Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Xiaomi překvapuje svět elektromobilů: Rekord na Nürburgringu a bleskové prodeje

Xiaomi YU7 - zdroj: https://www.mi.com/global/
Fotka autora Redakce
Redakce 26 Červen, 2025
Klíčové zprávy: Xiaomi zaznamenala fenomenální úspěch s YU7 SUV - za první tři minuty prodeje získala přes 200 000 objednávek, za hodinu 289 000. Paralelně prototyp SU7 Ultra dosáhl času 6:22.091 na Nürburgringu a stal se třetím nejrychlejším vozem v historii okruhu.

200K

Objednávek YU7 za první 3 minuty

6:22.091

Čas prototypu SU7 Ultra (3. nejrychlejší)

830

km dojezd CLTC v základní verzi YU7

Xiaomi SU7 Ultra: Třetí nejrychlejší vůz v historii Nürburgringu

Během akce "Human-Car-Home" představila společnost Xiaomi limitovanou edici SU7 Ultra Nürburgring Track Edition, jejíž prototyp dosáhl pozoruhodného času 6:22.091 na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife. Tento výsledek řadí vůz na třetí místo v absolutním žebříčku nejrychlejších vozů v historii tohoto náročného 20,832 kilometru dlouhého okruhu se 177 zatáčkami.

Paralelně produkční verze SU7 Ultra s Track Professional Package dokončila okruh za 7:04.957, čímž stanovila rekord pro nejrychlejší produkční elektrický sedan na Nürburgringu. Xiaomi se tak stala první čínskou značkou elektromobilů, která dosáhla třetího místa v absolutním žebříčku a získala pojmenovací práva k zatáčce č. 12 jako "Xiaomi Curve".

Zvolili jsme Nürburgring především kvůli pověsti okruhu jako komplexního testu automobilového inženýrství. Nordschleife s délkou 20,832 km, 177 zatáčkami a celkovým převýšením 304 metrů slouží jako měřítko schopností vozidla napříč systémy včetně aerodynamiky, dodávky výkonu, ovladatelnosti a tepelného managementu.

— Lei Jun, CEO Xiaomi

Limitovaná edice Nürburgring Track Edition

Nově představená SU7 Ultra Nürburgring Limited Edition je omezena na pouhých 100 kusů celosvětově, přičemž pouze 10 vozů nese označení modelového roku 2025. S cenou 814 900 yuanů (cca 2,8 mil. Kč) zahrnuje továrně instalované okruhové vylepšení včetně karbonové kapoty s dvojitým kanálem, aerodynamických spodních panelů, pevného karbonového spoileru, závodních sedadel a šestibodových bezpečnostních pásů.

YU7 SUV: Fenomenální zájem překonává všechna očekávání

Xiaomi zaznamenala bezprecedentní úspěch při uvedení svého prvního elektrického SUV YU7. Za pouhé tři minuty po spuštění prodeje společnost získala přes 200 000 objednávek, přičemž během první hodiny toto číslo vzrostlo na neuvěřitelných 289 000 jednotek. Tento výkon demonstruje masivní poptávku po vozidlech Xiaomi a potvrzuje rostoucí pozici značky na čínském trhu elektromobilů.

CEO Lei Jun předpovídal, že poptávka po YU7 bude přibližně trojnásobná oproti sedanu SU7, což odpovídá poměru prodejů SUV ku sedanům v Číně 3:1. Tato prognóza se ukázala jako přesná již v prvních minutách prodeje.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

První elektromobil firmy Xiaomi vyjel z výrobní linky 1. dubna 2024. Tesle trvalo 12 let (od založení firmy, od vývoje Roadsteru to bylo 8 let) než docílila milníku 100 000 vozů. Xiaomi dosáhla milníku 100 000 vyrobených vozů za pouhých 230 dní - ano je to i díky dříve vyšlapané cestě firem jako je Tesla. Pro srovnání - Li Auto trvalo přibližně 1,9 roku, zatímco Nio a XPeng potřebovaly kolem 2,8 roku, aby dosáhly podobné úrovně výroby.

