiaomi se transformovala z výrobce elektroniky na vážného konkurenta v globální elektromobilové revoluci. Rychlost, s jakou společnost dosáhla těchto milníků, převyšuje očekávání a nastoluje nová měřítka pro rychlost vývoje a komercializace elektrických vozidel.
Dopad na trh s elektromobily
Úspěch YU7 přichází v době, kdy Tesla Model Y - dosud nejprodávanější auto roku 2024 v Číně - čelí rostoucí konkurenci desítek nových modelů včetně BYD Sealion 07, Zeekr 7X, Onvo L60 a Xpeng G7. Xiaomi dokázala nejen vstoupit na tento saturovaný trh, ale okamžitě získat významný podíl díky kombinaci konkurenceschopných cen, pokročilých technologií a silné značky.