Kompletní modelová nabídka YU7

YU7 Standard (RWD)

  • Výkon: 235 kW (315 PS)
  • Baterie: 96,3 kWh LFP
  • Dojezd: 830 km CLTC (WLTP)
  • Zrychlení: 0-100 km/h za 5,88 s
  • Cena: 253 500 yuanů (~880 000 Kč)

YU7 Pro (AWD)

  • Výkon: 365 kW (489 PS)
  • Baterie: 96,3 kWh LFP
  • Dojezd: 770 km CLTC (WLTP)
  • Zrychlení: 0-100 km/h za 4,27 s
  • Cena: 279 900 yuanů (~970 000 Kč)

YU7 Max (AWD)

  • Výkon: 508 kW (681 PS)
  • Baterie: 101,7 kWh NCM
  • Dojezd: 760 km CLTC (WLTP)
  • Zrychlení: 0-100 km/h za 3,23 s
  • Cena: 329 900 yuanů (~1 150 000 Kč)

Konkurenční výhoda proti Tesle Model Y

YU7 s cenou od 253 500 yuanů podkopává Tesla Model Y o 10 000 yuanů (cca 35 000 Kč), přičemž Model Y začíná na 263 500 yuanech pro RWD verzi. Tato cenová strategie přichází v době, kdy prodeje Model Y v Číně klesají - za první pět měsíců roku 2025 zaznamenaly pokles o 24 % oproti stejnému období loňského roku.

Pokročilá technologie a výkon

YU7 staví na platformě Modena EV s rozměry 4 999 × 1 996 × 1 608 mm a rozvorem 3 000 mm. Všechny verze využívají Xiaomi 800V architektura s motory V6S Plus vlastní výroby s maximálními otáčkami 22 000 ot/min. Pokročilá baterie podporuje ultra-rychlé nabíjení 5,2C s maximálním výkonem 528 kW, což umožňuje nabití z 10 na 80 % za pouhých 12 minut a dodání až 620 kilometrů dojezdu během 15 minut.

Říjen 2024

První rekordní pokus
Dřívější prototyp SU7 Ultra dosáhl času 6:46.874, čímž se stal nejrychlejším čtyřdveřovým vozem v historii okruhu a připravil cestu pro další vylepšení.

Červen 2025

Historický úspěch prototypu SU7 Ultra
Prototyp SU7 Ultra dosáhl času 6:22.091 na Nürburgringu a stal se třetím nejrychlejším vozem v absolutní historii okruhu. Xiaomi získala pojmenování zatáčky č. 12 jako "Xiaomi Curve".

Červen 2025

Fenomenální úspěch YU7
Za tři minuty po uvedení YU7 získala Xiaomi přes 200 000 objednávek, během hodiny 289 000. Model podkopává Tesla Model Y a nastoluje nové standardy poptávky.

Červenec 2025

Zahájení výroby
Plánované spuštění produkce YU7 s roční kapacitou 150 000 jednotek v druhé fázi továrny Xiaomi.

Technické parametry SU7 Ultra

SU7 Ultra využívá tri-motorovou sestavu s kombinovaným výkonem 1 548 koní - dva zadní motory V8s s výkonem 578 koní každý a přední motor V6s s výkonem 392 koní. Vozidlo zrychluje z 0 na 100 km/h za 1,98 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 350 km/h. Energii dodává 93,7kWh baterie CATL Qilin II pracující na 897 voltech s dojezdem až 630 km podle CLTC.

Track Edition se liší od standardní verze tím, že má všechny schopnosti aktivované již při dodání, zatímco standardní SU7 Ultra vyžaduje OTA odemčení pro plný výkon. Pro zákazníky, kteří nechtějí limitovanou edici, je k dispozici Track Professional Package za 100 000 yuanů (cca 350 000 Kč).

Strategický posun a budoucnost značky

Kombinace rekordního výkonu SU7 Ultra na Nürburgringu a fenomenálních prodejů YU7 jasně demonstruje, že Xiaomi se transformovala z výrobce elektroniky na vážného konkurenta v globální elektromobilové revoluci. Rychlost, s jakou společnost dosáhla těchto milníků, převyšuje očekávání a nastoluje nová měřítka pro rychlost vývoje a komercializace elektrických vozidel.

Dopad na trh s elektromobily

Úspěch YU7 přichází v době, kdy Tesla Model Y - dosud nejprodávanější auto roku 2024 v Číně - čelí rostoucí konkurenci desítek nových modelů včetně BYD Sealion 07, Zeekr 7X, Onvo L60 a Xpeng G7. Xiaomi dokázala nejen vstoupit na tento saturovaný trh, ale okamžitě získat významný podíl díky kombinaci konkurenceschopných cen, pokročilých technologií a silné značky.

Výrobní výzvy: Navzdory fenomenální poptávce bude Xiaomi čelit významným výrobním výzvám. S plánovanou roční kapacitou 150 000 vozů pro YU7 a stovkami tisíc objednávek během první hodiny budou dodací lhůty pravděpodobně velmi dlouhé.

 

Zdroje: CarNewsChina YU7, CarNewsChina SU7 Ultra, CarNewsChina prodeje

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Solid-state baterie - iilustrační foto

1000 kilometrů na jedno nabití: Baterie, na kterou svět čekal, je opravdu tady?
Představte si elektromobil, který na jedno nabití ujede z Prahy do Říma. Bez hořlavého elektrolytu, s dvojnásobnou kapacitou a rychlejším nabíjením než dnes. Solid-state baterie to slibují už roky – a...

Xiaomi YU7 | zdroj: mi.com

Uvězněn v hořícím elektromobilu: Smrt řidiče Xiaomi SU7 srazila akcie o 9 % a mění pravidla bezpečnosti
Ranní nehoda v čínském Chengdu se během hodin změnila v globální bezpečnostní krizi. Třicetiletý řidič zemřel uvězněn v hořícím Xiaomi SU7 poté, co elektronické kliky dveří nereagovali. Přihlížející m...

BYD | zdroj: byd.com

Mýtus o chudých zemích a spalovacích motorech se hroutí. Data ukazují nečekaně rychlý přechod na elektromobily
Představa byla jasná: bohatý Západ přejde na elektřinu a zbytek světa bude dekády jezdit na benzín. Nová data ale ukazují pravý opak. Zatímco v Evropě růst stagnoval, v zemích jako Brazílie nebo Thajs...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Jak se staví sen? Xiaomi přiznalo, že rozebralo tři Tesly do posledního šroubku

V automobilovém světě, kde se tajemství běžně střeží víc než zlato, působí krok šéfa Xiaomi jako blesk z čistého nebe. Lei Jun bez... >>

Tesla šokovala Wall Street. Téměř půl milionu dodaných aut je vzkazem celé konkurenci

Zapomeňte na odhady analytiků. Tesla opět ukázala svou sílu a výsledky za třetí čtvrtletí 2025 doslova vyrazily dech! Nejenže se... >>

Zlom na čínském trhu: Končí éra hybridů?

Srpnová data z čínského automobilového trhu odhalila zásadní obrat. Poprvé po dlouhé době meziročně klesly prodeje plug-in hybridů a... >>

Vzpomínáte na Bugatti? Zapomeňte. Nový král rychlosti se jmenuje Yangwang U9 a přijíždí z Číny.

Zapište si toto datum. Svět supersportů se otřásl v základech, když elektrický hypersport BYD Yangwang U9 Xtreme dosáhl na německém oválu... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Elmshorn, GermanyElmshorn, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Inning, AustriaInning, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sibiu, RomaniaȘelimbăr, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Calais, FranceCoquelles, France
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Varazdin, CroatiaVarazdin, Croatia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.